• Wunja

BIM JANUARI 2018

Hoppar också in! Tror jag hade äl grymt tidigt den här cykeln, redan på dag 6 eller 7, har j vanliga fall på dag 9-11. Och då går jag enbart på känsla och sekret. :) men utgår från min vanliga längd så har väl bim 3/1.

Luktsinnet spökar som fan, allt luktar surtvätt här hemma, speciellt sambon och hans kläder :| tycker att allt han rör vid börjar lukta surtvätt x'D man hoppas ju såklart att det har tagit sig. Fick missfall i vecka 11 i slutet av augusti så vill bara att det ska ta sig igen!

Hoppas ni haft en bra jul hörni :)

• Wunja
    Ereya skrev 2017-12-29 12:55:19 följande:

Haha! Jag fick vackert be min sambo att gå och tvätta håret och skäggstubben innan han kom och lade sig i förrgår för att han luktade typ... Surtrasa! Hahaha! Han bara åh nej du måste verkligen vara gravid (alltså vi försöker inte och har ingen brådska och har en tvåmånadersresa inbokad om tre veckor). Men blir det ett plus den här månaden så får vi se hur långt vi tar oss! Hoppas!

Haha vad spännande! Kul om vi båda skulle vara gravid, och enda tecknet på det vore "surtrase-näsor" xD när har du bim?
  • Wunja
    Ereya skrev 2017-12-29 13:47:18 följande:

Men ja verkligen haha!! Vilken cykeldag är du på?

Jag är på ÄL +11, BIM -4.

Jag är nog på BIM-5 :D men jag tyckte att äl var tidigare än vanligt så jag vet inte riktigt, blir inget test i år iallafall, vill inte bli besviken även fast jag har en känsla av att det har tagit sig den här gången, men vågar inte hoppas ändå.. brukar ha en cykel på max 25 dagar. Förra månaden var 24, månaden innan det 23, och 24 eller 25 innan det ;)
  • Wunja
    Lyckorus skrev 2017-12-29 13:47:48 följande:

Gjorde ett graviditetstest imorse med sticka från Graviditetskollen, ÄL +7. Var så negativt det kan vara, men vet också att jag är tidigt ute. Hade dock hoppats på att kunna se något väldigt, väldigt svagt. Har BIM 3/1. Har noll symptom och svamp därnere (eller vad det nu är, svider gör det) men vågar inte behandla för det står att gravida kvinnor inte ska ta Canesten... Tog dock 3 ggr innan jag insåg det, tvättade bort 4 gången.

Såhär ser dock min kurva ut i NC, så där ser det inte ut som att det är kört ännu åtminstone. Temperaturen är fortfarande förhållandevis hög så hoppas den stannar där. Vårt tredje försök och jag kämpar med att inte känna uppgivenhet redan nu.

Hur är status för er andra? Någon med BIM omkring samma datum som jag som har symptom? Jag har knappt symptom vid mens förutom att jag är gnällig och irriterad på sambon så förväntar mig egentligen inga nu heller, men NÅGOT vore ju skönt att se. 

Jag har bim 3/1 ungefär :) luktsinnet är galet, otrolig värk i tjejmagen sen igår och trött. Men är lite sjuk också så det där med att jag är trött kopplar jag till sjukan. Annars så drömmer jag riktigt knasiga drömmar.
  • Wunja
    Ereya skrev 2017-12-29 13:47:18 följande:

Men ja verkligen haha!! Vilken cykeldag är du på?

Jag är på ÄL +11, BIM -4.

Jag är nog på BIM-5 :D men jag tyckte att äl var tidigare än vanligt så jag vet inte riktigt, blir inget test i år iallafall, vill inte bli besviken även fast jag har en känsla av att det har tagit sig den här gången, men vågar inte hoppas ändå.. brukar ha en cykel på max 25 dagar. Förra månaden var 24, månaden innan det 23, och 24 eller 25 innan det ;)
    Lyckorus skrev 2017-12-29 13:47:48 följande:

Gjorde ett graviditetstest imorse med sticka från Graviditetskollen, ÄL +7. Var så negativt det kan vara, men vet också att jag är tidigt ute. Hade dock hoppats på att kunna se något väldigt, väldigt svagt. Har BIM 3/1. Har noll symptom och svamp därnere (eller vad det nu är, svider gör det) men vågar inte behandla för det står att gravida kvinnor inte ska ta Canesten... Tog dock 3 ggr innan jag insåg det, tvättade bort 4 gången.

Såhär ser dock min kurva ut i NC, så där ser det inte ut som att det är kört ännu åtminstone. Temperaturen är fortfarande förhållandevis hög så hoppas den stannar där. Vårt tredje försök och jag kämpar med att inte känna uppgivenhet redan nu.

Hur är status för er andra? Någon med BIM omkring samma datum som jag som har symptom? Jag har knappt symptom vid mens förutom att jag är gnällig och irriterad på sambon så förväntar mig egentligen inga nu heller, men NÅGOT vore ju skönt att se. 

Testa med naturell yoghurt för din svamp. Fungerar lika bra det :)
  • Wunja
    Lyckorus skrev 2017-12-29 14:24:30 följande:

Attans, jag vill också ha massa symptom. Är också lite sjuk så svårt att säga att jag är så trött beror på annat än just det. Inatt drömde jag en sexdröm med Austin Powers, hahaha! Kanske kan vara ett symptom, vem vet. Har du testat dig ännu? Hur många försök har ni gjort?

