-
Så gör vi med. Är inte för att jag är snål. Utan varför slänga tvål liksom?Spislucka skrev 2017-12-22 04:52:59 följande:Hade en kollega som envisades med att varje gång tvålflaskan nästan va slut (lite på botten bara) så fyllde hon i lite vatten för att späda ut tvålen så de skulle räcka längre. Va tvål från dollarstore så kosta max 10 kr.
-
bekant till familjen som är miljonär(ca 30 miljoner) är den snålaste jävla idiot jag vet. Han...
1. Kom på kalas när jag tex fyllde år ALLTID utan present för att äta gratis fika och mat.
2. Valde att vara hemlös i flera år när han vräktes från sin lägenhet snarare än att KÖPA sig en liten etta.
3. Gick och rotade i skåpen hemma hos oss och drack åt upp det som fanns hemma. Köpte aldrig egen mat och ersatte aldrig det han åt/drack upp.
4. Använde arbetskläderna även på fritiden för att inte behöva köpa egna kläder. Använde aldrig underkläder för att det kostade så pungen trillade ut(kräks)
5. Använde samma tandkräm i över 1 år för att han tog så jävla lite på borsten så den skulle räcka länge.
6. Fastade i flera dagar innan han gick på buffe för att kunna äta såna enorma mängder att personalen ville kasta ut honom.
7. Bjöd ALDRIG någon på någonting. Men snyltade ofta av andra.
8. Duschade inte med tvål/shampoo för det kostade pengar.
9. På fester satt han och vaktade sina 6 öl medans han drack upp alla andras alkohol. Sen när det var slut drack han sina öl utan att bjuda.
10. Tog med ALL pant hem.
11. Vägrar skriva över ett gammalt förfallet hus i en anlägsen del av sverige på vår andra urfattiga vän(dom äger den tillsammans) som själv inte har råd att betala dom 15000:- tomten är värd. Men det skiter denna man i för han ska bara HA SINA PENGAR. -
Jo i detta fall gör det det.Anonym (Eva) skrev 2017-12-22 13:45:34 följande:Punkt 11 handlar ju inte om snålhet.
-
Precis. Nej han har INGET intresse av tomten. Har itne varit där på många många år. Det enda han vill ha är pengar.Anonym (Jag) skrev 2017-12-22 15:08:39 följande:Jo, om man inte har något intresse av tomten och huset i övrigt utan bara vill ha sina 15 000 av sin utfattiga släkting och samtidigt är god för 30 miljoner tycker jag det är snålt.
Sedan verkar ju den där liraren ha mer djupgående problem än bara vanlig snålhet. -
Han skulle inte bry sig om denna utfattiga människa skulle få sälja allt han ägde och hadde för att kunna betala dessa pengar.Anonym (Jag) skrev 2017-12-22 15:08:39 följande:Jo, om man inte har något intresse av tomten och huset i övrigt utan bara vill ha sina 15 000 av sin utfattiga släkting och samtidigt är god för 30 miljoner tycker jag det är snålt.
Sedan verkar ju den där liraren ha mer djupgående problem än bara vanlig snålhet. -
Ja och vi kommer alla DÖ av detta i morgon. Jag är såå RÄDD!!! Snälla stör mig inte med skit tack !John22 skrev 2017-12-22 15:45:03 följande:Ett jättebra tips om man vill ha en massa bakterier i sin mysiga tvålblandning. Det är nämligen vad man får när man späder ut tvål med vatten.
-
Men lilla gubben. Tråkigt att du blev kränkt. Plutten.John22 skrev 2017-12-23 12:28:33 följande:Naaah, blev hon lite upprörd när hon fick reda på hur det ligger till och att det hon gör inte är smart? Haha, kan verkligen föreställa mig hur du sitter och frustar framför skärmen :)
Och dör är det väl ingen som sagt att man kommer göra, men ska man gå efter den logiken kan man ju lika gärna skita i att tvätta händerna, för det dör man ju inte av heller.
Men du ska inte vara ledsen för att du blev uppläxad.