Shameless skrev 2017-12-21 19:01:15 följande:
En vän berättade att hennes morfar och mormor är grymt snåla, dom kastar ingenting.
Dom bjuder gäster på lättöl till maten, skvätten som blir kvar i flaskan sparar dom och häller i en annan flaska, detta pågår tills flaskan blir full. Därefter så bjuder dom bort den till någon middagsgäst. Sjukt äckligt, kul att få en 'begagnad' öl med andra folks saliv i!
Får mig att tänka på historien jag hörde om någon som hittade en ask på vinden hos sina morföräldrar som var märkt "snörstumpar för korta för att användas"... Men likväl sparades de.
Men har ju hört en del fina, tex en familj där alla fick samsas om samma Te-påse, enligt en hierarkisk ordning. Blev rätt tunt te för den som var sist...(vilket var språkresestudenten givetvis)
Eller såna som inte låter sina barn vänta på att vattnet ska bli kallt i kranen, utan då får de hälla upp varmt vatten och sätta in i kylen...
Har dock råkat ut för att personer (gamla tanter oftast) står och gör en stor sak av nån rabattkupong på 3kr som gått ut, och håller upp hela kön.
Då har jag ibland tröttnat och gett dem en femma eller nått bara de kan betala och dra därifrån.