Hahaha, bästa på länge xD Austin powers... ja jag drömde att jag var jagad av en klassisk "bad guy" i gamla filmer, han var sjukt farlig och såg så ut också haha... har också drömt att det avliden vän var med i en inspelning för en film också, även fast jag visste i drömmen att han var död. Ingen deppig dröm utan vat glad över att drömma om honom :) Och att min sambo tillverkade leksaker av godispapper och hade heliumballonger vid sitt skrivbord där han gjorde leksakerna haha xD

Har inte testat mig än, tar det efter nyår :) det är är fjärde försöket efter ett missfall i slutet av augusti.
  • Wunja
    Ereya skrev 2017-12-29 15:13:57 följande:

Jag har också helt konstiga drömmar och fartfyllda är dem, alltid spring någonstans, åka turistbuss eller bussen till jobbet ute i bushen (bodde i tropikerna i ett år drygt) med gamla jobbkompisar och resesällskap och gud vet allt... Var ju helt slut när jag vaknade, och har inte riktigt känt mig utvilad de senaste dagarna. 

Jag har BIM 2/1. Molar mycket kvällstid, inte annars. Trött och illamående på kvällarna runt nio, väldigt väldigt tunga och onda bröst, alltså det känns varenda minut, jag kan inte låta bli att känna av det var jag än går. Hur bröstvårtorna skaver mot sportbehån (provade vanlig behå igår och ville grina)... De brukar ömma lite innan mens men detta har hållit i sig sedan julaftonsmorgonen och blir bara värre och värre. Väldigt hormonell och uppsvälld och har gått upp lite i vikt (1.5 kg) trots att jag gått på dass tre gånger idag hahahaha :) Man letar ju symptom fast man inte vill!  

Jaa mina bröst känns litw konstig också, obekväm på nåt sätt. Men försöker inte tänka så mycket på det haha.. uppsvälld blir jag alltid innan mens och pms som fan. Min förra graviditet så hade jag väldigt mycket lotion flytningar, men inga såna än så länge. Men de kom några dagar innan bim.

Jag är expert på att leta symtom xD
  • Wunja
    Ereya skrev 2017-12-29 17:09:20 följande:

I den här takten lär man väl inte gå upp ett kilo till, "mensvärken" gör att jag får göra nummer två flera gånger fastän det inte är där det sitter. Hahaha. Har haft sån molvärk nu i tre dagar med ojämn intensitet... Och det kommer tidigare och tidigare på kvällen för varje dag. Alltså åh, tänk om man ändå är det! Vilken grej!

Har läst nånstans att progresteron (som ökar när man blir gravid) kan göra att man antingen blir hård i magen eller lös ;) hoppas det är nåt :D jag är gasig som fan, haha..
  • Wunja
    Ereya skrev 2017-12-29 18:23:43 följande:

Hahaha åh tänk om! Vi borde ju verkligen vara det, sett till symptomen. Hur tusan uppehåller man sig till söndag morgon då? Funkar lördag kväll tror ni?Hahaha det är jag med, och så svullen så bara mjukisbyxor eller träningstights sitter skönt. Tur ingen av mina släktingar har sagt nåt när jag stövlat in där med sportbehå och tights. Lite svårt med pokeransiktet och sådär ;)

Bara du testar med morgonurin så tror jag nog du kan testa imorgon :) sen det här med att gå i mjukiskläder för att det Är det enda som känns skönt så kan man skylla på all julmat och julgodis ;)
  • Wunja
    Ereya skrev 2017-12-29 18:43:11 följande:

Sant :D Men imorgon är bara ÄL +12... Hmmm...

Kanske bara jag som sitter på många tester som tänker så, men om du bara har ett så skulle jag vänta till bim :)
  • Wunja
    Ereya skrev 2017-12-29 19:18:19 följande:

Jag har två, så kanske jag kör ett imorgon ändå... Men tror det blir för tidigt ändå. Gah! 

Du känner efter själv :) jag funderar på att ta ett imorn, faktiskt! Kan intw hålla mig tror jag haha
  • Wunja
    Emselie skrev 2017-12-29 22:33:04 följande:

Äl+8 idag. Känner verkligen en massa, aldrig känt såhär någon annan månad faktiskt. Haft molvärk sedan äl-dagen, andra månader har inte molvärk/mensvärken börjat fören några dagar innan mens. Är jag inte gravid nu så måste det vara något allvarligt fel på mig haha! Tänkte ta ett första test på måndag. Ska vara hemma på nyår och mysa med gubben bara så behöver inte veta inför nyårskvällen om jag kan dricka eller ej. Håll tummarna för mig att det tagit sig nu!! Fjärde försöket nu med ett missfall i bagaget.

Vi är också på fjärde försöket efter vårat missfall i slutet av augusti. Håller tummarna för er!
  • Wunja

För övrigt så schasade jag just iväg sambon till duschen (trots att han duschade igårkväll) för att han luktade surtvätt.. igen.. haha fan känner mig som en hemsk jävla ragata xD luktsinnet är fan kaos!

• Wunja

Ser ett svagt streck på riktigt, inte taget på morgonurin. Bim-3/4. Ser nån annan?
  • Wunja
    Ereya skrev 2017-12-30 14:28:53 följande:

Hmmm.... Jag vill säga ja, men jag ser inget på just detta  

Nja svårt att se på bilden, man ser ett streck irl :) får ta ett om två dagar igen och se!
  • Wunja
    Memlan skrev 2017-12-30 14:47:40 följande:

Någon som ser något? Jag är ganska tidig tror jag, vet inte när jag ska ha mens då jag slutade med provera för över 3 veckor sen och borde fått mensen efter några dagar max men den kom aldrig.

Har mått illa i två dagar och inte kunnat äta ordentligt på 3 dagar. Vi är flera som tycker oss se streck på alla jag tagit men svårt att få med på bild.

Ser något svagt streck. Ta ett nytt om någon dag och se om det är starkare :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018