• Lyckorus

BIM JANUARI 2018

Jag är med! Inne på tredje försöket, har ÄL 23/12 enligt Natural Cycles men ska ta ägglossningstester denna gång och så får vi se vad som händer. 

• Lyckorus
    Alltidvi skrev 2017-12-19 12:43:55 följande:

Inne på 3:e omgången o ÄL bör komma runt 24/12 så gissa vad vi önskar oss i julklapp <3 :)

Bim 5/1-2018

Håller tummar & tår för oss alla <3

Vad roligt. Vi också inne på tredje försöket, ÄL 23/12 och har BIM 4/1. Hur gammal är du? Vi är 26 år (jag) och 28 år boendes i Stockholm.
  • Lyckorus

Hur går det för er? Jag hade positivt ÄL-test igår och förförde sambon både mån, ons, tors och tänkte göra det idag med. Haha. Håller alla tummarna för att det tar sig nu för oss, tredje försöker med första barnet

• Lyckorus

Gjorde ett graviditetstest imorse med sticka från Graviditetskollen, ÄL +7. Var så negativt det kan vara, men vet också att jag är tidigt ute. Hade dock hoppats på att kunna se något väldigt, väldigt svagt. Har BIM 3/1. Har noll symptom och svamp därnere (eller vad det nu är, svider gör det) men vågar inte behandla för det står att gravida kvinnor inte ska ta Canesten... Tog dock 3 ggr innan jag insåg det, tvättade bort 4 gången.

Såhär ser dock min kurva ut i NC, så där ser det inte ut som att det är kört ännu åtminstone. Temperaturen är fortfarande förhållandevis hög så hoppas den stannar där. Vårt tredje försök och jag kämpar med att inte känna uppgivenhet redan nu.

Hur är status för er andra? Någon med BIM omkring samma datum som jag som har symptom? Jag har knappt symptom vid mens förutom att jag är gnällig och irriterad på sambon så förväntar mig egentligen inga nu heller, men NÅGOT vore ju skönt att se. 

• Lyckorus
    Wunja skrev 2017-12-29 14:18:51 följande:
    Jag är nog på BIM-5 :D men jag tyckte att äl var tidigare än vanligt så jag vet inte riktigt, blir inget test i år iallafall, vill inte bli besviken även fast jag har en känsla av att det har tagit sig den här gången, men vågar inte hoppas ändå.. brukar ha en cykel på max 25 dagar. Förra månaden var 24, månaden innan det 23, och 24 eller 25 innan det ;)
    Lyckorus skrev 2017-12-29 13:47:48 följande:

Gjorde ett graviditetstest imorse med sticka från Graviditetskollen, ÄL +7. Var så negativt det kan vara, men vet också att jag är tidigt ute. Hade dock hoppats på att kunna se något väldigt, väldigt svagt. Har BIM 3/1. Har noll symptom och svamp därnere (eller vad det nu är, svider gör det) men vågar inte behandla för det står att gravida kvinnor inte ska ta Canesten... Tog dock 3 ggr innan jag insåg det, tvättade bort 4 gången.

Såhär ser dock min kurva ut i NC, så där ser det inte ut som att det är kört ännu åtminstone. Temperaturen är fortfarande förhållandevis hög så hoppas den stannar där. Vårt tredje försök och jag kämpar med att inte känna uppgivenhet redan nu.

Hur är status för er andra? Någon med BIM omkring samma datum som jag som har symptom? Jag har knappt symptom vid mens förutom att jag är gnällig och irriterad på sambon så förväntar mig egentligen inga nu heller, men NÅGOT vore ju skönt att se. 

Testa med naturell yoghurt för din svamp. Fungerar lika bra det :)
    Tack för tipset, det ska jag prova!
  • Lyckorus
    Wunja skrev 2017-12-29 14:17:27 följande:
    Jag har bim 3/1 ungefär :) luktsinnet är galet, otrolig värk i tjejmagen sen igår och trött. Men är lite sjuk också så det där med att jag är trött kopplar jag till sjukan. Annars så drömmer jag riktigt knasiga drömmar.
    Attans, jag vill också ha massa symptom. Är också lite sjuk så svårt att säga att jag är så trött beror på annat än just det. Inatt drömde jag en sexdröm med Austin Powers, hahaha! Kanske kan vara ett symptom, vem vet. Har du testat dig ännu? Hur många försök har ni gjort?
  • Lyckorus

Hahahaha! Ja, jag låg och fnittrade för mig själv när jag vaknade. Ville inte berätta för sambon, kan tolkas fel Har inte sett filmer med Austin Powers sedan jag var typ 8 år, så vet inte hur det kunde komma sig. 

