• hallonnpaj

BIM JANUARI 2018

Hej! Hakar gärna på här:)

Jag vet inte riktigt hur min cykel ser ut då jag nyligen slutat med ppiller efter 8 års bruk. Testade skriva in i en app att jag hade "normal" cykel vilket hade inneburit ägglossning på tisdag. dock hade jag ont redan i fredags i magen och vid sex. även i lördags. Vet inte om det var själva ägglossningen eller bara något som kom före den. Har BIM enligt app den 3/1. hoppas det här tar sig :)  hade sex i fredags, lördags och söndags. Dock är jag ifrån sambon nu och en vecka framöver. hoppas det tar sig ändå :)

• hallonnpaj
    maria1992 skrev 2017-12-18 15:51:33 följande:
    Vad roligt! 

Spännande. Är detta första försöket eller testat innan? 
    Själv fick jag ett svagt plus på stickan för några dagar sedan och mens igår. Väldigt jobbigt. Men får se de positivt nu. Jag har själv äl runt nyår!  
    Spännande! När har du/hade du ägglossning? 
    Detta är mitt första försök faktiskt. så har inte för höga förväntningar. Åh vad tråkigt, förstår det är tungt men bara se framåt. Är nog bäst att bara vänta lite extra länge med att ta test så man inte blir besviken.. 

Hoppas det går för dig denna gång!:)

Enligt appen ska jag ha det nu på tisdag men jag vet som sagt inte hur min cykel är då jag inte haft ägglossning på 8 år. Dock fick jag riktigt ont nere i magen och vid sex redan i fredags så misstänker att ägglossningen är lite tidigare?
  • hallonnpaj
    maria1992 skrev 2017-12-18 18:15:42 följande:
    Verkligen. Kommer inte ta flera test som jag gjorde denna månaden...

Spännande!! Har du anväbt ägglossningsstickor?

Det gör jag! Superbra. Har själv extremt ont vid ägglosdning så är inte så sugen på att ligga då direkt haha... så de prickar in bra!

Det var andra försöket för mig, så har inte försökt så länge men man blir sååå desperat.. bättre lycka denna gången!
    Nä inte använt äl-stickor. Tänkte testa utan först och går det inte vägen inom någon månad sätter jag igång med det. Kör du med det?  

Du hade ont under ägglossning alltså? :) Är isådanafall positivt, eftersom jag inte fattade om jag hade sådär ont några dagar innan. hoppas det var ägglossning då som för dig! 

Haha ja man blir ju det. Typ det enda man tänker på, haha. Men passar ju bra med äl under nyår för dig, brukar ju bli mys :D
  • hallonnpaj
    maria1992 skrev 2017-12-19 08:19:28 följande:
    Ja, jag har faktiskt använt äl-stickor just för smärtan under äl och jag helst ligga så lite under den tiden jag kan egentligen för det gör sjukt ont tyvärr när jag väl har äl. På ett sätt är det ju bra, för jag vet när de infaller men det är en del problem och oro i och med jag haft cystor som spruckit tidigare. Suck... 

Eller hur.. Det blir nog superbra. Och ja, jag hade också kört utan ett tag om det inte varit för att jag haft så ont :/ hehe, det blir nog super!! Du får säga till hur det går för dig. 
    Hur gammal är du?
    Förstår det. Huvva måste varit obehagligt..Fick rätt vita flytningar idag. Förstår inte om jag hade ägglossning när jag hade sådär ont eller om det är idag kanske.

Ja men detsamma! Jag är född 93. du då? 92:a? 

• hallonnpaj
    maria1992 skrev 2017-12-20 08:45:08 följande:
    Ja verkligen.. 
    Hm.. det kanske du hade? Mys då ändå under denna tiden så de är säkert!  

Jag är född 94 Glad 
    Kan tyvärr inte då jag och sambon är ifrån varandra. men vi mös på fredag, lördag och söndag så hoppas det tagit sig ändå. Tror faktiskt att ÄL kan ha varit i fredags/lördags då jag hade så ont. märker en skillnad på mina bröst särskilt idag. fått stora vårtgårdar. aldrig haft så tidigare. undra vad det kan bero på.. om det bara är något som kan bli efter äl eller om det kan vara grav-symtom..
    hur går det för dig?
  • hallonnpaj
    stragge skrev 2017-12-19 08:29:52 följande:
    Åh vad roligt ! Är i samma sits som du, slutade för en vecka sedan med mina p-piller och har bim enligt app den 3/1 jag också. Min sambo åker iväg över jul.. Nu håller vi tummarna ! :D
    Spännande! när skiljdes ni åt? har du äl redan när du slutade med ppiller en vecka sedan? eller är det typ nästa vecka?  eller hur ser din cykel ut? :)
    Jag tror jag hade min äl helgen som var. så detta är spännande.. :D
  • hallonnpaj
    stragge skrev 2017-12-21 06:50:30 följande:
    Han åker iväg idag och kommer hem igen på juldagen så hoppas inte min ägglossning är nu medans han är borta :p Enligt app så hade jag ägglossning igår men inte enligt äl test. Min cykel vet jag inte riktigt då jag slutade med minipiller och har inte haft regelbunden mens på 3 år ca :) men hoppas att det kommer igång snabbt :D

