• Nolix

BIM JANUARI 2018

Gjorde insemination idag på min sambo, BIM 23/1 :)

• Nolix
    98765 skrev 2018-01-12 21:02:21 följande:

Hoppar också in här! BIM 11/1, då negativt test. Symtomen lyser med sin frånvaro, precis som vid min första graviditet. Brukar ha ordentligt med mensvärk och ömma bröst. Nu har jag bara rikligt med flytningar och mår bättre än vanligt, men otroligt trött. Hoppas på ett pluss om 1 vecka!

Har du inga som helst symptom på att du kan vara gravid? Och inte vid första graviditeten heller? Första gången vi försöker nämligen och sambon har inte känt något alls. Har dock bara gått 4 dagar sen insemination, så vet inte om det beror på det. Men är väl kanske inte helt ovanligt heller att man inte känner symptom :)
  • Nolix
    Ronjaelley skrev 2018-01-13 13:05:50 följande:

Ca 1 vecka kvar till bim, är så nervös.. någon mer som väntar på att få testa sig till nästa helg? :)

Har ni några symtom som har bim kring 20 januari??

Vi väntar på att kunna testa nästa helg! Trodde vi hade BIM 23 januari men hade kollat fel, var tydligen 21-22 om det stämmer. Vi kommer iallafall att testa då, eventuellt ta ett test under helgen lite innan för att se. Så svårt att hålla sig och dagarna går så långsamt...man vill ju testa redan nu, haha!
  • Nolix
    Ronjaelley skrev 2018-01-14 02:41:28 följande:

Haha jo jag vet, har ca 1 vecka kvar till bim och har redan tagit två test då jag har så mycket symtom .. har oregelbunden mens och min äl-tester tog slut så vi myste varje dag i 1 vecka för att inte missa haha .. har så ont i mina bröst och har haft det sedan innan äl... har molvärk och är så otroligt trött o känslig hela tiden.. det konstigaste är nog att mina katter är extremt närgångna och ska helst ligga på min mage, speciellt min gammeltant som nästan aldrig är gosig nu för tiden.. var hon min mamma och hennes hund flög upp och nosa på min mage o la sig i mitt knä så fort jag satte mig i soffan.. normalt så kommer hon aldrig till mig förutom när jag var gravid förra gången. Så jag är nästan 100% säker att jag är gravid. Bara att hoppas att magkänslan stämmer :D

Har du barn sedan tidigare? Upplever du några symtom? :)

Såg du något på testen eller var det helt blankt? Vi har inga barn sen tidigare och det här är första försöker så vi förväntar oss väl inte direkt att det ska bli något. Självklart blir man väl besviken om man inte plussar men samtidigt inte så förvånad kanske. Det är bara att försöka igen! Jag är faktiskt den blivande pappan, men jag verkar smälta in bra här Jag känner mig bara så nyfiken på allt och har längtat länge efter det här då min flickvän är några år yngre och inte känt sig riktigt redo tidigare. Jag är väl kanske vad hon skulle kalla överengagerad, haha. Fram tills idag har hon inte känt något men nu mår lite ill, bara ena bröstet gör lite ont och hon har ont i magen. Hon har däremot varit väldigt gasig i magen och jag har fått byta rum då, vet inte om det beror på eventuell graviditet? Sen har hon börjat tycka att jag luktar konstigt, eller inte lika gott, haha!
  • Nolix
    Nardil skrev 2018-01-15 17:13:35 följande:

Bim idag. Ingen mens, men nu på eftermiddagen lite ljusrosa flytningar på pappret. Igår morse hade jag en mini-mini blödning (alltså typ två pyttesmå blodstänk) med efterföljande rosa miniflytning och tänkte att det kanske berott på att jag haft sex dagen innan. Nu vet jag inte vad jag ska tro. Har aldrig så här innan mens, då är det bara blödning från start. Är rädd för att det är ytterligare ett mf (även om jag inte har tagit något test alls utan bara tänker på att det liknar starten på mitt MA i november, fast då kom det förstås rosa ihållande flytningar och inte så här två enstaka tillfällen med mer än ett dygn emellan).

Någon som har erfarenhet av något liknande?

Åh, vill bara att det ska komma mens om det ska vara så här.,.

Ta ett test och se vad det blir! Man kan ju alltid hoppas iaf :(
  • Nolix

Någon mer som inte ens fått upp ett kontrollstreck på Clearblue? Vi får upp ett streck i den stora rutan men det är allt. Har hänt på två test så nu väntar vi istället tills på fredag-lördag, då vi istället har två digitala med veckoindikator.

• Nolix
    tossaliten skrev 2018-01-17 19:09:24 följande:

Hur länge kan eg spermier leva?? visst är det vanligaste 1-2 dagar...inte är det väl möjligt att de lever i 5 -7dagar????

Inte helt omöjligt att dom lever upp till 5 dygn!
  • Nolix
    MikaelaAM skrev 2018-01-18 14:46:27 följande:

BIM på söndag och testade negativt igår. Så sugen på test imorgon men kan d3t ge utslag så tidigt?

Vi har också BIM på söndag enligt appen (vad vi räknade skulle det inte vara förrän 23 Jan), vi testade negativt idag så får väl se om mensen kommer eller inte.
  • Nolix
    MikaelaAM skrev 2018-01-19 20:05:12 följande:

Håller tummarna för er!