Spännande! Jag hoppas det är någonting för er del, eftersom att du också har lite symptom. Jag tänkte testa igen på nyårsafton med RFSUs testa tidigt, kommer oavsett undvika alkohol men vore skönt att åtminstone få ett + så att det inte känns lika obekvämt att inte dricka alkohol på en nyårsfest när alla andra är stupfulla. Men vågar inte heller hoppas på för mycket... 

• Lyckorus
    Alltidvi skrev 2017-12-29 14:46:09 följande:

Pevaryl kan man ta när man Örskär bli gravid, är gravid eller ammar :)

Lycka till <3

Tack för tipset! Ska nog köpa det istället om det blir olidligt mycket sveda
  • Lyckorus
    Ereya skrev 2017-12-29 15:13:57 följande:
    Lyckorus skrev 2017-12-29 14:24:30 följande:
    Attans, jag vill också ha massa symptom. Är också lite sjuk så svårt att säga att jag är så trött beror på annat än just det. Inatt drömde jag en sexdröm med Austin Powers, hahaha! Kanske kan vara ett symptom, vem vet. Har du testat dig ännu? Hur många försök har ni gjort?
    Jag har också helt konstiga drömmar och fartfyllda är dem, alltid spring någonstans, åka turistbuss eller bussen till jobbet ute i bushen (bodde i tropikerna i ett år drygt) med gamla jobbkompisar och resesällskap och gud vet allt... Var ju helt slut när jag vaknade, och har inte riktigt känt mig utvilad de senaste dagarna. 

Jag har BIM 2/1. Molar mycket kvällstid, inte annars. Trött och illamående på kvällarna runt nio, väldigt väldigt tunga och onda bröst, alltså det känns varenda minut, jag kan inte låta bli att känna av det var jag än går. Hur bröstvårtorna skaver mot sportbehån (provade vanlig behå igår och ville grina)... De brukar ömma lite innan mens men detta har hållit i sig sedan julaftonsmorgonen och blir bara värre och värre. Väldigt hormonell och uppsvälld och har gått upp lite i vikt (1.5 kg) trots att jag gått på dass tre gånger idag hahahaha :) Man letar ju symptom fast man inte vill!  

Men heeeej Erya! Åhh, låter ju lovande. Är du fortfarande fast vid att du testar nästa gång ÄL +14? 

Jag testade imorse, ÄL +7 men det var negativt. Jag har inga symptom TROR jag. Beror ju på hur pass mycket man ska grotta i det hela men jag försöker undvika det. Konstig dröm om Austin Powers, ja, och tyckte vår stektpanna luktade något fruktansvärt illa igår och idag... Tycker att jag själv luktar illa trots dusch två dagar i rad. Haha! Kanske är så att det faktiskt luktar illa hos oss just nu, vem vet. Städar frenetiskt för att försöka bli av med det. Men tror att det är lite för tidigt för symptom egentligen, ägget kanske inte ens har fäst ännu...
  • Lyckorus
    Matildaa1234 skrev 2017-12-29 15:40:29 följande:

Hej alla !

Har bim 2/1-18

Jag och mannen är inne på fjärde månaden av försök nu, hoppas hoppas ??

