• Mamma till S

När kommer magen?

3e graviditeten, är lite mullig sen innan o går in i V 11 nu!

När började magen komma för er? Att det började synas? Känner mig mest svullen vissa dagar..

• Svar på tråden När kommer magen?
  • Anonym (J)

Jag har kunnat se det på mig själv utan tröja sen jag var i ca vecka 6. Men jag har ganska stora tröjor på mig så andra har nog inte kunnat se det så bra förutom om jag tryckt handen ovanför magen så att tröjan trycks in. Men nu i vecka 17 tror jag att det börjar synas trots mina stora tröjor.

• Mamma till S

?? är det också 3e barnen för dig?

• Anonym (J)
    Mamma till S skrev 2017-12-15 07:21:13 följande:

?? är det också 3e barnen för dig?

Nej, första
  • tomten12

Med mitt tredje barn så syntes det i stort sett direkt.. Svullna tarmar formade sig till en rund boll som syntes tydligt. Dock mjuk och degig mage som var helt olika i storlek morgon och kväll. Men skulle säga att v 14-15 så blev magen jämnare, rundare, hårdare och lika stor morgon som kväll. Sen gick det i en rasande fart.

• Anonym (Malin)

Magen är som vanligt ännu, v.11 (10+4). Dock första barnet. Hoppas allt ska vara i sin ordning trots utebliven mage såhär långt. Men snart borde det väl vara någon liten skillnad åtminstone... ultraljud 3/1, får se då.

• Moorii

Mitt andra barn och magen kom direkt, mammabyxor i vecka sju redan. Nu i vecka 13 och kvällstid är magen lika stor som i vecka 20, helt galet! Längtar dock efter den riktiga bebismagen, får se när den kommer.

Svar på tråden När kommer magen?