Lucia i skolan
Vildvittran85 skrev 2017-12-15 08:14:17 följande:
Gapiga, oj, var era sådana... Lustigt hur olika det kan vara. När jag gick i skolan var de populära tjejerna alltid - i mellan- och högstadiet åtminstone - de lugna, mogna tjejerna, som lärarna litade på typ. (De gapiga, det var ju typ jag, och jag var inte särskilt populär.) Så inte fasen fick de bli Lucia för att de var mest högljudda. inte.
![Flört Flört](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Tror fortfarande inte särskilt många ville bli Lucia. Tänker så här, att det finns kanske någon enstaka av de där opopulära tjejerna som drömde om att bli Lucia och känner sig kränkta och hämmade av det än idag, och då... hamnar man på Familjeliv, och försöker blåsa upp det till ett stort, samhälleligt problem som visar hur de stackars mindre populära tjejerna får lida av dålig självkänsla hela sina liv, hm.
Nä visst, kör med lottning, men glöm att det skulle påverka aaaalla små tjejer därute, för det gör det inte.
Du måste förstå att alla inte är som du och att det finns tjejer som mår dåligt av detta, jag har genom åren träffat många så jag vet att det är så.
Däremot är det så pass förödmjukande för många, så att många inte vågar prata om det, dels för att det finns sådana som du som bagatelliserar och förlöjligar problemet Dels för att det alltid är svårt att gå ut med att man känner sig dålig.
Oavsett vad, tycker du att det är skolans sak att fjäska för de redan populära, manifestera deras status och trycka ner de som redan känner sig dåliga? Jag tycker inte att det är skolans uppgift.
Jag tycker att du har en raljerande och otrevlig attityd mot de tjejer som inte är som du, de tjejer som vill andra saker i livet än du.
Ingen vill att du ska bli lucia eftersom du inte vill det själv och det är då ok för alla inblandade, eller hur! Men många tjejer tänker annorlunda, respektera det och utgå inte från att alla är lika inskränkta som du och vill exakt samma saker som du.