• carnations

BIM JANUARI 2018

Plantlady skrev 2018-01-18 08:08:10 följande:

ÄL + 8 idag, inte känt något på ett par dagar och nu börjar hoppet sakta försvinna. Denna väntan mellan ÄL och BIM känns oändlig!! Man slungas hela tiden mellan hopp och uppgivenhet.

I tisdags kväll hade jag en ihållande ganska intensiv smärta på en specifik punkt lång ner på höger sida. Kändes verkligen som om ägget fäste (har känt det förut) men efter det inga symtom alls! Någon mer som inte har några symtom? Ska testa på söndag BIM + 1 och vill helst bara spola fram tiden!

Jag är visserligen bara på ÄL+5 men känner inte heller någonting. Brukar få ömma bröst direkt efter ÄL men har inte fått det ens.
  • carnations
    TouchOfRed skrev 2018-01-19 08:37:28 följande:

Enligt mina beräkningar borde jag haft ÄL igår, hade beställt cb digital ÄL test men har inte hunnit få dem än. Jag dock inte haft några känningar och inga ÄL flytningar heller... förra månaden hade jag troligen inte ÄL eftersom flytningarna utevblev då oxå. Extremt frustrerande att inte veta om man har det eller ej, speciellt för ett kontrollfreak som mig...

Hej! Har följt dig i några BIM-trådar. Fick stegring på äl-test 13/1 men fick heller inga känningar direkt eller flytningar. Är på sjunde försöket denna gången och gissar att BIM är 29/1. Vilket försök är du på?
  • carnations
    TouchOfRed skrev 2018-01-20 00:34:04 följande:

Hej :)

Vi är på försök 8. Försöker få ett syskon. Har du barn sen innan?

Idag fick jag faktiskt nåt som liknade ÄL flytningar så hoppas hoppas det var ÄL. Det är så jobbigt att "mista" ett försök för att ÄL uteblir...

Men om du fått stegring har du säkert haft ÄL oxå. <3

Tack! :) Nej vi försöker med första barnet. Ja håller med. När man försökt lite längre vill man verkligen inte mista något försök. Det är ju nästan det enda man tänker på. Vi försökte verkligen pricka in ÄL med flera dagars marginal så jag hoppas verkligen på denna gången. Tar du några tillskott eller hjälpmedel? Jag tar mitt val kvinna som innehåller folsyra, extra D-vitamin och har börjat smörja med progesteronkräm.
  • carnations
    SugarSugar skrev 2018-01-20 12:28:27 följande:

Hej! Hur går det för er som fortfarande inte nått BIM? Jag fick ont i livmodern några dagar efter ÄL och har haft värk sen dess. Har varit lite extra känslig mot dofter.. men det kan vara jag som söker symptom :) Har rikliga "lotionflytningar" men vet inte om det säger något... Har inte känt av brösten eller så.

Hej! Tror vi har BIM samtidigt. Har inte märkt någon symptom förutom att jag också har rikliga flytningar. Inte haft såhär förut. Lite värk emellanåt där jag tror äggstockarna sitter men kan likaväl vas något annat.
  • carnations
    Charlizee skrev 2018-01-20 16:33:17 följande:

Någon här inne som är på ÄL+6/7? <3

Jag är på ÄL+7 :) har du några symptom än?
  • carnations
    TouchOfRed skrev 2018-01-21 00:45:08 följande:

Ja håller med. Tog 14 försök, ett mf i v8 och ytterligare 4 försök att få vår son så känner bara att jag gärna inte går igenom allt det igen, även om det i slutändan är värt det :) jag tar bara folsyra just nu.

Vi fick oxå till det nu kring vad jag tror var ÄL, iaf om jag går efter flytningarna .idag kände jag en molande värk typ i livmodern, kan det betyda något mån tro? Man blir ju oxå knäpp av att analysera alla symtom :D

Okej. Ja förstår att det måste varit tufft. Jag börjar bli otålig efter bara 6 försök hehe. Det låter som ett tecken med molande värk. Jag har inte känt av så mycket förutom små hugg i livmodertrakten och ökade flytningar vilket jag inte brukar ha.
  • carnations
    GerCho skrev 2018-01-21 17:58:25 följande:

Här är också mensen på gång :( BIM +1 enligt NC.

Jag kände inga pms symtom förutom ömma bröst och hade så stora förhoppningar men i morse gick tempen ner under cover linjen och kom lite bruna flytningar och sen kom mens smärtan...

Och nu blir det minst 2 månaders uppehåll från bebisgörandet eftersom jag ska laser operation av ena ögat i slutet av mars och jag får inte göra det om jag är gravid...

Förlåt för deppigt inlägg men jag behövde skriva av mig. Lycka till till er som inte har fått mens än. Hoppas på många fina plus i slutet av månaden :)

Tråkigt för dig. Hoppas operationen går bra och lycka till när du får försöka igen!
  • carnations
    Alijoh skrev 2018-01-21 18:01:19 följande:

Hej! Hoppar in här, hoppas på lite råd och hjälp.

Jag och min sambo försöker bli gravida.. nu i en vecka har Hah mått illa, skulle mage, hård i magen, ingen aptit, hugg i högersidan och ?känt? mig alltjämt sjuk bara.. efter mycket läsande började jag misstänka att jag var gravid.. imorse gjorde jag ett test (med morgon urinen) och visade ett svagt streck ???????? gjorde ett ill vid lunchtid av ren nyfikenhet som visade ett väldigt svagt streck, men de va där. Men nu till min fundering, jag har sån mensvärk? Som kommer och går.. är de normalt eller? Ska ha BIM på onsdag..

Lägger in en bild på mitt ena test, vad tror ni? Är jag gravid?

Jag tror definitivt du är gravid! Stort grattis!
  • carnations
    HJohannesson skrev 2018-01-21 22:15:28 följande:

Får man vara med här? :)

Bim om 5 dagar, blir väl den 26/1. Vi försöker inte få barn. Ivf med första barnet så det känns rätt kört att få syskon på naturlig väg.

Men mina bröst har växt de senaste dagarna. Och jag har mycket molvärk. Kan ju lika gärna vara pms, det får tiden utvisa.

Jag har följt tråden ett tag men nu kände jag att jag vill hägna på på riktigt!

Hur många är kvar i tråden och väntar på bim?

Spännande! Jag har bim 29/1. Har inga känningar än så länge. Är på ÄL+7
  • carnations
    TouchOfRed skrev 2018-01-22 06:59:51 följande:

Det låter ju oxå som symtom! Spännande :)

Hur gamla är ni om jag får fråga :) ?

Ååå jag håller tummarna för oss! Känns som en evighet till BIM :D

Jag blir 30 till sommaren och min sambo är 29. Hur gamla är ni? Ja känns verkligen som en evighet!!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018