Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Det snålaste ni varit med om?

Anonym (Katja) skrev 2017-12-20 07:31:25 följande:

Satt och väntade på att barnens luciauppvisning skulle börja och hörde hur två andra föräldrar pratade med varandra om hur mormor/farmor (minns inte vilket av det) var kvar ute på parkeringen och hade problem med parkeringsautomaten. Då sa jag ?det finns en app som är jättebra? Pappan svarar att han har appen men han tänker ju inte betala hennes parkering.

(Det kostar max 5 kr!)

Haha. Men kanske handlade det inte om pengarna utan pappan ogillade sin svärmor?
  • Anonym (J)
    Anonym (En klasskompis) skrev 2017-12-20 07:51:53 följande:

Nu 10 år senare flyttade hsn nyligen ut från föräldrarna över 30 år gammal till en bostadsrätt. Vi misstänker att han har köpt den utan lån!

Det är du som verkar missunsam och avundsjuk.

Killen är inte snål utan smart.
  • Anonym (J)
    Anonym (Anna) skrev 2017-12-20 19:19:51 följande:

En kompis i min ungdom hade alltid med 6 öl på hemmafester. Hade en påse vid fötterna som han la tomburkarna i. Dessa tog han med sig för att panta när han gick hem. Men den som spar han har i guess!

Haha. Vaktade han sina burkar under hela festen?
  • Anonym (J)
    Anonym (Anna) skrev 2017-12-20 19:54:47 följande:

Japp. En kompis trampade på dem en gång då knycklade han ut dom. Men det var rätt tacksamt ändå för han hjälpte alltid till att röja efter fester då han fick ta all pant som fans med sig.

Lustig människa. ;)
  • Anonym (J)

Vi bjöd ett par på middag och de frågade om de skulle ta med någonting .

Vi bad de köpa en brödlimpa på vägen , och det första de sa att brödet kostade typ. 15 kr.

Jag höll på att laga mat just då ( de var tidiga... ) och sa att de skulle få pengarna strax sen frågade hon om de 15 kr 2 gånger till medan jag höll på att fixa med mat...

( båda hon och hennes man tjänar bra... )

Vi fikade med samma person ute , alla beställde någonting.

Sen sa jag att jag skulle betala för alla.

De säger hon vad synd att hon inte visste att jag skulle betala , de skulle hon ha beställt mer...

Vi umgås inte längre... ;)

• Anonym (J)
    Anonym (C) skrev 2017-12-21 14:27:32 följande:

Pizzabagaren trodde att det var ett skämt men exet gav sig inte så pizzabagaren mumlade nåt och gjorde som exet sa. Ja, jag ville bara dö där och Då, trodde liksom att han hade bananen med sig som snacks senare eller nåt. Relationen blev inte långvarig om man säger så.

Pizzabagaren har kanske spottat på pizzan i smyg. ;)
Svar på tråden Det snålaste ni varit med om?