• Meej

BIM JANUARI 2018

Milamilis skrev 2018-01-19 19:58:16 följande:

Får jag vara med här? Jag misstänker att jag är gravid även om vi inte direkt planerat det. Vi har pratat om det, så skulle det ske så är det välkommet, vi har bara väldigt många odds emot oss så vi hade lite skjutit undan den drömmen ;)

Jag hade ÄL på cd12 (14e jan) och temphöjning cd14, och har beräknad mens (eller kanske icke beräknad då ;)) den 28e januari. I vanliga fall är jag snustorr down there mellan ÄL och mens men den här månaden har jag rikligt med vita, creamy flytningar - något som var första tecknet vid mina två tidigare graviditeter. Dessutom har jag humörsvängningar, ömma bröst och en väldigt värkande livmoder så de klassiska tecknen är det ju check på ;)

Ni som har BIM runt 28/1, hur känner ni er?

Jag har också BIM runt 28e och hade de närmsta dagarna efter äl en stickande smärta i höger sida/äggstock vilket nu mer övergått till en molvärk långt ned i magen och bak mot ländryggen. Har lite ömma bröst också, men kan ha det mellan äl och mens annars också. Vad gäller molvärken är jag lite mer osäker.. Kan vara så att jag känner av magen innan mens annars också, men att jag bara tänker på alla möjliga symtom mer den här månaden än innan..! Får helt enkelt vänta och se. Vågar inte tro på varken det ena eller det andra..
  • Meej
    Charlizee skrev 2018-01-20 16:33:17 följande:

Någon här inne som är på ÄL+6/7? <3

Jag är precis där också. Äl+7 nu i natt :) Har så otroligt svårt för att låta bli att testa redan nu trots att jag vet att det är för tidigt och pengarna i sjön..
  • Meej
    Laes90 skrev 2018-01-21 05:49:20 följande:

Lägger upp en till bild :)

Definitivt gravid! Grattis!!

Men kontakta mvc så snart det blir måndag så du kan få komma in och göra en undersökning med tanke på de upprepade blödningarna. Bara för säkerhets skull.
  • Meej
    HJohannesson skrev 2018-01-21 22:15:28 följande:

Får man vara med här? :)

Bim om 5 dagar, blir väl den 26/1. Vi försöker inte få barn. Ivf med första barnet så det känns rätt kört att få syskon på naturlig väg.

Men mina bröst har växt de senaste dagarna. Och jag har mycket molvärk. Kan ju lika gärna vara pms, det får tiden utvisa.

Jag har följt tråden ett tag men nu kände jag att jag vill hägna på på riktigt!

Hur många är kvar i tråden och väntar på bim?

Jag tror att vi är ganska många kvar ändå. Bläddrade några sidor bakåt men hittade inte listan och nu måste jag verkligen lägga bort telefonen för kvällen..! ;P
  • Meej
    Kanskeentill skrev 2018-01-22 01:32:02 följande:

Har Bim om ca en vecka så får ge mig ti tåls ett tag till. Men upplevde som menssmärtor några dagar efter ägglossning typ 4 dagar efter som nu har försvunnit efter några dagar. Annars brukar jag få ont ca en vecks efter ägglossning som håller i sig tills mensen kommer typ. Men ingen gång är väl den andra lik så är väl inte så mycket o hoppas på kanske. Har för mig vid mitt första barn att jag inte hade några mensvärkssymtom alls i början ????Hur har ni andra känt av ev värk i magen?

Jag har haft jätteont långt ned i magen under båda mina föregående graviditeters tidiga stadium och fick det nu också ca ÄL+5, men nu har det helt släppt igen. Hade kraftig lotionflytning samma dag som molvärken började, men inget mer med den heller.. Kanske jättetidigt mf, jag vet inte mer än att alla symtom plötsligt försvunnit.. Tråkigt!
  • Meej
    Alijoh skrev 2018-01-22 06:37:33 följande:

Hej tjejer! Nu har jag gjort digitalt test och visade positivt! Sååå glad (fast man inte vågar hoppas för mycket, allt kan ju hända) :D var bara tvubgen att dela med mig men någon hihi mer än min sambo;)

Grattis! Så himla kul!
  • Meej
    Nolix skrev 2018-01-22 11:38:44 följande:

Hon hade ont några dagar efter ÄL, blev helt plötsligt tröttare än vanligt och hade inga problem med att somna tidigt på kvällarna vilket annars brukar ta flera timmar. Vaknat mitt i nätterna och kissat och det brukar aldrig hända annars, samt illamående, halsbränna och molvärk. Jag vet inte om det är skillnad på molvärk och mensvärk, eller hur något av det känns. Har läst att det kan kännas som mensvärk, men hon har ändå känt sig lite annorlunda mot vad hon brukar innan mens. Hon har haft en del humörsvängningar också, haha!

Fick hon hormoner innan för att förstärka äl? Kan ju tråkigt nog vara dem hon i så fall reagerat på? Eller kör ni heminsemination? Håller tummarna för att det inte blir mer mens än så utan ett plus istället!

Insemination är ju en extra stress jämfört med alla oss som slipper det steget, så jag håller tummarna lite extra mycket för er! Min bästa kompis och hennes fru plussade på tredje försöket alldeles nyss så även om jag inte går igenom samma sak själv så vet jag lite vad det innebär..
  • Meej
    Lisan101 skrev 2018-01-22 12:38:53 följande:

Hej!

Hoppar också in här. Har bim på söndag den 28/1.

Har haft värsta mensvärken sen några dagar efter ägglossning, vaknat på nätterna och känt av molandet. Testat idag på bim-6 men negativt. Har två barn sen innan. Något är annorlunda i kroppen. Mensvärken är ständigt där. Man blir ju tokig på detta.

Någon som känner igen sig?

Grattis till er som plussat! ??

Testade också idag (troligtvis bim 28/1) men inte en skymt av ett streck. Testade med vanliga testlagretstickor.. Men det är ju tidigt. Ändå en besvikelse.. Har också två barn sedan tidigare och har känt igen känslan/molandet i magen, men nu tycker jag att det blivit mindre också. Blir galen på mina tankar och att känna efter.
  • Meej
    Nolix skrev 2018-01-22 12:53:18 följande:

Vi har kört heminsemination. Vi beställde från Cryos för att vi inte har hittat någon privat donator och har väl känt att det kanske blir lite obekvämt men vi ska nog använda oss av en som inte bor så långt ifrån oss iallafall, om det inte blir något nu. Blir ju billigare än Cryos. Vi står samtidigt i kö för spermiedonation på klinik här i Sverige men kommer att köra med heminsemination tills dess och hoppas att det tar sig!

Lång väntetid via landstinget där ni bor?
Svar på tråden BIM JANUARI 2018