• puffen2009

BIM JANUARI 2018

Hej alla!

Hänger på här. Första riktiga försöket då min mens har strulat väldigt mycket sen i höstas. Men tydligt positivt på äl-test i onsdags och i går och något svagare idag så jag gissar på att äl var någon gång mellan igår och idag, vilket gör att bim borde vara mellan 24-25/1

Så nu är det bara den långa väntan till bim kvar!

• puffen2009
    SugarSugar skrev 2018-01-20 12:28:27 följande:

Hej! Hur går det för er som fortfarande inte nått BIM? Jag fick ont i livmodern några dagar efter ÄL och har haft värk sen dess. Har varit lite extra känslig mot dofter.. men det kan vara jag som söker symptom :) Har rikliga "lotionflytningar" men vet inte om det säger något... Har inte känt av brösten eller så.

Hej! Jag har bim på torsdag, känner inte mycket än... Lite ömma bröst (främst på utsidan), molvärk och igår hade jag mensvärk och trodde att mensen skulle komma! Lotionflytningar känns som ett bra tecken, det har jag haft tidigare när jag varit gravid Håller tummarna!
  • puffen2009
    Sararebecca skrev 2018-01-20 23:05:04 följande:

Hej!

Mitt första inlägg här, men jag har dock följt i princip hela tråden.

Jag är 25 år och har inga barn i dagsläget.

Jag tog ett gravtest idag och tycker mig se ett svagt streck, iaf när man kollar i mobilen och i verkligheten. Inte lika tydligt på datorn. Det kanske bara är ett spökstreck jag ser. Vad tror ni? :/

Tycker också jag ser ett svagt streck! Ta ett nytt om ett par dagar
  • puffen2009
    SugarSugar skrev 2018-01-21 07:22:14 följande:

Spännande! Kul att lotionflytningarna kan vara ett tecken :) Tycker det är svårt i ett så tidigt stadie.. kommer du ihåg när alla tydliga gravidsymptom kom?

Nej jag kommer ju inte ihåg haha Var 8 år sen jag var gravid senast. Då minns jag att jag hade ömma bröst väldigt tidigt, plussade 11 dagar efter äl då men hade haft ont i brösten ett tag. Men efter att han föddes har jag alltid haft ont i brösten mellan äl och mens så det är liksom inget säkert tecken längre... Men jag minns flytningarna även om jag inte kommer ihåg exakt när de kom. Och mensvärken, känslan av att mensen kommer närsomhelst

När har du bim?
  • puffen2009
    MariaS02 skrev 2018-01-21 08:48:15 följande:

Hej!

Samma här och BIM torsdag, kändes verkligen som jag hade mens igår och brösten är väldigt ömma. Det brukar de inte vara såhär många dagar

Vad spännande! Då ligger vi lika då, när tänkte du testa? Håller tummarna för oss!
  • puffen2009
    Milamilis skrev 2018-01-21 10:35:43 följande:

Precis sådär minns jag också mina graviditeter (7 resp 9 år sedan), minns inte NÄR symptomen kom bara att det var symptom som var i samband med graviditeten :)

Eller hur! :) Antecknar så gott jag hinner vad jag känner nu så jag vet till kommande månader ;)
  • puffen2009
    MariaS02 skrev 2018-01-21 11:43:05 följande:

Jag testade faktiskt idag, vet så många som testat positivt tidigt men det var negativt. Beställde flera tester från testlagret så kunde inte låta bli! Men det är ju tidigt än så ska inte ge upp hoppet. Men nu väntar jag tills efter BIM om inte mensen kommer först! När har du tänkt testa?

Nej ge inte inte upp, det är ju väldigt tidigt än :) Men jag förstår att det är svårt att låta bli, hade jag haft test hemma hade jag nog redan testat :)

Jag tänkte testa senast tisdag för då ska jag till gyn och jag vill inte få negativt besked där, vill veta innan i såna fall :)
  • puffen2009
    Laes90 skrev 2018-01-21 05:49:59 följande:

Oj klickade för snabbt !

Här kommer bilden :)

Tydligt plus :) Stort grattis!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018