• maria1992

BIM JANUARI 2018

LunaLo skrev 2018-01-05 18:33:04 följande:

Om jag har fattat det rätt så äre väl livmoderslemhinnan som vi blöder ut vid mens. Så efter mensen fram till ägglossning vill man att den ska byggas upp igen för att ägget ska kunna fastna, och sen ska det såklart fortsätta vara tjock för att hålla kvar ägget.

Aha, så antingen är jag gravid nu då eller kommer mensen som varligt och slemhinnan blir tunnare igen? tack för dina svar!
  • maria1992
    Sosarora skrev 2018-01-05 21:03:20 följande:

Ja precis. Såg ngn annat oxå svarat dig. Mensen blöder ut slemhinnan (mensen är slemhinnan) och så fort det är ute så typ direkt börjar den byggas upp igen. Först lite sakta fram till ägglossning och när ägglossningen varit bygger den upp sig fortare. Väntar på att ett befruktat ägg ska komma o gosa ner sig i den. Händer inte det stöts den ut så ny slemhinna kan byggas upp för nästa ägglossning. Så går det runt o runt. Och därför kan gyn med ultraljud se ungefär vart man är i sin cykel. Fast alla kan ha lite olika tjock hinna.

När den är klar för ägg att borra sig in lallas den för treskikts slemhinna. Men ofta säger de bara ?tjock o fin? :D

Ah, jag förstår! Tack för ditt svar.

Gynläkaren sa att min slemhinna var tjock och fin haha.. och det inte alls skulle vara några problem för mig att bli gravid... så hoppas!!
  • maria1992
    Jagheteralma skrev 2018-01-06 21:43:08 följande:

Så kul jag har också bim 12/1 och det är också tredje försöket :) dock känner jag ganska säkert att jag får mens denna gången, hittade inte min äl denna gången :( håller tummarna för oss alla!

Vad roligt! Jag har bim 17/1 men tror precis som dig mensen kmr då jag helker inte hittade äl. Endast en stegring men inget fullt utslag... också på 3e försöket. Så räknar med 4e
  • maria1992
    Jagheteralma skrev 2018-01-06 23:37:16 följande:

Spännande! :) jag har beställt hem bidrottninggele apiforce till nästa cykel och hoppas att äl blir starkare nästa gång! Slutade med p-piller i september och har bara fått fullt utslag på äl test i november. Så hoppas det kan hjälpa en på traven :)

Aha, är det så?? Det kanske man skulle göra? Inga biverkningar av det?? Spännande!!
  • maria1992
    Jagheteralma skrev 2018-01-07 23:52:54 följande:

Fick nyss extrem smärta i nedre delen av magen (vid livmodern) efter sex! Så jävla ont att jag knappt kunde stå! Har googlat o hittat massa hemskheter nu som jag inbillar mig att jag har :( bla endomitrios eller cystor. ligger i sängen nu och smärtan har nästan gått över men är fortfarande orolig.. nån som vatt med om detta? Första gången det hänt, ska ha mens om en vecka.

Hej Alma, 

Jag fick precis likadant i mitten av förra året. 
    När vi hade sex så fick jag en sån fruktansvärd smärta (aldrig upplevt detta innan), jag trodde i ärlighetens namn att jag skulle dö. Min sambo körde mig till akuten direkt och jag fick morfin. Hade en cysta som hade spruckit men helt ofarligt!  
  • maria1992

Jag var väldigt säker på att jag inte hade ägglossning denna månaden, då jag inte fick plus på stickan men jag fick en rejäl stegring och sedan gick de ner igen. 

Var hos gynläkaren i fredags och då sa han att min slemhinna var tjock. 
    Idag har jag haft extrem molnvärk, fått massa finnare (vilket jag inte brukar) och en hel del flytningar. Hmm.. Kan detta betyda ngt? 

Har jag haft äl kan jaga vara runt äl+7-10... Nu blev de helt plötsligt spännande. Bim mellan 17-19

• maria1992

Grattis till alla ni som plussat <3

Idag har mina bröst svullnat rejält? Alltså minst 1 storlek... både jag och mim sambo var i chock imorse haha. Även väldigt ont i de. Jag har bim 17e.. hade äl i slutet av december. Kan detta vara ett symptom? Nåhon som haft liknande? Jag får aldrig detta innan mens...

• maria1992
    Tildurrr skrev 2018-01-11 23:00:40 följande:

Vad skulle ni säga om detta? Både jag och sambon ser ett streck men vet inte om man vågar hoppas, haft en molvärk i magen hela dagen så kände mig tvungen att testa..

Det är positivt! Grattis!!
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-12 08:44:07 följande:

Tog ett digitalt nu imorse. Visade ej gravid...

fasen är det helt kört för denna månaden nu då?? :(

När hade du bim?? Enligt min svägerska som är barnmorska ska du ta ett 1 vecka efter bim för att vara helt säker
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-12 09:14:31 följande:

Jag har bim idag. Hade ju så gärna velat veta nu innan vi åker utomlands (åker tidigt på tisdag). :/

Förstår jag verkligen men du har ingen mens i sikte?
Svar på tråden BIM JANUARI 2018