BIM JANUARI 2018
Har du testat dig?
Har du testat dig?
Då hade jag inte gett upp än! Håller tummarna stenhårt för dig! Jag har ju BIM samma dag, men har börjat få bruna flytningar och har testat negativt.. Känns kört för mig tyvärr, men jag hejar vidare på dig istället! :)
Tredje dagen med färgade flytningar. Äl+10. Börjar tro att det här är början på mensen alldeles för tidigt...
Behöver lite hjälp.. är det någon som vet om man kan få nidblödning på BIM +1 och ha Mensvärk eller är det mens? Har ju haft symtom och har fortfarande uppstötningar, illamående, ömma bröst, humörsvängningar och trötthet.. vill bara höra mig för om det är lönt att hålla hoppet uppe eller inte?
Ja, verkligen! Jag tog ut min hormonspiral tidigt i höstas, men det här är första månaden som jag kör NC och ÄL-tester, så det beror på vad man räknar efter.. :)
Har använt testlagrets stickor i kombination med NC den här månaden. Börjar för första gången i mitt liv känna att jag förstår min kropp och cykel lite.. Jag kan absolut rekommendera det. Sen är jag ju förvisso statistiknörd och kontrollfreak och gillar att anteckna och se grafer.. :P Alltid något att underhålla sig med när man inte lyckas bli gravid..!!
Haha, det är skönt att veta att man inte är ensam!
Och carnations, NC och annan statistik är ju väldigt kul, men det är ju också ett sätt att bli ÄNNU mer besatt om man känner för det..! :)
Men det här med att längta och försöka och önska har ju också sin charm tänker jag. Nu vet jag inte vad ni är i för situation eller har för planer, men jag tror inte att jag kommer försöka skaffa fler barn efter det här, så jag försöker njuta lite av all förväntan också. Även om det till exempel imorse kändes sjukt becksvart och jag undrade vad f*n jag testade mig och kände efter och gick in här och läste för.. Jag ska försöka och ta det mer som det kommer och ta tillvara på det här också :)
Du har inga barn sedan innan?
Ja, jag har två. Födda 2010 och 2012.
Då förstår jag din oro, hade samma tankar innan första, och det är nog väldigt vanligt att känna så!
Bim-1-2 och utan tvekan var testet negativt :(
Vi kan ju hoppas på att vi som testat negativt dagen innan BIM kanske bara har ägg som fäst sent och därför är inte hcg-nivåerna tillräckligt höga än.. ;)
Åh, jag känner med dig. Verkligen.. Håller tummarna för att det ändå kan vara något!
Det verkar ju i och för sig vara de som inte alls känner sig gravida som sen visar sig vara det här..! Men annars gillar jag NC och rekommenderar det helt klart. Ska se om jag kan få fram en rabattkod åt dig om det skulle vara aktuellt. Jag skaffade mitt abonnemang med rabatt och det gör ju lite skillnad i vilket fall.
Ja, man mäter sin morgontemp det första man gör innan man går upp varje morgon. Min ligger mellan 35,9 och 36,1 mellan mens och ÄL. Morgonen efter ÄL går min temp upp till mellan 36,5 och 36,8 ungefär och ligger där fram till mens igen när den går ned till den lägre nivån igen. Man kan komplettera med ÄL-tester de första månaderna och skriva in neg eller pos där så tar den med det (och en massa annat som man kan fylla i) i beräkningarna också. Hade kanske inte haft appen som enda preventivmedel om jag inte ville bli gravid, men som fertilitetsmonitor är den klockren tycker jag. Snygg och lätt att hantera.
I morse kom mensen känns så hopplöst o är så less. Vi har försökt så länge.. (sep 2016) detta tär på mig så mkt.. Både denna månad o förra fick jag ett svagt pluss. Svagt men tydligt så man såg utan problem. Men 1 lr 2 dagar senare kommer mensen. Pluss att vi har två missfall i bagaget som vi fått i vecka 7-8 under dessa år/månader av försök. Nu blire o söka hjälp. Hoppas ni andra plussar som inte nått bim än.
Hur räknar ni er luthealfas? Fick positivt ÄL-test 13/1 och mens idag 30/1. Jag vet ju inte exakt när eller om ägget släpptes.
Går inte att veta säkert när man inte tempar. Men utgå från att ÄL var 14/1. Då är din lutealfas 15/1-29/1. Så 15 dagar :)
Vet inte om det funkade med bilden. Men jag är så jäkla Glad, jag skakar!!!!Åh tack! Kan knappt tro det! Det är helt sjukt det här! Inte konstigt att man har mått knasigt.. Nu kommer den där eviga väntan och oron. En dag i taget :D