• maria1992

BIM JANUARI 2018

Lottch3n skrev 2018-01-01 10:07:32 följande:

Många som har koll här inne så jag frågar =) Hur snabbt efter äl fäster ägget? =)

Ja typ en vecka. Kan vara 5-10 dagar tror jag. :)

Är detta äl test negativt??

• maria1992
    josgos skrev 2018-01-01 20:49:44 följande:

Jag verkar inte få några positiva ÄL-test... har testat sedan cd 9 (julafton) och till idag. Uppfattade en höjning fre den 29 dec, men aldrig att strecket blev starkare än kontrollstrecket. Andra månaden i rad jag upplever att det är så, och har så pass vaga symptom (molvärk, lite ömma bröst och olika flytningar varannan dag hit och dit) att jag faktiskt inte vet när ÄL var, om jag nu fick någon. Eller har den inte varit? Kan det vara att stickor inte funkar på mig?

Bild visar ons, tors, fre, lör, mån (söndag var identisk med lördag, glömde fota). Vad tror ni, var ÄL i fredags?

Hmm.. Spännande att du lägger upp identiska test som jag har denna månaden. Hade även detsamma förrförra månaden. Fattar inte heller detta. Som du skriver, har man haft ägglossning eller inte? 

Kolla mina test. Är söndag, måndag, tisdag... 

• maria1992
    hallonnpaj skrev 2018-01-02 08:12:51 följande:

Hej igen. Skrivit tidigare i denna tråd. 

Bim imorgon tror jag.Testade mig natten till den 31a med cb digital och fick "inte gravid" (Bim-3). Hoppas att det berodde på att jag testade för tidigt och att det inte var morgonurin och att det kan ge positivt snart ändå. Känns inte som mensen är påväg... tänk vilken bra start på 2018 det skulle vara.. :)

Hej! 

Hoppas verkligen för din skull! Skriv gärna sen hur det gått!  
  • maria1992
    josgos skrev 2018-01-02 08:37:54 följande:
    Jag tycker måndag och tisdag ser väldigt lika ut på dina, du kanske inte haft din topp än? Min var ju eventuellt nån dag senare än beräknat. Testa på eftermiddagen idag, det ska ju bli starkare än morgonen sägs det. :)
    Nej, kanske inte men under de dagarna jag inte är fertil enligt appen så har jag endast 1 streck. Dvs. resten av cykeln visar de ena strecket endast. Därför de är skumt. Testat nu varje dag i drygt 1 vecka och klart de blir lite starkare men inte helt. Får testa i em också... 

Hur går de för dig? Tagit nytt idag?
  • maria1992
    josgos skrev 2018-01-02 21:15:16 följande:

Tog ett nytt på eftermiddagen, det är svagare än gårdagens. Så verkar som ÄL var i fredags. I så fall har vi prickat väldigt rätt så hoppas!

Hur går det för dig idag?

Jag tog ett test precis och det var svagare än i morse...

dock har ju inte mitt varit helt positivt så vet inte men stegring har ju skett... hmm.. har du känningar?
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-03 09:18:17 följande:
    Även om jag kände på mig att något var fel då testen inte blev starkare så kändes det fruktansvärt när man väl fick det bekräftat :(
    Jo men så är det ju testade man så önskar man att man inte testade och vice versa.

Jag har liksom som dov mensvärk mer eller mindre konstant nu :/ är inte det tidigt?
    Känner du nått?

Tack fina du! <3 Håller tummarna för dig också ska du veta <3
    Följde dig också i decembertråden.. fick också missfall förra månaden. Vi kämpar tillsammans denna! <3
  • maria1992
    Smile1234 skrev 2018-01-03 10:11:03 följande:

Hejsan. Ny på familjeliv. Känner att jag behöver lite råd! Försök få barn sedan Jan -17. Kört med ägglossningsstickor i 7 månader nu. Fått en enda liten ????!! Är precis igång med utredning via fertilitetskliniken men det tar sån tid! BIM på fredag 5/1.. Gör jag fel med stickorna? Har regelbunden mens. Hur gör ni som använt stickor? Får ni alltid positivt?

Hej!

Jag har samma problem som dig. Jag får positivt på stickorna typ varannan månad, sen den andra månaden är de ena strecket inte lika starkt som de andra. Fattar inte alls vad de beror på. Har också regelbunden mens...
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-03 10:39:11 följande:
    Beklagar verkligen <3
    När har du bim?
    Som du säger, vi kämpar tillsammans <3

Tack, det är verkligen tufft men samtidigt så känns de bra att de går i alla fall. <3 

Jag tror den 17-18 någon gång.. Om jag nu ens har haft ägglossning. Jag har haft en stegring men dessvärre inte fullt utslag på testen.

Hur går det för dig denna månad?  Har du haft ägglossning och när har du bim? <3

• maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-03 10:49:19 följande:
    Ja men precis, det är ju så man får tänka <3

Jag har inte heller fått fullt utslag på testen denna månaden, men kände dock av äl den 28/12. Har bim 12/1 enligt appar och mina beräkningar.
    Så är på äl +6 idag och mår precis som förra månaden vid denna tiden :/ men försöker att inte tänka för mycket <3
    Du har inte det heller? Alltså stegringen har funnits där för min del och som jag skrivit tidigare här pratade jag med min svägerska som är barnmorska och hon sa att stegringen är det viktigaste och trodde jag hade haft äl. Så jag hoppas på det! Jag ska till gyn på fredag bara för att säkerställa att allt ser rätt ut.. Jag tror ju det, men har haft en del cystor så vill bara kolla så allt är ok... för att lätta trycket lite. Har du gjort någon gym med ultraljud? Överdriver jag? Haha... 
    känner mig själv som världens klenaste... Man vill ju så gärna... <3

Spännande.. Vi hoppas verkligen denna gången!! Hur mycket ligger ni under dina fertila dagar?
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-03 11:00:37 följande:
    Fasen nu blev jag orolig ändå.. fick knappt någon stegring heller nämligen :/:( men jag kände den klart och tydligt precis som tidigare.. :/
    Tycker absolut inte att du överdriver. Jag förstår dig. <3 Är det första barnet? <3

Förra månaden blev det bara dagen innan äl, på äl och dagen efter. Denna månaden blev det 25,26,28 (äl enligt känningar) och 29/12... Jag hoppas verkligen att kroppen inte lurade mig med känningar av äl :(
    För er då? :)

Fast samtidigt ska du gå efter vad du känner. Förra månaden när jag hade äl (eller plussade på ältest) så hade jag sjuuuk smärta. Denna lite molnvärk och stickningar men rätt lugn smärta. 

Detta är första barnet för mig ja.. Jag är bara 23 år Hur är det för dig? Första, andra, tredje? <3

Hade du plus förra månaden när du fick missfall? :/ Samma som mig isf... Så synd.. 

Kan skriva till dig vad hon skrev; 

gglossningstesterna testar LH som gör att ägget släpper. Och LH kan bara släppa iväg ägget när det är moget, och det är FSH som gör ägget moget. Så har du positivt ältest så betyder det att hormonet LH ökat för att kunna släppa iväg ägget och därmed göra en ägglossning. Ja men även om äl är regelbunden så är det ju inte alltid på dagen men definitivt ska ni ha sex nu ju. Jag tycker det är positivt dina test".

KRAM <3

Svar på tråden BIM JANUARI 2018