• MammaMia1012

BIM JANUARI 2018

Hej hej,

Här kom mensen... ny BIM 15/1

Nya tag... suck

• MammaMia1012
    Lottch3n skrev 2017-12-21 07:15:16 följande:

Hoppar in här från decembertråden.

Fick "gravid 1-2" den 15/12 och några timmar senare kom det blod på pappret, som nu visade sig vara ett tidigt missfall.. hade varit bättre att inte vetat om graviditeten då.. :(

Nu vet jag inte alls när varken äl eller bim är, men tror äl är 26-28/12 och bim 12/1..

Tredje försöket på barn nummer två börjar nu då.

Så glad att dessa trådar finns!! <3

Beklagar verkligen missfallet! Vet precis hur det är! Jag var med om mer eller mindre exakt samma sak när vi började försöka med nr två. Fick pluss tidigt till och med gravid 2-3 på digitalt sedan i V5 +4 började jag blöda... vi var så glada och hade precis berättar för svärföräldrarna att de skulle få ett till barnbarn. (Jag gör aldrig om det misstaget att berätta för tidigt) Hade jag inte testat så hade jag bara trott att mensen var några dagar sen..

Igen så ledsen för din skull! Nu håller vi tummarna framåt! Jag blev i alla fall gravid på 3e försöket efter missfallet och hon är nu 5år!

Massa kramar <3
  • MammaMia1012
    Lottch3n skrev 2017-12-21 10:30:16 följande:

Tack! <3

Åh förstår att det måste varit extra jobbigt när man berättat för nära och kära, fast ändå skönt att ha deras stöd kanske?

Vi hade inte berättat för någon än, men känns ändå extremt jobbigt :(

Ja men precis så tänker jag också, hade jag inte testat så hade jag ju också trott att det var mensen..

Nu har jag ingen direkt koll på när äl sker vilket känns lite extra jobbigt :/

Hur går det för dig?

kram <3

Förstår verkligen att det är tufft! Men nu vet du att du kan bli gravid och du ska se att du snart har ett pluss och det stannar <3 håller tummarna för dig!

Här knallar det på, har mens nu och ÄL ca 1-2/1 så vi hoppas på en liten nyårskaramell men vi får se.. 3e försöket jag är 37 och han 40 så vi är inte purunga längre så vi får se när/om det blir! Mem drömmer om en liten septemberbebis <3
  • MammaMia1012
    YasmineK skrev 2018-01-01 07:44:57 följande:

Lite bättre bild kanske, så himla svårt med ljuset men det är starkare i verkligheten ???? stort lycka till ni andra <3

Syns definitivt! Stort grattis! Vilken start på 2018!
  • MammaMia1012
    Tildurrr skrev 2018-01-01 12:37:48 följande:

Enligt mina appar ska jag ha ÄL idag eller imorgon, men jag tror den kan ha varit igår/förrgår. Fick till det i lördags så hoppas hoppas!

Likadant här :) Enligt app så borde ÄL vara idag men testerna visar negativt. Vet inte vad jag ska tro, har haft ÄL flytningar nu i 3dagar så det borde ju vara dags? Vi har fått till det i fredags, igår och idag. Hoppas så mycket nu <3
  • MammaMia1012
    Tildurrr skrev 2018-01-01 14:45:35 följande:

Ja, jag kör inga tester men känner kroppen ganska bra, är första försöket så tänker att vi provar utan test och sånt först!

Håller tummarna för oss!

Ja men verkligen! Håller alla tummar och tår! Vi ligger i influensan hela familjen så det är en bedrift att vi får till det överhuvudtaget

Så less på att vara sjuk!!!

Skönt att känna kroppen så bra, vi körde utan test första gången vi med men då det är 6år sen jag var gravid och är 37 nu så ville jag kolla så jag faktiskt får ÄL man vet ju aldrig...
  • MammaMia1012
    Tildurrr skrev 2018-01-01 18:53:24 följande:

Åh det förstår jag verkligen, fy! Hoppas ni kryar fort!

Nej, jag har ju heller egentligen ingen aning, är första gången, men är 21 så har väl åldern på min sida eller vad man ska säga, så hoppas det kan gå utan att känna för mycket stress typ, vi får se! Längtar bara tills den 16/1 nu så man får se om mensen kommer eller inte..

Tack så mycket!

Ja du har åldern för dig alla gånger! Du kommer säkert få ditt pluss inom snar framtid!

Ja väntan på BIM är värst!

Jag hoppas jag får positivt ÄL test annars är jag rädd att den uteblev eller att vi missade den den här månaden. Tiden får utvisa hur det var..
  • MammaMia1012
    Sooli skrev 2018-01-03 10:44:57 följande:

Hej på er! Grattis till er som plussat och kram till er som kämpar!

Jag hade BIM 1/1 men idag kom en blödning. Trodde verkligen jag var gravid då jag hade ömma bröst, molande värk, lite illamående och trötthet. Vilken besvikelse när jag såg blodet. Min mens är aldrig sen. Nästa BIM är 30/1 och hoppas så på ett plus! Vill ha ett syskon till sonen som närmar sig 3.

Å nej så tråkigt! Vet absolut den känslan! Kan inte förstå att kroppen kan lura en så grovt! Håller tummarna för dig!
  • MammaMia1012
    lillmysan skrev 2018-01-10 05:43:42 följande:

Idag kom mensen samtidigt som mensen sjönk till det normala! Så otroligt skönt att ändå ha så regelbunden mens när jag tog spiralen för 2 månader sedan. Men det sjuka är då hur jag kan ha både ägglossningsflytningar (både äggvita och vita) med långa broar dagarna innan mens..har ju även haft mensvärk i ca en vecka..

Det är lika för mig! Tog ut kopparspiralen slutet av oktober och mensen har ändå betett sig som den ska men alla andra saker har varit helt kocko :) litar inte en sekund på de olika symtomen. Men för min del så har jag analyserat allt alldeles för mycket tror jag. Så märker av mer saker säkert än vad jag ens tänkt på tidigare så man kanske har haft liknade tidigare men då inte reflekterat över det?
  • MammaMia1012

{#emotions_dlg.flower} BIM lista {#emotions_dlg.flower}

1/1 Annso123

5/1 Alltidvi + Smile1234

7/1 citrongräs

11/1 stragge

12/1 Lilj3 + josgos + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora

13/1 Woohooo

15/1 Nardil

15/1 MammaMia1012

17/1 maria1992

19/1 ampjot

20/1 levisen

21/1 norrland91 + Lindsey77 + GerCho

22/1 Airmos + Lucifer91 + lyckligast80 + imsevims

29-30/1 carnations

31/1 Anonym (newbie)

?? Loouiiisee (osäker på när BIM är)

Pluslista

10/1 josgos (BIM 12/1)

(om du saknas eller ser något som är fel, kopiera gärna listan och lägg till dig själv)

Lägger också till men får inte heller till blommorna, tror det är pga att man gör från mobilen?

Svar på tråden BIM JANUARI 2018