Tack! Och detsamma
  • Nolix
    HJohannesson skrev 2018-01-21 22:15:28 följande:

Får man vara med här? :)

Bim om 5 dagar, blir väl den 26/1. Vi försöker inte få barn. Ivf med första barnet så det känns rätt kört att få syskon på naturlig väg.

Men mina bröst har växt de senaste dagarna. Och jag har mycket molvärk. Kan ju lika gärna vara pms, det får tiden utvisa.

Jag har följt tråden ett tag men nu kände jag att jag vill hägna på på riktigt!

Hur många är kvar i tråden och väntar på bim?

Vi har BIM imorgon! Har dock testat innan för det är ju så svårt att hålla sig. Har dock varit negativt, men igår tyckte vi att vi anade en skugga av ett till streck så vi väntar ut mensen och testar igen om den inte kommer
  • Nolix

Sambon har fått någon brun flytning nu så hon misstänker att mensen är på g. BIM imorgon, så känns ju ganska kört den här gången :(

• Nolix
    HJohannesson skrev 2018-01-22 10:05:28 följande:

Åh vad tråkigt :/ behöver ju inte vara kört men låter som om mensen är på g. Är det första inseminationen ?

Ja, det är vårat första försök och hon har känt andra symptom som hon inte brukar få innan mens så man har ju fått upp hoppet pga det. Hon har vaknat tidigt varje morgon, runt 3-4 och varit kissnödig. Hon kissar aldrig på nätterna annars, samt att hon har varit extremt trött och hon brukar annars ha svårt att somna, speciellt när jag jobbar eftermiddag/natt, men det har inte varit några problem nu. Illamående, värk i magen, halsbränna..det är väl det. Man kan ju bara hoppas att denna flytning bara är för att kroppen inte hunnit signalera och stoppa mensen, vi får ta ett test några dagar efter även om mensen skulle kommit för att veta säkert. Hon har ju aldrig varit gravid heller!
  • Nolix
    HJohannesson skrev 2018-01-22 10:03:50 följande:

Spännande! Läste tidigare att ni inseminerat din partner. Har hon några andra symptom? :)

Hon hade ont några dagar efter ÄL, blev helt plötsligt tröttare än vanligt och hade inga problem med att somna tidigt på kvällarna vilket annars brukar ta flera timmar. Vaknat mitt i nätterna och kissat och det brukar aldrig hända annars, samt illamående, halsbränna och molvärk. Jag vet inte om det är skillnad på molvärk och mensvärk, eller hur något av det känns. Har läst att det kan kännas som mensvärk, men hon har ändå känt sig lite annorlunda mot vad hon brukar innan mens. Hon har haft en del humörsvängningar också, haha!
  • Nolix
    Meej skrev 2018-01-22 12:12:51 följande:

Fick hon hormoner innan för att förstärka äl? Kan ju tråkigt nog vara dem hon i så fall reagerat på? Eller kör ni heminsemination? Håller tummarna för att det inte blir mer mens än så utan ett plus istället!

Insemination är ju en extra stress jämfört med alla oss som slipper det steget, så jag håller tummarna lite extra mycket för er! Min bästa kompis och hennes fru plussade på tredje försöket alldeles nyss så även om jag inte går igenom samma sak själv så vet jag lite vad det innebär..

Vi har kört heminsemination. Vi beställde från Cryos för att vi inte har hittat någon privat donator och har väl känt att det kanske blir lite obekvämt men vi ska nog använda oss av en som inte bor så långt ifrån oss iallafall, om det inte blir något nu. Blir ju billigare än Cryos. Vi står samtidigt i kö för spermiedonation på klinik här i Sverige men kommer att köra med heminsemination tills dess och hoppas att det tar sig!
  • Nolix
    Meej skrev 2018-01-22 13:14:55 följande:

Lång väntetid via landstinget där ni bor?

Ungefär ett år sa dom i december när vi var på läkarbesök. Fick information om att vi själva skulle ringa in i augusti för äggledarspolning om vi inte har hört något annat innan dess. Man kan ju hoppas att det går fort för då hör ju dom av sig när det finns tillgänglig donator och då gör vi spolning. Tycker tiden har gått ganska fort hittills från att vi först skickade remiss dit, men man vill ju inte heller vänta med bebisverkstad!
  • Nolix

Var in till sambon på hennes jobb och passade på att fråga om det hade hänt något mer i trosan men det var den lilla bruna flytningen bara. Nu känner hon inte ens någon mensvärk, och det brukar hon ha dagen innan och samma dag hon får mens. Ganska rejäl värk också! Någon mer som varit med om det? Jag har ju ingen aning då jag inte kan uppleva något av det på det sättet, haha.

• Nolix

Ännu mer bruna flytningar idag än igår men fortfarande ingen riktigt mens. Men än är inte dagen slut...blir att ta ett RFSU-testa tidigt senare ikväll. Någon som har erfarenhet av just det testet?

• Nolix

Jaha, idag kom mensen för sambon så vi hoppar också över till Februari-tråden. All lycka till er som fortfarande väntar!

Svar på tråden BIM JANUARI 2018