Åh spännande ja ! När är det du kan börja testa ? Är helt ny i denna djungeln :)
    svårt det där.. vågar inte ge mig in på äl-test då det känns som att jag bara skulle bli förvirrad av det ;d  Men blir väl det om det inte skulle ta sig. 

Vet inte riktigt när min förväntade mens är men tror den är kring 2/1. Vill egentligen inte testa förrän efter jag insett att mensen inte kommer men nu känns det lite speciellt med nyår. Vill kolla så man kanske kan ta ett glas champagne med gott samvete iallafall. Dock är det lite tidigt att testa men. när kan du börja testa? :D
  • hallonnpaj

shit vad mina vårtgårdar blivit större. aldrig haft så. även molvärk i mage och ländrygg. spännande... kommer inte vela testa förrän typ bim.. 

• hallonnpaj
    josgos skrev 2017-12-23 00:23:10 följande:
    Spännande!!

Ska bli kul att följa alla symptom, fortsätt gärna rapportera. Du had säkert skrivit det men vilket försök är ni på?
    Vi är faktiskt på första försök efter att ha avslutat med ppiller. så förväntar mig inte så mycket. Dock weird att känna och SE dessa symtom. men kan ju vara pga att jag slutat med piller eller något. vet inte.. återkommer :) hur går det för dig?
  • hallonnpaj

Hej igen. Skrivit tidigare i denna tråd. 

Bim imorgon tror jag.Testade mig natten till den 31a med cb digital och fick "inte gravid" (Bim-3). Hoppas att det berodde på att jag testade för tidigt och att det inte var morgonurin och att det kan ge positivt snart ändå. Känns inte som mensen är påväg... tänk vilken bra start på 2018 det skulle vara.. :)

• hallonnpaj
    Hallongris skrev 2018-01-02 22:45:27 följande:

Hej på er! Har inte läst igenom hela tråden, men hoppas några plussat! Och vi andra snart plussar. ;)

Är inne på vårt 5e försök, och bim imorgon. Lovat mig själv att inte testa innan. Ni som har bim i dagarna, har ni några symptom? Jag har nog mina vanliga pms-skevgravid symtom som vanligt.

Hej! Jag har också bim idag, som du :)  Är sjuk så har svårt att skilja på om det är sjuksymtom, pms-symtom eller graviditetssymtom, haha.. hade dock riktigt brännande smärta i ryggen igår. avtog på kvällen. inatt har det molat i rygg och mage och ilar bak i ryggen på ena sidan och i livmodern på samma sida. även ilat till i brösten. har inte dykt upp någon mens. är så sugen på att testa men är lite rädd också för testade bim-3 som visade negativt. 
  • hallonnpaj

Hade mycket mensvärk i förrgår (bim-1), trodde jag skulle få mensen igår. Den kom inte trots värk även igår. Nu pp morgonen hade jag magont på höger sida som nu har släppt. Om mensen ska komma får den gärna göra det.. testade mig igår och hade negativt. Dock vet jag inte om igår verkligen är bim då jag slutade med ppiller för en månad sen och inte har koll på menscykeln..

• hallonnpaj

Nu fick jag svagt brunt på pappret när jag torkade mig. stoppade in fingret och tappen har sjunkt lite. Kom bara ut lite brunt på fingret då också. Gissar mensen är på g?

• hallonnpaj

Kom bara brunt när jag torkade mig imorse. Inte kommit något mer sen? Brukar inte ha så innan mens.. men kanske är den som är på g. Hoppas mer på nidblödning

• hallonnpaj

Mensen kom igår. Dock skönt då det var första vanliga efter ppiller-avslut. Nu vet man att kroppen fungerar som den ska :) bim 4/2 så hoppar in i februaritråd sen. Lycka till alla! :)

Svar på tråden BIM JANUARI 2018