Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Lesbisk söker tjej att prata med

Du förlorar inget ekonomiskt på att berätta att du är lesbisk och för barnen är det mer skadligt att ha en mamma som går runt och ljuger än en mamma som gillar tjejer. Det är 2017 nu, inte 1817.

• Glinda från Oz
    Anonym (Lezz) skrev 2017-12-19 08:32:18 följande:

Nja nu vet du ju inte riktigt om min situation så jag förstår hur du tänker. Det är inte att komma ut jag är rädd för. Jag längtar efter att komma ut så att jag får vara mig själv. Det är konsekvenserna av att jag och min sambo separerar som jag är orolig för. Anledningen till att jag skriver här är för att sökte efter någon som vill skriva med mig eftersom jag känner mig ensam.

Du är alltså otrogen mot din sambo och är tillsammans med honom fast du inte älskar honom? Hur hade du själv känt om det var han som gjorde så mot dig, att han sket i dig och bara var tillsammans med dig för pengarna? Om någon beter sig illa säger jag det oavsett vad deras första frågeställning är, jag tycker man ska säga ifrån och inte bara acceptera att folk är svin.
  • Glinda från Oz
    Darimna skrev 2017-12-19 09:21:34 följande:

Men lägg av. Hon skriver att hon är orolig och rädd och behöver någon att prata med och det första folk gör är att lyncha henne!

(Inte bara du, men detta är ett exempel) 

Det är inte så lätt att alltid göra rätt hela tiden. 

Om någon är otrogen på FL brukar de få skit för det, men för att hon är lesbisk ska det helt plötsligt vara okej? Det här handlar inte om en liten struntsak utan att man bedrar sin partner på värsta tänkbara sätt, det är en annan människa vi talar om. Hur skulle du känna om du var honom? Skulle det kännas okej för att din man var rädd och orolig?
  • Glinda från Oz
    Anonym (suck) skrev 2017-12-19 13:05:06 följande:

Moraltant! Hon tar ju i det annars hade hon ju inte skrivit och bett om hjälp. Hon har som sagt inte mördat någon så stressa inte upp dig så förbannat. Gå vidare och moralisera där det efterfrågas istället.

Du är alltså helt okej med att din sambo aldrig har älskat dig, är otrogen och bara vill ha dig för dina pengar? Är det okej att göra vad som helst sålänge man inte mördar?
  • Glinda från Oz
    Anonym (Lezz) skrev 2017-12-19 15:57:04 följande:

Haka inte upp dig på det, det vara bara ett dåligt försök till ironi för att lätta upp den lätt spända stämningen.

Se gärna vad jag skrev i övrigt.
    Anonym (Lezz) skrev 2017-12-19 16:05:47 följande:

Har jag sagt att jag aldrig har älskat honom? Att jag bara vill ha honom för pengarna? Det är inte så enkelt förstår du inte det? Dina "analyser" är ett skämt. Du får gärna komma med kritik, det är ett hett ämne. Men när du drar egna grunda slutsatser på antaganden så känner jag att jag inte att jag orkar lägga energi på att svara dig.

Ja, det har du. Du säger att du är lesbisk och lesbiska älskar inte män, du säger också att du inte kan/vill lämna honom av ekonomiska skäl. Du har själv sagt det här inte jag. Du har också sagt att du varit otrogen.
Svar på tråden Lesbisk söker tjej att prata med