Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Det snålaste ni varit med om?

En bekant brukade "bjuda" på mat på sin födelsedag för att senare ta fram kvittot och dela upp kostnaderna. Detta var inget vi visste om i förväg och många rynkade på näsan men betalade ändå. När hon i efterhand hade fest så brukade jag alltid tala om att jag skulle äta hemma. Det hon "bjöd" på var inte värt pengarna helt enkelt.

• Anonym (C)

Om man har dålig ekonomi så kanske med säger det innan. Det brukar jag alltid göra om plånboken är tajt nån månad. Samma om jag mot all förmodan vill men har inte råd att bjuda på mat. Då säger jag till innan så att man kan ha knytis eller nåt.

• Anonym (C)

En bekant till mig ville hyra ut sin skrubb. Hen menade på att om var kort så kunde man lätt sova där med öppen dörr för att få plats med sängen... Hen hittade ingen villig gäst.

• Anonym (C)

Men snälla ni som diskuterar vegan va icke vegan. Kan inte ni skapa en egen tråd för det? Den här tråden var ju rolig men nu börjar det bli tjatigt med den här OT diskussionen. Man går in här för att läsa om snålisar och få sig ett gott skratt men istället möts man av en diskussion som aldrig tar slut om något som jag personligen inte bryr mig om. Skapa en egen tråd! NU!

• Anonym (C)

Ett ex till mig ville ha en pizza med banan i men tyckte att det var för dyrt så han tog med sig en banan och bad pizzabagaren att ha den i...

• Anonym (C)
    Vixen90 skrev 2017-12-21 13:47:16 följande:

Höjden av pinsamhet! Herregud! Vad sade pizzabagaren? Jag hade aldrig ens fått för mig att göra nåt sådant. Hade skämts ögonen ur mig bara jag sett en främling på pizzerian göra så. Jösses.

Fattar inte ens hur alla era historier utspelar sig utan att nån skäms eller säger ifrån. Ger ni inte ens nån pik? Gör nån grimas? Suckar? Jag hade ju tappat hakan om nån bett mig swisha 4kr för en klunk cider liksom. Eller om jag bjudit på mat och bett gäster köpa bröd på vägen, och de sagt att de ville ha 15kr för brödet, då hade jag sagt att jag ville ha 60kr för middagen. Jag menar nån gräns får det ju vara. Har folk ingen skam? Känska för social smidighet?

Pizzabagaren trodde att det var ett skämt men exet gav sig inte så pizzabagaren mumlade nåt och gjorde som exet sa. Ja, jag ville bara dö där och Då, trodde liksom att han hade bananen med sig som snacks senare eller nåt. Relationen blev inte långvarig om man säger så.
  • Anonym (C)
    Anonym (J) skrev 2017-12-21 19:47:49 följande:

Pizzabagaren har kanske spottat på pizzan i smyg. ;)

Haha jag hoppas att han gjorde det ;)
Svar på tråden Det snålaste ni varit med om?