• Hillo

Iranska frågar en finsk

Ja alltså jag överhörde två kollegor, den ena från iran (muslim) den andra finsk, blond och blåögd.
    Iran frågade om finska traditioner, finskan svarade kort, iranskan sa; du behöver inte oroa dig, jag bryr mig inte om varifrån människor kommer...precis som om hon trodde finskan var i samma sits som hon..
    Jag uppfattade det som om iranskan på allvar tror att det är skillnad på svenskar-finnar-norrmän eller danskar?
    vad tycker ni?

• Svar på tråden Iranska frågar en finsk
  • Carambolan

Min finska del av släkten har i alla fall en massa konstigheter för sig som inte förekommer i den svenska delen eller i min sambos släkt

• Aniiee

Det ÄR skillnad på svenska, danskar, norrmänn och finnar. Eller rättare sagt på nämndas kulturer. Inte lika stor skillnad som på svensk och iransk kultur, men ändå skillnad.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Fiaalii

Vi tillhör alla norden punkt slut. nordbor är nordbor och det spelar ingen roll från vilket av länderna du är från så är du en nordisk medborgare. Det går inte att jämföra med araber, turkar, perser osv..

• Användarnam

Förstår inte frågan. Hon kanske menade utifrån sig själv, att hon inte bryr sig varifrån någon kommer?..

Dessutom är det väl visst skillnad mellan finskar, svenskar mfl sett till kultur

Svar på tråden Iranska frågar en finsk