Välkommen! Nästan samma här... 26 år, BIM 3/1 och tredje försöket. Börjar bli otålig nu, vill ha ett positivt test.
  • Lyckorus
    Ereya skrev 2017-12-29 15:49:32 följande:
    Åh det är ju så mysigt med såna symptom ändå, när man verkligen får gnugga energiknölarna och undra, hoppas, drömma... Heeej igen! Haha! Jag hoppade in här med Jaa, jag tror det. +13 är på söndag så jag testar nog då. Syntes absolut ingenting igår, som jag skrev... Så jag borde egentligen vänta tills söndag eller måndag.
    Ja, jag är också med lite överallt. Håller tummarna för er!!! Du får berätta sen hur det gick. 
    Josse8632 skrev 2017-12-29 15:51:14 följande:
    Jag oxå! BIM 1-2/1 och tredje försöket..testade neg igår, så redan inställd på att det blir försök 4 om ett par veckor!
    Ska du verkligen ge upp ännu? Många får ju positivt först på BIM, och läste någonstans att 99% av alla som är gravida testar positivt på ÄL +14 så om du inte har passerat det datumet ännu så kan det ju vara värt att ta ett test då. Jag tog test på ÄL +7 imorse och det var blankt...Tyvärr. Men har nog lite för bråttom.
    Millannn skrev 2017-12-29 16:04:39 följande:

Hej tjejer!!! Herregud jag tror jag nyss har plussat på ÄL+12... eftermiddagsurin och hade kissat säkert en och en halvtimme innan men detta är väl ändå ett plus?! Gud kan inte tro det,: första gången jag är gravid någonsin och första barnet andra försöket!! Hade det på känn men vågade inte tro nåt.

Wow, det är ett +! Stort grattis  
  • Lyckorus
    Hallongris skrev 2018-01-03 13:47:23 följande:

Hej tjejer! Bim idag, har inte vågat testa än. Tror mensen kommer när som... vaknade med världens huvudvärk som håller i sig suck.. :/

Samma här. Är redan inställd på fjärde försöket. Men har ingenting som tyder på att mensen är på väg heller. Testade igår och det var negativt så känns lönlöst att göra ett nytt test idag. Testar kanske fredag eller lördag om den inte kommit då. Har du något som tyder på att mensen inte dyker upp? Jag har sjukt ömma bröstvårtor men tror inte det är något särskilt. Snarare önsketänkande. Molvärk i magen har jag också haft, men inte just nu utan senast igårkväll.
  • Lyckorus
    Hallongris skrev 2018-01-03 14:00:59 följande:

Vet hur du känner! Vi är inne på femte försöket och har testat innan bim varje månad..

Egentligen ingenting, ömma bröst fick jag också imorse, brukar få det en dag innan mens. Försöker att inte överannalysera men det är så svårt!

Ja. Skönt att semestern är över! Har aldrig ägnat så många timmar på Familjeliv läsandes diverse symptom. Nu har jag inte tid. Lönlöst dessutom när jag aldrig varit gravid förut och därför inte ens vet hur min kropp reagerar.
  • Lyckorus

Idag kom tant röd på BIM +1. Hade jätte ömma bröstvårtor tills inatt då det avtog och sedan negativt på stickan imorse. Detta var vårt tredje försök. Jag kommer nu börja äta Rosenrot och Munkpeppar. Det gör kanske ingen skillnad alls, men jag tänker inte missa chansen om det skulle göra det. Det gör mig ingenting att det inte blev något denna gång för då kan jag utan problem flyga till min väns bröllop i Grekland nästa sommar. Nu nya tag för oktoberbebis!

• Lyckorus
    Lyckorus skrev 2018-01-04 10:33:15 följande:

Idag kom tant röd på BIM +1. Hade jätte ömma bröstvårtor tills inatt då det avtog och sedan negativt på stickan imorse. Detta var vårt tredje försök. Jag kommer nu börja äta Rosenrot och Munkpeppar. Det gör kanske ingen skillnad alls, men jag tänker inte missa chansen om det skulle göra det. Det gör mig ingenting att det inte blev något denna gång för då kan jag utan problem flyga till min väns bröllop i Grekland nästa sommar. Nu nya tag för oktoberbebis!

Btw, stannar i denna grupp. Nästa BIM är 30/1
  • Lyckorus
    annamfamilj skrev 2018-01-04 10:36:24 följande:

Fick tipset Bisolvon vid äl för att tunna ut äl-sektetet. Vet inte om det är ett gångbart tips men vi testade när vi inte blev på smällen första försöket. Det funkade då jag tog bisolvon vid andra försöket. Blev twins den gången.

Oj, alltså hostmedicinen Bisolvon? Hur ofta drack du den? Enligt anvisning på förpackningen eller? Jag kanske borde testa Vad gör man inte!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018