• Nimzay

Vad tycker ni om namnet Einar?

Jag undrar vad ni tycker om namnet Einar...?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Einar?
  • MAN78

Einar var en gammal man som bodde granne med min familj när jag var liten. Han var född på 1800-talet, snäll, och drack kaffe på bit. Ibland med en skvätt brännvin i kaffet. Så jag tänker på honom. Varför frågar du TS? Är det en pojke som kanske ska få namnet?

• Nimzay
    MAN78 skrev 2017-12-19 20:08:12 följande:

Einar var en gammal man som bodde granne med min familj när jag var liten. Han var född på 1800-talet, snäll, och drack kaffe på bit. Ibland med en skvätt brännvin i kaffet. Så jag tänker på honom. Varför frågar du TS? Är det en pojke som kanske ska få namnet?

Okej, tack för svar! <3
    Jag frågar för att jag tycker det är ett fint namn och skulle tycka det var intressant att få veta vad lite andra tycker om det. Jag har inga barn (än) , men om jag någon gång får en pojke kan jag kanske tänka mig att ge honom det namnet.
  • fluu
    Nimzay skrev 2017-12-19 19:41:26 följande:

Ja självklart, är det så att vilket namn man än väljer så finns det de som inte gillar det. Finns ju så klart inget namn i världen som alla tycker bra om.

Men jag får liksom känslan av, att det är lite extra med just Einar, att många tycker just det namnet är extra fult och gubbigt, liksom mer än många andra gamla namn typ. Därför känner jag mig extra tveksam till det namnet fast jag gillar det. Men man kan ju alltid hoppas att utvecklingen kring namnet Einar går framåt lite, tills att jag får barn.

Jag tror inte att ett normalt namn som Einar är extra ogillat eller gillat.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Nimzay
    fluu skrev 2017-12-19 20:18:35 följande:
    Njae kanske inte, kan ju vara så att det bara är en känsla jag fått. ;)
  • Anonym (2)

Vi hade en gubbe i trakterna som hette Einar, han kallades för Tvånar.

• FuckGoggleAskMe

Trevligt namn! Jag var lite kär i en Einar när jag var cirka 6 år. Det var storebror till en kompis och han var så fin ... kanske skulle jag ha satsat på honom?

• Fru Ve

Fint! Gillar gubbnamn på barn. Mina söner har liknande namn.

• Anonym (Emma)

Jag gillar namnet Einar! Vi hade det som förslag på barn nr 2. Men det blev en Alma.

• Anonym (alkolina)

Jag tycker det är fint. Klassiskt.

• Anonym (Einar själv)

Har det själv som första namn (dock ej tilltalsnamn), och som yngre upplevde jag det som lite gubbigt och inte så fint. Jag stoltserade inte riktigt med det. Nu, i 30-årsåldern, är jag mer nöjd med det, inte minst som det är ett av min pappas namn. 

Vet inte om det här hjälpte något. :)

• Nimzay
    Anonym (Einar själv) skrev 2017-12-23 11:37:43 följande:

Vet inte om det här hjälpte något. :)

Jo då, kan va kul att få veta vad den som själv har ett namn, i alla fall som ett av sina namn, tycker om det ;)
  • Anonym (urk)

Einar, Urban, Bernt, nä fy!

• Anonym (urk)
    fluu skrev 2017-12-19 20:18:35 följande:
    Jodå. Einar är ett av de fulare gubbnamnen - i klass med Bernt, Urban, Örjan, Kurt, Sture, osv. Ruggigt brunrutigtflanellskjort-aktigt.
  • Nimzay
    Anonym (urk) skrev 2018-02-05 10:26:17 följande:
    Jodå. Einar är ett av de fulare gubbnamnen - i klass med Bernt, Urban, Örjan, Kurt, Sture, osv. Ruggigt brunrutigtflanellskjort-aktigt.
    Kanske inte är helt fel ute då, när jag tänker mig att det nog av ganska många ses som ett extremgubbigt namn, haha. Är kanske inte det bästa namnet att ge ett barn då, så länge inte den bilden av namnet förändras iaf.
  • Anonym (Gubbe)

Vilka underbara namn du listar, urtjusiga allihop (precis som Einar).
  • Nimzay
    Anonym (Gubbe) skrev 2018-02-05 15:09:59 följande:
    Vilka underbara namn du listar, urtjusiga allihop (precis som Einar).
    Nah det är bara Einar som är fint Obestämd
  • fluu
    Enligt dig, ja. Inte enligt någon allmänt vedertagen regel.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Einar?