• Meej

BIM JANUARI 2018

Milamilis skrev 2018-01-27 10:50:24 följande:
    Haha, eller hur! Men har man ett gemensamt "intresse" så tror jag att det är ganska lätt att bli engagerad i andra personer ;)

Jag pendlar mellan att vara lugnt säker på att jag är gravid och att mitt ägg bara har fäst sent och därför har jag fått negativt, plus att jag ju faktiskt inte nått BIM än till att jag är stensäker på att jag bara inbillat mig allting och att min mens kommer komma vilken sekund som helst. Jag önskar bara att det fanns ett test som kunde säga till mig NU om jag är gravid eller inte :D
    Förstår dig precis!! Håll mig uppdaterad! :)
  • Meej
    carnations skrev 2018-01-27 11:02:31 följande:
    Tack! Såg att jag räknat fel för är egentligen på bim-2-3. Men känner mig inte på något sätt gravid. Ska kanske prova NC nu.
    Det verkar ju i och för sig vara de som inte alls känner sig gravida som sen visar sig vara det här..! Men annars gillar jag NC och rekommenderar det helt klart. Ska se om jag kan få fram en rabattkod åt dig om det skulle vara aktuellt. Jag skaffade mitt abonnemang med rabatt och det gör ju lite skillnad i vilket fall.
  • Meej
    FruBjörk skrev 2018-01-27 11:06:02 följande:
    Cb early. Därför jag tror det lika gärna kan va spökstreck. Känner mig inte gravid men får väl se. Hoppet är inte helt borta än iaf
    Som jag svarade carnations så verkar ju det vara de som inte känner något som sedan plussar.. :) Håller tummarna för det!
  • Meej
    carnations skrev 2018-01-27 11:23:38 följande:
    Vad snällt! Har intr så bra koll på NC men där kan man se om ett ägg faktiskt släppt eller?
    Ja, man mäter sin morgontemp det första man gör innan man går upp varje morgon. Min ligger mellan 35,9 och 36,1 mellan mens och ÄL. Morgonen efter ÄL går min temp upp till mellan 36,5 och 36,8 ungefär och ligger där fram till mens igen när den går ned till den lägre nivån igen. Man kan komplettera med ÄL-tester de första månaderna och skriva in neg eller pos där så tar den med det (och en massa annat som man kan fylla i) i beräkningarna också. Hade kanske inte haft appen som enda preventivmedel om jag inte ville bli gravid, men som fertilitetsmonitor är den klockren tycker jag. Snygg och lätt att hantera.
  • Meej
    Milamilis skrev 2018-01-27 12:08:27 följande:

Jag använder också NC, ligger på 35,6-36,0 mellan mens och ÄL, dagen efter ÄL går min temp upp till 36,2-36,7 fram tills jag har mens igen. Väldigt lätt app att följa (och det är kul att följa grafen ;)).

Eller hur?! Älskar graferna :)
  • Meej
    Milamilis skrev 2018-01-27 17:47:32 följande:
    Samma här, mensen kom nyss (BIM-1) och vi håller också uppehåll några månader nu. Lycka till till alla er som förfarande inväntar ett plus! :)
    Åh, attans..!
  • Meej
    Charliegris skrev 2018-01-29 09:12:30 följande:

Jag har Bim 31/1-1/2 och var för ivrig och testade -4 Bim och idag -2 Bim... Jag har inga direkta symtom mer än ont i bröst och lite dragningar från ena äggstocken.

Som sagt, jag gjorde ett test idag och jag anar ett ljuuusljust rosa steck. Svårt att få till ett foto som ger det lilla strecket rättvisa ;)

Går det att spara morgonurinen om jag springer iväg och köper ett testa tidigt? Kanske blir 1.5 h fördröjning...

Jag tycker mig också ana något :) Åh vad kul! Jag vet faktiskt inte angående att spara. Men låt bli att dricka och håll dig några timmar så kan du ju testa om med testa tidigt under dagen eller framåt kvällen? Eller köp två och testa båda alternativen..! :P Lycka till!
  • Meej
    Charliegris skrev 2018-01-29 09:14:20 följande:
    Ser definitivt strecket på andra bilden! GRATTIS!!
  • Meej
    Charliegris skrev 2018-01-29 10:09:01 följande:
    Och det syns ju som sagt ännu tydligare irl! Tror jag går o köper mig ett testa tidigt idag och försöker spara mig till imorgon ;)
    Gör det, eller ett digitalt till och med, så kommer det kännas mer verkligt sen :)
  • Meej
    Lina08 skrev 2018-01-29 10:59:25 följande:

Hej alla! Igår plussade jag och det känns så overkligt????????????

Grattis! Har ni försökt länge?
  • Meej
    Charliegris skrev 2018-01-29 13:47:14 följande:

Som sagt... kunde inte hålla mig.....

1 testa tidigt och 1 digitalt efter att ha hållt urin 4-5 h. Bim -2

WOHO!!

WOHO!! Grattis!!
  • Meej

Idag kom en konstig klumpig mens, som inte alls rinner till som den brukar utan mer kommer när jag har gått på toaletten, men helt klart blod och inte bara uppblandade flytningar. Har aldrig varit med om något liknande och vet inte hur jag ska tolka det, men jag är ändå på något sätt glad att det händer något. Har gått över BIM men har bara testat negativt (utom ett möjligt svagt svagt pos på ett enda test) och den här osäkerheten och förvirringen har varit skitjobbig. Så nu vet jag i vilket fall och kan ta nya tag! Vi ses i nästa tråd! Lycka till ni som fortfarande har möjlighet i den här tråden!

• Meej
    Emhy89 skrev 2018-01-30 14:45:56 följande:

*Gnällvarning*

Det är så himla tärt detta. Negativt gravtest, ändå sitter jag och mår illa, hjärtklappning och molvärk i tjejmagen. Det här med att känna sig gravid i hela kroppen trots att man vet att så är inte fallet. Hopplöst. 

Åh, jag vet! Det är väldigt uppgivet. Men du är inte ensam! Även om det inte hjälper särskilt mycket just i stunden..
  • Meej
    Emhy89 skrev 2018-02-01 09:48:27 följande:

Vad händer med denna tråd nu?

Testade neg i morse på BIM +3... Vill dock gäna vara med och fortsätta följas åt :)

Eller till mars också! Jag fortsätter där även om jag försöker läsa i februaritråden också :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018