Inlägg från: Anonym (Jj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jj)

Det snålaste ni varit med om?

Blev skyldig en bekant 8 kr eller något sånt för någon gräddfil eller vad jag nu skulle köpa akut och hade inga pengar på mig så hen köpte det åt mig. Fick sedan påminnelse att swisha över det jag var skyldig.

• Anonym (Jj)
    Anonym (snålhatt) skrev 2017-12-21 00:48:48 följande:

En vän bjöd in hela vårt gäng på inflyttnings/födelsedagsfest hos henne. Hon bor 5 timmar bort så man måste sova över. Hon hade inte handlat så på dagen för festen var vi och handlade frukost till morgonen efter och även födelsedagsfika. Än så länge helt normalt. Tills vi skulle hem - då ville hon ha 40 kr av varje person för det vi ätit.

Om man bjuder hem folk på övernattning och firande bjuder man väl?! Vi kör långt, betalar bensin och presenter, äter på fin restaurang som hon valt för våra egna pengar, och sen får vi inte ens en gratis macka. Tilläggas bör att det handlades smör och ägg osv som inte åts upp av oss.

Så jävla snålt.

Detta var jag också med om. Liknande. Den personen fick en utskällning och jag klargjorde att hennes girighet och själviskhet lett till att jag aldrig mer vill hälsa på henne. Hon ändrade snabbt sig och nästa gång har hon bjudit 50/50 i alla fall så att sätta folk på plats är värt ett försök ibland ;)
  • Anonym (Jj)

En f.d bekant försökte övertala mig att jag lånat pengar jag aldrig lånat av hennes (okända ragg jag mötte en gång ) - kille, och hon utpressade mig så långt att hon skulle ringa mitt ex jag just höll på komma över. Hon ringde han men utan resultat. Det handlade om 200 kr nåt sånt.

• Anonym (Jj)
    Anonym (Klara) skrev 2017-12-19 17:02:39 följande:

Ett syskon, vuxen med akademiskt yrke o doktorsgrad, gav mej en gräddkanna från Ikea i 40-årspresent och berättade glatt att den bara kostade 15 kr.

De med mest pengar tenderar att vara de mest giriga.
Svar på tråden Det snålaste ni varit med om?