• Adalgisa

BIM JANUARI 2018

Hej alla övergick till denna grupp då ÄL tydligen är idag, litade för mycket på NC och trodde den var för en vecka sedan. Längre väntan, men skönt att äntligen få ett positivt besked om ägglossning. Fler än jag som har BIM 2 januari? :)

• Adalgisa
    SofiaS95 skrev 2017-12-22 17:31:43 följande:

Hoppar också in här. Är inne på försök nummer 4 med första barnet. Jag började tempa förra månaden och vill ha hjälp med att tolka min kurva...lite fundersam då symbolen för ägglossning försvann då ingen stark höjning skedde. Tror själv jag hade ägglossning CD14 eller CD15. Idag på CD17 och har BIM 3.1

Fortsätt mät. Mitt diagram såg likadant ut och nu imorse fick jag ett meddelande om att ägglossning hade hittats. :)
  • Adalgisa
    Cocosboll skrev 2017-12-27 18:07:24 följande:

Plussade i dag på äl+9. Försök 9, har ett MF i bagaget! Så himla lycklig!

Stort grattis!! Jag är på ÄL + 8 men vågar inte testa ännu haha. Har du haft några symtom?
  • Adalgisa

BIM -4 idag, tokblankt gravtest nyss. Antar att jag bör vänta till nyårafton innan jag testar igen! Fler som ska testa på söndag? :)

• Adalgisa

Vad roligt att vi är så många på samma dag! Har ni barn sedan innan? Hur många gånger har ni försökt?

Detta är min och min sambos andra försök, inga barn sedan tidigare. 29 år, boende i Stockholm! :)

• Adalgisa

Min temp sjönk ganska rejält imorse, vanligt tecken på att mensen är på g. Så tråkigt om det inte skulle gå denna gången heller, men lika bra att förbereda sig på att den är på gång..

• Adalgisa
    Entriss skrev 2017-12-29 16:38:03 följande:

Hej!

Hoppar in här igen.

Plussade den 11 december men fick missfall nu i veckan. Tråkigt, men kände det nästan på mig eftersom jag plussade först på BIM+2. I mina friska graviditeter har jag alltid plussat på BIM men vid mitt förra missfall 2013 plussade jag också efter.

Nåja, nu är jag tillbaka här och följs gärna. Hoppas på BIM i slutet av januari men det kan en ju inte veta helt säkert efter MF. Köpt natural cycles och börjat tempa idag för att få ett humm om när ägglossning äger rum. Någon annan som använder sig av det? Hur tycker ni det funkar?

Lycka till alla!:)

Vad tråkigt att höra, hoppas det tar sig nästa gång!

NC fungerar bra för mig. Så länge man tempar ungefär samma tid och man lär sig hur kroppen fungerar. Tempen sjunker rejält vid ÄL samt innan mens. Om tempen håller sig hög vid mens finns en chans att man är gravid. Jag hade egentligen helt kunnat lita på NC men använder ÄL-stickor runt ÄL för att vara på den säkra sidan :)

Lycka till.
  • Adalgisa
    stragge skrev 2017-12-29 19:42:06 följande:

Åh tjejer help ! Testade positivt äl test den 26/12 har sedan 25e haft som kramper i magen som inte vill slutar sticker och hugger men ger sig aldrig. Magen är kaos och svullen till tusen. Så länge sedan jag hade ägglossning men vill inte minnas att det höll i sig så lång tid ? :(

Om du testade positivt den 26 så tar det mellan 24-48h innan ägget släpper. Ligg på :)
  • Adalgisa

Tempen gick upp imorse igen så kunde inte låta bli att ta ett nytt test, negativt! Att jag aldrig kan hålla mig. Nu har jag bara ett kvar så nu får jag nog vänta på att mensen dyker upp eller ta ett nytt tisdag eller onsdag!

ÄL + 11 BIM - 1

• Adalgisa

Och där kom min mens... :( lycka till ni andra :)

• Adalgisa
    Aylina88 skrev 2018-01-01 04:38:50 följande:

Hej allihopa! 

Gott nytt år :) hoppar gärna in här fick min mens igår efter att den hade varit sen 5 dagar :( tar gärna emot tips att öka chansen bli gravid <3

Jag känner lite samma sak, har någon tips att ge? Hur gör man för att det ska ta sig?! Börjar bli otålig. :)
  • Adalgisa

Kissade ett svagt streck på stickan precis. Överlycklig samtidigt som jag är väldigt orolig för att jag inte ska få behålla det. Jag har en fråga till er som kanske vet bättre än mig. Jag har utbildningsdag i slutet av veckan, dvs lite självskydd och annat. Vad tror ni? Bör ju knappast vara någon fara nu?

Svar på tråden BIM JANUARI 2018