• Thereisthat

Hur känns det att ha borderline?

Frågan är min TS. Eftersom att det sprids mycket om borderline på internet så tycker jag att det är på sin plats att de som själva har borderline ska få uttala sig.

Så hur känns det att ha borderline? Vilka för- och nackdelar finns?

Mvh

• Svar på tråden Hur känns det att ha borderline?
  • Anonym (...)

Känslorna är starkare än jag kan hantera. Blir jag arg t ex så kan det sluta med slagsmål eller att man slår ut åtta fönsterrutor..

• Anonym (...)

Fördelen är att jag kan känna väldigt stark kärlek även om det också kan vara jobbigt.

• Thereisthat
    Anonym (...) skrev 2017-12-14 23:39:51 följande:

Fördelen är att jag kan känna väldigt stark kärlek även om det också kan vara jobbigt.

Jobbigt hur?
  • Anonym (gurtie)
    Thereisthat skrev 2017-12-14 23:42:47 följande:

Jobbigt hur?

Man blir sårbar i en kärleksrelation. Tänk om man blir ratad för den man är?
  • Thereisthat
    Anonym (gurtie) skrev 2017-12-14 23:44:53 följande:

Sårbar på det sättet att om någon har en så kan man också bli lämnad? Eller hur menar du?
  • Anonym (...)

När man älskar någon så djupt blir man väldigt rädd att förlora personen. Svartsjuk och nojig.

• Thereisthat
    Anonym (...) skrev 2017-12-14 23:53:56 följande:

När man älskar någon så djupt blir man väldigt rädd att förlora personen. Svartsjuk och nojig.

Okej :( Hur hanterar du det?
  • Anonym (Border)

Håller med tidigare svar. Kärleken är både det bästa och det sämsta. Känner FÖR starkt för min partner.

Också jobbigt att ha sån extrem empati och kunna sätta sig in i andra människors känslor för mycket.

Finns en extremt bra film på youtube som beskriver borderline mycket väl.

?What borderline feels like (trigger)?

• Anonym (Bea)
    Anonym (...) skrev 2017-12-14 23:53:56 följande:

Alla är rädd att förlora någon, men det ursäktar inte svartsjuka som är ett respektlöst och förnedrande beteende, svartsjuka är inte en känsla, det är ett beteende. Och det skadar dig och den du älskar så med andra ord förlorar du personen genom din överdrift att vara rädd att förlora personen.
  • Anonym (Bea)
    Anonym (gurtie) skrev 2017-12-14 23:44:53 följande:

Kärlek vore inte kärlek utan sårbarheten. Det är det som gör kärlek till en helt egen kategori inget annat kan mäta sig med och är man inte redo att vara modig då är man inte redo för kärleken. Den kräver allt och mer. Men när man vågar ta klivet och tillslut blir mottagen , kommer det vara lättare än någonting annat du någonsin gjort, för belöningen är oslagbar och det är lättare att satsa än att vara tom och ha det safe som i en bur.
Svar på tråden Hur känns det att ha borderline?