• Charliegris

BIM JANUARI 2018

Jag är på gränsen mellan bim jan/feb så jag följer båda trådarna! Trolig bim 31/1-1/2 (har inte 100% koll som många av er andra verkar ha ;)) 2a "försöket", första barnet.

1/1 Annso123

5/1 Alltidvi + Smile1234

7/1 citrongräs

11/1 stragge

12/1 Lilj3 + josgos + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora

13/1 Woohooo

15/1 Nardil

17/1 maria1992

20/1 levisen

21/1 norrland91 + Lindsey77

22/1 lyckligast80

22/1 Airmos + Lucifer91

29-30/1 carnations

31/1 Anonym (newbie)

31/1 Charliegris

Plus lista

10/1 josgos (BIM 12/1)

• Charliegris
    Basbos skrev 2018-01-19 10:42:24 följande:

Jaahaa, ja självklart haha! Tack så mycket. Hoppas fler hamnar på plussidan då :D

Precis! Så har även jag tolkat det att alla skriver in datum för Bim och att det sedan enkelt går att följa vilka som fått +. Lycka till ;)
  • Charliegris
    Meej skrev 2018-01-22 20:10:33 följande:

Jag hade också molvärk och möjligen lite bröstömhet, och en enda rejäl lotionartad sak i trosorna, men det har nästan helt försvunnit igen. Är uppsvälld och gasig jag också, men tänker att det lika gärna kan vara stress och att jag fokuserar så mycket på min mage att jag ökar både blod- och luftflödet där med tankekraft snarare än för att jag är gravid..! Haha, jag vet inte längre. Har förlorat all tillit till mina egna känslor och känningar..! #crazyperson

Tyvärr inte.. bara ömma bröst (precis som vanligt före mens. Hoppas inte på för mycket här, fick bara till det dagen före ÄL och på ÄL-dagen. Vårat 2a seriösa försök, har alltid haft en känsla av att jag inte kan bli gravid.
  • Charliegris
    carnations skrev 2018-01-22 20:36:03 följande:

Har Sanna känsla :/ hur länge har ni försökt?

Tog ut min spiral i september och började räkna på dagar/ÄL/Bim i december. Så vi är väl egentligen bara på försök 2. Konstig känsla jag har haft hela livet... Du själv, hur länge har ni försökt?
  • Charliegris
    Meej skrev 2018-01-22 21:33:48 följande:

Haha, ja, det är inte lätt när det är svårt..!Det ska ju absolut vara tillräckligt att få till det då! Vi hade bara sex tre dagar i rad från dagen innan LH-stegring och två dagar innan jag kände av smärta i höger äggstock. Sen steg inte min temp förrän två dagar senare ändå vilket gjorde att NC lade min ÄL fjärde dagen efter att vi haft sex. Oklart vad jag ska gå på. Det där blev rörigt, men min poäng är att dina tillfällen låter mer än tillräckliga och antagligen mer optimala än mina!

Okej! Ja vi får väl se :) Håller tummarna för oss allihop. Hade du några symtom? När har du Bim?
  • Charliegris

Jag har Bim 31/1-1/2 och var för ivrig och testade -4 Bim och idag -2 Bim... Jag har inga direkta symtom mer än ont i bröst och lite dragningar från ena äggstocken.

Som sagt, jag gjorde ett test idag och jag anar ett ljuuusljust rosa steck. Svårt att få till ett foto som ger det lilla strecket rättvisa ;)

Går det att spara morgonurinen om jag springer iväg och köper ett testa tidigt? Kanske blir 1.5 h fördröjning...

• Charliegris
    Meej skrev 2018-01-29 09:20:26 följande:

Ser definitivt strecket på andra bilden! GRATTIS!!

Och det syns ju som sagt ännu tydligare irl! Tror jag går o köper mig ett testa tidigt idag och försöker spara mig till imorgon ;)
  • Charliegris
    Meej skrev 2018-01-29 10:11:23 följande:

Gör det, eller ett digitalt till och med, så kommer det kännas mer verkligt sen :)

Finns det något testa tidigt i digital form tror du? Just eftersom jag är på -2 eller -1 imorgon.
  • Charliegris
    Lina08 skrev 2018-01-29 10:59:25 följande:

Hej alla! Igår plussade jag och det känns så overkligt????????????

Grattis!! Bim när?
  • Charliegris
    emmaisson skrev 2018-01-29 10:26:04 följande:

Jag använde clearblue digital på BIM - 2 eller 3 och fick gravid 1-2. Så det testet skulle nog visa om det var något. Tog det dagen efter jag fått svagt svagt på ett tidigt test.

Okej!! Jag går och köper mig ett idag. Känner på mig att jag inte kan hålla mig till imorgon utan tester i em.! Vågar inte hoppas på för mycket...Återkommer

Ändrade ljuset och kontrasten lite:

• Charliegris

Som sagt... kunde inte hålla mig.....

1 testa tidigt och 1 digitalt efter att ha hållt urin 4-5 h. Bim -2

WOHO!!

• Charliegris
    Mudcakemonster skrev 2018-01-29 14:09:17 följande:

Ååååh grattis!!! Jag är också på bim-2. :)

Tack!! Helt ofattbart. Tror fortfarande inte på det.. och kommer nog inte tro på det förrän ul .

Köp en testa tidigt från CB. Den syntes tydligt direkt när min sticka från graviditetskollen.nu visade en svagsvag strimma.

Håller tummarna!!
  • Charliegris
    Lina08 skrev 2018-01-29 14:51:19 följande:

Jag plussade igår :). Hur gammal e du å din partner, har ni försökt längeringa?

Stort Grattis! Jag är 27 och min partner 31. Första graviditeten andra försöket. Enligt en app är bf 11/10 och är redan i v.5 (4+0). Själv då?
Svar på tråden BIM JANUARI 2018