• HJohannesson

BIM JANUARI 2018

Får man vara med här? :)

Bim om 5 dagar, blir väl den 26/1. Vi försöker inte få barn. Ivf med första barnet så det känns rätt kört att få syskon på naturlig väg.

Men mina bröst har växt de senaste dagarna. Och jag har mycket molvärk. Kan ju lika gärna vara pms, det får tiden utvisa.

Jag har följt tråden ett tag men nu kände jag att jag vill hägna på på riktigt!

Hur många är kvar i tråden och väntar på bim?

• HJohannesson
    carnations skrev 2018-01-21 22:32:49 följande:
    Spännande! Jag har bim 29/1. Har inga känningar än så länge. Är på ÄL+7
    Kul :)
    Jag plussade supertidigt när vi gjorde ivf, 5e ruvardagen. Så jag förväntade mig att plussa tidigt nu med. Tog test i fredags kanske (alldeles för tidigt såklart). Och neg.

Jag tror egentligen inte att jag är gravid. Men fick symptom som extrem törst och jag var så trött. Detta följde mig hela min förra graviditet.

Tänker du testa efter bim?
  • HJohannesson
    Meej skrev 2018-01-21 22:38:35 följande:
    Jag tror att vi är ganska många kvar ändå. Bläddrade några sidor bakåt men hittade inte listan och nu måste jag verkligen lägga bort telefonen för kvällen..! ;P
    Haha får se om vi hittar den i morgon. Jag tycker det är lättare att se på datorn :)
  • HJohannesson
    Nolix skrev 2018-01-22 05:55:09 följande:
    Vi har BIM imorgon! Har dock testat innan för det är ju så svårt att hålla sig. Har dock varit negativt, men igår tyckte vi att vi anade en skugga av ett till streck så vi väntar ut mensen och testar igen om den inte kommer
    Spännande! Läste tidigare att ni inseminerat din partner. Har hon några andra symptom? :)
  • HJohannesson
    Nolix skrev 2018-01-22 09:35:34 följande:

Sambon har fått någon brun flytning nu så hon misstänker att mensen är på g. BIM imorgon, så känns ju ganska kört den här gången :(

Åh vad tråkigt :/ behöver ju inte vara kört men låter som om mensen är på g. Är det första inseminationen ?
  • HJohannesson
    Baraentilligen skrev 2018-01-22 09:42:27 följande:

Grattis till plus!!

Jag är kvar här ännu, men bim 31.1! Kommer inte att testa i januari dock. Vill inte se ett till minus så håller mig tills mensen är sen. Borde få ljusröda flytningar några dagar innan bim om jag inte är gravid. Mensen kan komma tidigare än 31.1 också eftersom min lutealfas har varierat mellan 12-15.  Är på äl+6 idag och ägnar mig åt att vänta, vänta och vänta. Försöker att inte bli lika besatt som tidigare månader ;) 

Har ni försökt lång tid?
  • HJohannesson

Det är psykiskt påfrestande att försöka bli gravid. Tror jag hade alla symptom som fanns de 3 åren vi försökte.

Nu har vi inte ens försökt. Så att få ett plus nu känns orimligt. Jag vet inte hur det är att få ett plus utan medicinsk hjälp.

Men till er andra. 80% blir gravid första året, 90% blir gravid inom två år.
    Ge inte upp ännu :) även om varje försök är jobbigt.

Jag sitter dock själv med en del symptom nu, såklart. Mycket mensvärk, brösten känns som när jag ammade. Det drar liksom i dom, blixtrar. Trött.
    Men det finns ändå en röst inom mig som säger "såklart du inte är gravid den här gången heller"

• HJohannesson
    Ek90 skrev 2018-01-23 01:25:43 följande:

Hej! Hoppar också in i denna tråd, även jag helt ny på FL. Jag och sambon har denna månad gjort vårt andra seriösa försök för att bli gravida. Jag är helt nollställd av alla funderingar och jag veeet ju att det enda jag kan göra är att vänta - men det vet vi nog alla hur dålig man blir på det i dessa tider? :D Känns skönt att få kunna skriva av sig lite med likasinnade.

Startar min inblandning i tråden med mina funderingar...

Förra månaden var min mens över en vecka sen, vilket den inte brukar vara (inte haft hormonella preventivmedel på över 2 är så kan ej va sånt som ställer till det). Sen en morgon (20/1) vaknade jag med en mensvärk utan dess like, tio gånger värre än jag brukar ha. Misstänker lite ett väldigt tidigt missfall då jag hade endel gravsymtom innan det, vilket man ju kan vara med om utan att egentligen fattar det då man tror det är vanlig mens.

Denna månaden körde vi på som vanligt men då jag inte försökt ?aktivt? med koll på ÄL och liknande tidigare så har jag helt ärligt talat väldigt dålig koll på när den infaller för mig. I fredags fick jag lite (ursäkta beskrivningen) bruna ?trådiga? flytningar som kommer lite lite varje dag. Endast brunt, inget rent blod. Ingen mensvärk men ibland lite molande/stickande. Inga övriga tecken på varken grav eller mens, förutom att jag mått illa i typ två veckor och haft i princip ingen matlust.

Nu till min fråga - om det var ett tidigt missfall, någon som har erfarenhet av att mensen uteblivit månaden efter och ersatts av bara sparsamt brunt eller vad kan dessa flytningar bero på? Kan tillägga att jag tog ett gravtest imorse som visade negativt. Dä min mens var sä sen förra månaden är jag lite osäker på när BIM är denna månad. Hoppas jag är i rätt forum med min fråga, inte så inne i detta med FL som sagt.

Nu blev detta himla långt, ber om ursäkt för det!

Välkommen :)

Tog du något graviditetstest?
  • HJohannesson
    carnations skrev 2018-01-23 09:50:20 följande:
    Är bara på ÄL+10 så tänkte vänta. :) När har du bim?
    Jag ska ha mens fredag eller lördag :) så vi ligger ganska lika.

Jag får test på posten senare idag. Känner jag mig själv rätt så kommer jag testa då haha.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018