BIM JANUARI 2018
Många som har koll här inne så jag frågar =) Hur snabbt efter äl fäster ägget? =)
Är detta äl test negativt??
Många som har koll här inne så jag frågar =) Hur snabbt efter äl fäster ägget? =)
Jag verkar inte få några positiva ÄL-test... har testat sedan cd 9 (julafton) och till idag. Uppfattade en höjning fre den 29 dec, men aldrig att strecket blev starkare än kontrollstrecket. Andra månaden i rad jag upplever att det är så, och har så pass vaga symptom (molvärk, lite ömma bröst och olika flytningar varannan dag hit och dit) att jag faktiskt inte vet när ÄL var, om jag nu fick någon. Eller har den inte varit? Kan det vara att stickor inte funkar på mig?
Bild visar ons, tors, fre, lör, mån (söndag var identisk med lördag, glömde fota). Vad tror ni, var ÄL i fredags?
Hmm.. Spännande att du lägger upp identiska test som jag har denna månaden. Hade även detsamma förrförra månaden. Fattar inte heller detta. Som du skriver, har man haft ägglossning eller inte?
Kolla mina test. Är söndag, måndag, tisdag...
Hej igen. Skrivit tidigare i denna tråd.
Bim imorgon tror jag.Testade mig natten till den 31a med cb digital och fick "inte gravid" (Bim-3). Hoppas att det berodde på att jag testade för tidigt och att det inte var morgonurin och att det kan ge positivt snart ändå. Känns inte som mensen är påväg... tänk vilken bra start på 2018 det skulle vara.. :)
Tog ett nytt på eftermiddagen, det är svagare än gårdagens. Så verkar som ÄL var i fredags. I så fall har vi prickat väldigt rätt så hoppas!
Hur går det för dig idag?
Hejsan. Ny på familjeliv. Känner att jag behöver lite råd! Försök få barn sedan Jan -17. Kört med ägglossningsstickor i 7 månader nu. Fått en enda liten ????!! Är precis igång med utredning via fertilitetskliniken men det tar sån tid! BIM på fredag 5/1.. Gör jag fel med stickorna? Har regelbunden mens. Hur gör ni som använt stickor? Får ni alltid positivt?
Tack, det är verkligen tufft men samtidigt så känns de bra att de går i alla fall. <3
Jag tror den 17-18 någon gång.. Om jag nu ens har haft ägglossning. Jag har haft en stegring men dessvärre inte fullt utslag på testen.
Hur går det för dig denna månad? Har du haft ägglossning och när har du bim? <3
Fast samtidigt ska du gå efter vad du känner. Förra månaden när jag hade äl (eller plussade på ältest) så hade jag sjuuuk smärta. Denna lite molnvärk och stickningar men rätt lugn smärta.
Detta är första barnet för mig ja.. Jag är bara 23 år Hur är det för dig? Första, andra, tredje? <3
Hade du plus förra månaden när du fick missfall? :/ Samma som mig isf... Så synd..
Kan skriva till dig vad hon skrev;
"Ägglossningstesterna testar LH som gör att ägget släpper. Och LH kan bara släppa iväg ägget när det är moget, och det är FSH som gör ägget moget. Så har du positivt ältest så betyder det att hormonet LH ökat för att kunna släppa iväg ägget och därmed göra en ägglossning. Ja men även om äl är regelbunden så är det ju inte alltid på dagen men definitivt ska ni ha sex nu ju. Jag tycker det är positivt dina test".
KRAM <3