BIM JANUARI 2018
Hej allihopa!
Gott nytt år :) hoppar gärna in här fick min mens igår efter att den hade varit sen 5 dagar :( tar gärna emot tips att öka chansen bli gravid <3
Hej allihopa!
Gott nytt år :) hoppar gärna in här fick min mens igår efter att den hade varit sen 5 dagar :( tar gärna emot tips att öka chansen bli gravid <3
Jag känner lite samma sak, har någon tips att ge? Hur gör man för att det ska ta sig?! Börjar bli otålig. :)
BIM lista
1/1 Annso123
2/1 ankmamman
3/1 Mawie
5/1 Alltidvi + Smile1234
7/1 citrongräs
9/1 boggielo
11/1 stragge + qismet
12/1 Lilj3 + josgos + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora
13/1 Woohooo
15/1 Nardil + HäxanSurtant + MammaMia1012
16/1 Tiffany
17/1 maria1992
19/1 ampjot + stoppsign
20/1 levisen
21/1 norrland91 + Lindsey77 + GerCho
22/1 Airmos + Lucifer91 + lyckligast80
23/1 Nolix
27/1 Aylina88
29-30/1 carnations
31/1 Anonym (newbie)
?? Loouiiisee (osäker på när BIM är)
lista
4/1 Annso123 (BIM 1/1)
4/1 ankmamma (BIM 2/1)
5/1 Mawie (BIM 3/1)
6/1 Fialooop (BIM 3-5/1)
8/1 boggielo (BIM 9/1)
8/1 qismet (BIM 11/1)
10/1 josgos (BIM 12/1)
(om du saknas eller ser något som är fel, kopiera gärna listan och lägg till dig själv)
Hej tjejer! Fick positiv ägglosningtest idag hur många dagar fram ska man sexa på?
Får jag vara med här? Jag misstänker att jag är gravid även om vi inte direkt planerat det. Vi har pratat om det, så skulle det ske så är det välkommet, vi har bara väldigt många odds emot oss så vi hade lite skjutit undan den drömmen ;)
Jag hade ÄL på cd12 (14e jan) och temphöjning cd14, och har beräknad mens (eller kanske icke beräknad då ;)) den 28e januari. I vanliga fall är jag snustorr down there mellan ÄL och mens men den här månaden har jag rikligt med vita, creamy flytningar - något som var första tecknet vid mina två tidigare graviditeter. Dessutom har jag humörsvängningar, ömma bröst och en väldigt värkande livmoder så de klassiska tecknen är det ju check på ;)
Ni som har BIM runt 28/1, hur känner ni er?
Åh, vad spännande! Jag blev så chockad över mina flytningar denna månaden eftersom det verkligen inte är något normalt för min kropp. Jag hoppas också på ett plus, men känner att hoppet kanske steg lite för mycket och jag är rädd att det bara är en ovanlig månad snarare än graviditet.. tiden får väl visa ;) har du någon tanke på att testa innan BIM eller håller du ut till nästa helg?
Min kille vet inte ens om mina misstankar än, han tror inte att vi kommer kunna få barn ändå (och någonstans känns det då elakt att ge honom hopp en vecka innan vi får reda på om det verkligen är en graviditet). Min logiska del tänker att är jag gravid så är jag ju det oavsett om det är onsdag, söndag eller om 3 veckor (föhoppningsvis ) så jag ska nog ändå försöka hålla mig tills att jag märker att mensen är sen. Jag har inga test eller så hemma heller, och det känns ju som pengar i sjön om mensen ändå kommer
Samma här :) Med sonen så var det dåvarande mannen som sa typ "eh, är du säker på att du inte är gravid?". Jag hade ingen tanke på det då eftersom jag åt p-piller och åt över mensen. Med dottern kände jag när ägget fäste, som ett stick i livmodern, så där testade jag nog några dagar efter utebliven mens men visste ju mentalt redan att jag var gravid.
Men ja, är vi gravida så är vi ju som sagt det, förhoppningsvis, om en vecka också :)
Jag har inte följt tråden länge, har ni försökt skaffa barn en längre period? Är det ert första?
Stort grattis er alla som har plussat och lycka till alla ni som väntar jag håller tummar och tår för er som är kvar <3 för mig kom tant röd idag på bim :( så har vi bestämt ta ett paus ett tag nu<3