• Agabbe

BIM JANUARI 2018

Jag hoppar också in! Hade ägglossning 21/22.12, bim 6.1. Är sjuuuukt trött, kan man redan havgraviditetssymptom?

• Agabbe
    Emselie skrev 2017-12-26 21:42:04 följande:

Äl+5 idag. Är det helt omöjligt att känna av en graviditet nu? Kan ägget ens ha fäst? Känner verkligen hur det "drar" i livmoderstrakten. Aldrig känt så efter äl förut, då brukar mensmagen kännas av några dagar innan mens, men inte såhär tidigt. Även otroligt kissnödig och vaknar t.o.m på natten innan klockan ringer för att gå upp och kissa. Vill inte hoppas på något än såklart, men man blir ju nyfiken... ni som varit gravida innan kanske har en tanke? Detta är första barnet så jag har ingen koll på hur det kan kännas..

Jag är också på äl+5 idag och känner både enorm trötthet och värk nere i magen... och humörssvängningar. Är det graviditet eller pms är ju svårt att säga :) har varit gravid en gång tidigare, dottern fyller 2 år, och den gången hade jag också symptom innan plus, och då var graviditeten oplanerad så det var inte inbillning!
  • Agabbe
    Emselie skrev 2017-12-26 23:53:21 följande:
    Kul att vi ligger så lika i tiden! Då måste vi följas åt :D

Men jag tänker som så att om det vore mensmage så skulle väl det knappast dra igång såhär tidigt? Har känt såhär i magen i två dagar nu, kan ju knappast vara pms eller? När har du tänkt att testa? Vänta tills BIM eller testa tidigare? Jag klarar aldrig av att vänta till BIM, är alldeles för nyfiken. Förra månaden trodde jag verkligen att det hade tagit sig, mensen var dessutom två dagar sen. Men då kände jag inte alls av livmodern dagarna efter ÄL som jag gör nu. Det är annorlunda denna gången. Hoppas inte kroppen luras igen bara :( blev verkligen deppig förra gången när mensen kom..
    Ja! Jag har testat två gånger redan :D negativt förstås.. men kan inte hålla mig, speciellt inte när lådan är full med graviditetstester :P lär väl testa varje dag fram till bim nu.

Har du testat än? Hur länge har ni försökt bli gravida? Det är första försöker för vår del.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018