• Emselie

BIM JANUARI 2018

Hoppar in här jag också! Är inne på fjärde försöket nu med första barnet. BIM 4/1. Senaste försöket trodde jag verkligen att det hade tagit sig, hade mycket molvärk redan en vecka innan BIM och sedan var mensen två dagar sen också, kroppen lurades rejält!! Denna månaden ska jag försöka ta det lite lugnt, blev otroligt besviken när senaste mensen kom. Så kan vi ju inte ha det liksom. Så sluta analysera varje litet tänkbart symptom och att inte börja testa för tidigt.

• Emselie

Äl+5 idag. Är det helt omöjligt att känna av en graviditet nu? Kan ägget ens ha fäst? Känner verkligen hur det "drar" i livmoderstrakten. Aldrig känt så efter äl förut, då brukar mensmagen kännas av några dagar innan mens, men inte såhär tidigt. Även otroligt kissnödig och vaknar t.o.m på natten innan klockan ringer för att gå upp och kissa. Vill inte hoppas på något än såklart, men man blir ju nyfiken... ni som varit gravida innan kanske har en tanke? Detta är första barnet så jag har ingen koll på hur det kan kännas..

• Emselie
    Agabbe skrev 2017-12-26 22:26:44 följande:

Jag är också på äl+5 idag och känner både enorm trötthet och värk nere i magen... och humörssvängningar. Är det graviditet eller pms är ju svårt att säga :) har varit gravid en gång tidigare, dottern fyller 2 år, och den gången hade jag också symptom innan plus, och då var graviditeten oplanerad så det var inte inbillning!

Kul att vi ligger så lika i tiden! Då måste vi följas åt :D

Men jag tänker som så att om det vore mensmage så skulle väl det knappast dra igång såhär tidigt? Har känt såhär i magen i två dagar nu, kan ju knappast vara pms eller? När har du tänkt att testa? Vänta tills BIM eller testa tidigare? Jag klarar aldrig av att vänta till BIM, är alldeles för nyfiken. Förra månaden trodde jag verkligen att det hade tagit sig, mensen var dessutom två dagar sen. Men då kände jag inte alls av livmodern dagarna efter ÄL som jag gör nu. Det är annorlunda denna gången. Hoppas inte kroppen luras igen bara :( blev verkligen deppig förra gången när mensen kom..
  • Emselie
    Agabbe skrev 2017-12-27 09:32:44 följande:

Ja! Jag har testat två gånger redan :D negativt förstås.. men kan inte hålla mig, speciellt inte när lådan är full med graviditetstester :P lär väl testa varje dag fram till bim nu.

Har du testat än? Hur länge har ni försökt bli gravida? Det är första försöker för vår del.

Haha då är du mer ivrig än mig minsann, men förstår dig om du har massa tester hemma. Jag har bara två stycken early tester och ett digitalt tror jag, så vågar inte testa för tidigt och sen behöva beställa mer :'D

Jag tänker nog ta första testet på söndag-måndag. Sen nästa på BIM så får vi se! Detta är fjärde riktiga försöket för oss. Egentligen femte men en månad fick jag ingen ägglossning -.-
  • Emselie

Äl+8 idag. Känner verkligen en massa, aldrig känt såhär någon annan månad faktiskt. Haft molvärk sedan äl-dagen, andra månader har inte molvärk/mensvärken börjat fören några dagar innan mens. Är jag inte gravid nu så måste det vara något allvarligt fel på mig haha! Tänkte ta ett första test på måndag. Ska vara hemma på nyår och mysa med gubben bara så behöver inte veta inför nyårskvällen om jag kan dricka eller ej. Håll tummarna för mig att det tagit sig nu!! Fjärde försöket nu med ett missfall i bagaget.

• Emselie
    Matildalinea skrev 2017-12-29 23:15:35 följande:

Åh lucka tillhåller tummarna ! Är också inne på fjärde försöket med ett missfall från första försöket... har ni bebis sen innan eller ör de första ? Håller tummarna för att december/januari är våran tur och alla andra som hoppas här inne <3

Tack kära du!<3 Fick också missfall i första försöket, även om det var lite kämpigt att ta sig igenom så var det ett gott tecken också, då visste vi ju att jag kunde bli gravid åtminstone. Alltid något positivt haha. Det är första barnet för oss. För er också?

När har ni BIM? :)
  • Emselie

Det verkar som jag plussade nu på morgonen!!! Men strecket är så jäkla svårt att få med på bild, annars hade jag lagt upp det här! Började gråta direkt jag såg det haha, av lycka alltså :'D beställde precis ett digitalt som jag ska testa med när det kommer. Det var ett Clearblue early jag använde nu, och vi vet ju alla vad vi tycker om det testet ;) men det var det enda jag hade hemma tyvärr. Men strecket var svagt blått så jag tror absolut att det inte är ett spökstreck. Funderar på att åka förbi Apoteket imorgon och köpa ett nytt av annat märke. Men förstår ni vilken start på det nya året om det visar sig vara sant?!

• Emselie
    joannaq skrev 2018-01-01 14:03:51 följande:

Men wow grattis vilken början på det nya året <3 Jag har bim 5/1 så hoppas verkligen att den inte kommer :)

Tack!! Jag har också BIM 5/1, så det är väldigt tidigt därav det svaga plusset. Håller alla mina tummar för dig, har du några symptom? :) Nu ska jag bara klara av att hålla på det lite några dagar tills jag testar med fler tester och får det svart på vitt, tills jag berättar för sambon. Vill verkligen överraska honom på något mysigt sätt!
  • Emselie
    minipeach86 skrev 2018-01-01 21:35:38 följande:

joannaq  och Emselie  jag tror också jag har BIM 5/1! =)

Men min app säger lite annorlunda (!)

Jag tror jag hade ÄL 23/12. Några dagar efter det markerade appen ut att ÄL skett den 24/12. Men ytterligare några dagar senare flyttade appen fram det till att ÄL skett den 26/12. Märkligt... men jag tror ändå fortfarande på att det skedde 23/12 och räknar därför BIM till 5:e!

Hur är det nu med BIM egentligen, får uppfattningen av att alla tänker lite olika.. tänker ni dagen EFTER att man borde ha fått sin mens, eller på själva dagen då mensen skulle ha kommit (men förhoppningsvis inte kommer)?

Spännande. Du hade inga känningar på när äl kan ha skett? Jag känner av min äl supertydligt och appen sätter alltid ut den rätt för mig. Jag har alltid tänkt och trott att det är på själva dagen då mensen skulle ha kommit. Mina cykler har alltid varit liite oregelbundna med några dagar hit och dit. Så BIM för mig kan vara allt ifrån 4/1-6/1 så vet inte exakt egentligen. Men går på den 5e har jag bestämt. Är kanske inte så jäättenoga kanske med en dag hit och dit.. När har du tänkt att testa då? Hålla dig till BIM eller tidigare? :D
Svar på tråden BIM JANUARI 2018