• Lindsey77

BIM JANUARI 2018

Storafamiljen89 skrev 2018-01-05 10:41:15 följande:

Åh vad dum jag var. Köpte ett testa tidigt test på apoteket och skuttade hem som en glad liten 3åring. Fick negativt på testet.. Men har inte bim förrän den 12e så kanske inte är helt konstigt att få ett minus även om det finns en liten där inne.. Har ju fortfarande så himla ont i brösten och även i livmodern så något måste ju ha hänt denna månaden! ????

Igenkänning, ha ha. Tog ett test imorse, jag är på dag 24 i cykeln. Negativt såklart. Senast testade jag positivt dag 28, (blev missfall) så det närmar sig... Varför har jag så svårt att hålla mig undan test??
  • Lindsey77
    MissKelli skrev 2018-01-05 12:43:40 följande:
    Ja, så klart den kan gissa när ÄL är, men det är ju just bara en gissning. Och då får man väl inte veta när äl faktiskt var förrän mensen kommer, om den beräknar på lutealfas? Och kommer den inte så får man aldrig veta när äl var. Endast gissningar. Med tempning får du ju veta rätt direkt när ÄL varit om du kan läsa av en kurva, och efter tre höga tempar säger appen till annars. Lättare att räkna ut BIM osv då :)
    Jag kanske ska börja tempa. Har faktiskt aldrig gjort det, men nu är ju tiden knapp eftersom jag är 40 år. Kanske nästa cykel ÄL är över för min del, och jag inväntar BIM. Exakt när vet jag dock inte... kanske hade vetat om jag tempat??
  • Lindsey77
    Sosarora skrev 2018-01-05 16:28:18 följande:
    Att tempa är så bra!!! Jag förstår inte hur jag klara mig igenom att inte göra det förut.

NC är bra! Men upplever att om du skaffar en temp med två decimaler o tar ÄLtest runt ägglossning (gör man med NC oxå) så är Flo lika bra men gratis!

Pepp pepp!! ??
    Det vore ju bra om temp skulle fungera. ÄL test fungerar ju inte så bra på mig. Har aldrig blivit positivt, ser bara en stegring runt dagarna när jag har ÄL. Har aldrig hittat exakt dag, har inte så mkt sekret heller. Men ÄL har jag, för gravid har jag blivit trots negativa ÄL test.

Fjärde försöket denna månad. Första försöket var min man sjuk vid ÄL (inget mys), andra gången missade vi ÄL (kom senare än vad jag trodde), och försök tre blev missfall efter fem dagar som gravid. Så nu hoppas jag på bättre tur denna cykel. Haft mys varannan dag mellan dag 12-22 så vi får se om vi prickat in ÄL.
  • Lindsey77

Jag har redan lagt BF september 2018 i mina favoriter. Hoppet är det sista som överger en, ha ha. Jag hoppas de flesta här byter grupp snart. Vi blir väl färre för varje dag, de som får mens, de som blir gravida, de som får supertidigt missfall...

Här händer saker varje dag! Hoppas på fler plus imorgon! Själv ska jag ta ett gravtest imorgon bitti fast det är alldeles för tidigt. Kan inte låta bli. Onödigt. Men man VET ju aldrig.

• Lindsey77
    Mawie skrev 2018-01-05 17:24:40 följande:

Jag plussade i dag, hoppas bara att vi får behålla den lilla. Har två mf tidigare i V8 och v 13.

Grattis! Håller tummarna att allt går bra!
  • Lindsey77

Någon mer som inte heller har koll på BIM? Jag har en cykel på 30-40 dagar. Svårt att hitta ÄL, men tror att ÄL inträffade någongång förra veckan. Flo gissar att jag har BIM 16/1. Men förra cykeln (missfall) testade jag positivt dag 28. Så jag kan ha BIM 9/1 också.

Jag gravtestar vidare. Dag 26 imorgon, dagarna går sakta framåt...

• Lindsey77
    LillaMy08 skrev 2018-01-06 20:59:17 följande:

Premiär med första inlägget för mig. 25 år & sambon 29, planerar för vårt första barn :)

Bim 12/1, det här är tredje försöket. Känns som en evighet när man längtar så mycket! Kunde så klart inte hålla mig så tog ett test igår som visade negativt, och har noll symtom...

Åh, vad roligt & spännande med första barnet! Håller tummarna!

Värst vad alla ska testa tidigt, är likadan, ha ha. Klart det blir negativt, måste ju vara 99% risk flera dagar före BIM. Ändå testar jag också. Dag 26 av 30-40 imorgon, och jag kommer att slösa ett test alldeles i onödan imorgon bitti.

Du behöver inte ha några symtom för att vara gravid, de kan komma efter ett par veckor.
  • Lindsey77
    Storafamiljen89 skrev 2018-01-06 21:19:42 följande:

Så besviken nu. Har BIM den 11/1 men redan nu ikväll fick jag blod på pappert. Bara att bita ihop och vänta på nästa ÄL. Håller tummarna för fjärde gången gilt ????

Åh nej, vad tråkigt!!
    Kan det inte vara en NID blödning när ägget fäster en vecka före BIM? Har själv aldrig haft det, men det förekommer ju.., kram
  • Lindsey77
    Alena18 skrev 2018-01-06 19:29:41 följande:

Tog clearblue digital och fick negativt test. Fortfarande ingen mens. Har dessvärre svårt att bli gravid så nästa steg blir nog gyn. Så himla besviken!!!!!!

Trist! Hoppas du får den hjälpen du behöver på gyn. Kram
  • Lindsey77
    Reflexgarn skrev 2018-01-07 21:07:58 följande:

har beställt mina från graviditetskollen.nu snabb leverans och diskret om man vill ha det så :)

Har du beställt stickor? Vill bara skriva att senast jag var gravid (dec) fick jag positivt på Clearblue digital, billiga tester samt Babyplan , men negativt på graviditetskollens stickor!!

Jag testade med allt jag hade hemma, och sen var jag tvungen att komplettera med Clearblue digital för att vara säker pga av att jag fick negativt på dem.

Nu höjdes ju inte mitt hcg så mkt eftersom jag fick missfall, men tycker att de borde visat när alla andra tester gjorde det. Det var tydliga, men svaga streck på de andra testerna...
Svar på tråden BIM JANUARI 2018