Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Vad tycker ni om namnet Einar?

Älskar det! Det är ett av mina favoritnamn. Det är nordiskt och ståtligt. Låter snällt, men starkt. Sött och busigt på barn och seriöst på vuxna. Löve!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Pimpinellan skrev 2017-12-17 16:32:15 följande:

Fullkomligt gräsligt! Snälla, kalla inte ert barn så, det blir ju vansinnigt synd om barnet!

Varför skulle det bli synd om barnet? För att du inte gillar namnet?
  • fluu
    Nimzay skrev 2017-12-19 00:37:36 följande:
    Tack så mkt för alla intressanta svar!!! <3
    Själv tycker jag väldigt mkt om namnet Einar och om jag någon gång får barn skulle jag kunna tänka mig att ha en son som heter det, men jag har fått uppfattningen om att många inte gillar det och typ tycker att det låter fult och gubbigt osv, så tyckte det skulle vara intressant att få veta vad folk tyckte om det här. Verkar ju vara vissa som också tycker det är fint i alla fall <3
    Vilket namn du än väljer så kommer det finnas människor som inte gillar namnet. Så det borde inte vara ett hinder. Namn går dessutom i generationer, Einar är rätt i tiden.
  • fluu
    Nimzay skrev 2017-12-19 19:41:26 följande:

Ja självklart, är det så att vilket namn man än väljer så finns det de som inte gillar det. Finns ju så klart inget namn i världen som alla tycker bra om.

Men jag får liksom känslan av, att det är lite extra med just Einar, att många tycker just det namnet är extra fult och gubbigt, liksom mer än många andra gamla namn typ. Därför känner jag mig extra tveksam till det namnet fast jag gillar det. Men man kan ju alltid hoppas att utvecklingen kring namnet Einar går framåt lite, tills att jag får barn.

Jag tror inte att ett normalt namn som Einar är extra ogillat eller gillat.
  • fluu
    Anonym (urk) skrev 2018-02-05 10:26:17 följande:
    Jodå. Einar är ett av de fulare gubbnamnen - i klass med Bernt, Urban, Örjan, Kurt, Sture, osv. Ruggigt brunrutigtflanellskjort-aktigt.
    Enligt dig, ja. Inte enligt någon allmänt vedertagen regel.
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Einar?