Vad tycker ni om namnet Einar?
Jag undrar vad ni tycker om namnet Einar...?
Jag undrar vad ni tycker om namnet Einar...?
Einar var en gammal man som bodde granne med min familj när jag var liten. Han var född på 1800-talet, snäll, och drack kaffe på bit. Ibland med en skvätt brännvin i kaffet. Så jag tänker på honom. Varför frågar du TS? Är det en pojke som kanske ska få namnet?
Einar var en gammal man som bodde granne med min familj när jag var liten. Han var född på 1800-talet, snäll, och drack kaffe på bit. Ibland med en skvätt brännvin i kaffet. Så jag tänker på honom. Varför frågar du TS? Är det en pojke som kanske ska få namnet?
Ja självklart, är det så att vilket namn man än väljer så finns det de som inte gillar det. Finns ju så klart inget namn i världen som alla tycker bra om.
Men jag får liksom känslan av, att det är lite extra med just Einar, att många tycker just det namnet är extra fult och gubbigt, liksom mer än många andra gamla namn typ. Därför känner jag mig extra tveksam till det namnet fast jag gillar det. Men man kan ju alltid hoppas att utvecklingen kring namnet Einar går framåt lite, tills att jag får barn.
Vi hade en gubbe i trakterna som hette Einar, han kallades för Tvånar.
Trevligt namn! Jag var lite kär i en Einar när jag var cirka 6 år. Det var storebror till en kompis och han var så fin ... kanske skulle jag ha satsat på honom?
Fint! Gillar gubbnamn på barn. Mina söner har liknande namn.
Jag gillar namnet Einar! Vi hade det som förslag på barn nr 2. Men det blev en Alma.
Jag tycker det är fint. Klassiskt.
Har det själv som första namn (dock ej tilltalsnamn), och som yngre upplevde jag det som lite gubbigt och inte så fint. Jag stoltserade inte riktigt med det. Nu, i 30-årsåldern, är jag mer nöjd med det, inte minst som det är ett av min pappas namn.
Vet inte om det här hjälpte något. :)
Min brorson heter det. Vanskligt snyggt :)
Carl-Einar häckner
Vet inte om det här hjälpte något. :)
Einar, Urban, Bernt, nä fy!
Jodå. Einar är ett av de fulare gubbnamnen - i klass med Bernt, Urban, Örjan, Kurt, Sture, osv. Ruggigt brunrutigtflanellskjort-aktigt.