-
Ja, jag tänker främst lukten.Anonym (Gold) skrev 2022-02-19 22:41:23 följande:Tänker du lukt? Nej så länge man inte kör fläkten för hårt så att röken kommer ut och inte bakåt i bilen så tycke inte jag att det blir ofräscht.
-
Ja, det blir ju det nya normala när den första förvåningen och besvikelsen lagt sig. För vår del vet numera mina föräldrar att min yngsta dotter också röker och samvaron blir betydligt mer avslappnad och naturlig när ingen behöver smyga eller låtsas. Vi hade några tillfällen där jag tyckte lite synd om den yngste då hon var rejält röksugen och bara kunde ta något enstaka bloss i smyg av mig eller syrran när vi träffade mina föräldrar. Hon fick dock avgöra själv när hon skulle berätta hur det låg till och till sist berättade hon.Anonym (Tuva) skrev 2022-04-18 19:32:13 följande:Det känns mycket mer naturligt nu. Vi har ju setts några gånger under våren och de har väl både vant sig och accepterat. Nån liten diskussion blir dock varje gång men mer som jag uppfattar präglas av nyfikenhet och hur jag kunde börja osv än att de är fördömande.
-
Osis! Men det är bara att stå för vem du är och för dina handlingar. Att du röker gör inte dig till en sämre människa, det gör det däremot om du ljuger.Anonym (Tuva) skrev 2022-04-30 01:33:19 följande:
Nu har jag råkat ut för en grej jag tycker är jobbig.
jag var vid ett köpcenter idag och när vi handlat färdigt vilket tog ett par timmar så var jag rejält röksugen och tände en cigg som jag ofta gör när vi handlat. När jag står där utanför köpcentret hör jag en röst.
- Hej Tuva!
Då kommer en mamma tillsammans med en elev i min klass på väg in i köpcentret som ligger flera mil från skolan där jag jobbar.
Där står jag med en cigg i handen och det är ju som det är. Men eleverna i min klass har inte vetat att jag röker och nu är jag orolig för att det blir en snackis på måndag.
Eleven jag träffade idag såg ju att jag rökte och kommer garanterat berätta för klasskompisarna på måndag. Jag vet inte vad jag ska säga om någon elev i klassen frågar på måndag om jag röker.
Min kille tycker att jag ska säga som det är ifall de frågar. Att jag röker men aldrig i samband med att jag jobbar vilket är sant.
-
Äter alltid frukost först som jag sedan avslutar med en kopp kaffe och en cigarett. Döttrarna röker däremot direkt när de gått upp och innan de gör sig i ordning och äter frukost.Anonym (Tuva) skrev 2022-05-27 23:36:05 följande:
Eftersom vi i stort sett bara är rökare som skriver i den här tråden måste jag få fråga. När på morgonen röker ni er första cigg? Före eller efter frukost?
När jag hade börjat röka så var det inte bråttom för mig med första ciggen, då tog jag den till kaffet i slutet av frukosten. Men numera måste jag röka innan frukosten, typ det första jag gör när jag gått upp. Hur är det för er andra?
-
30 grader varmt och Gud vad jag saknar att få röka på uteserveringar?.
-
Nice! Tar du seden dit du kommer och röker på restaurangerna? Är det även tillåtet inomhus?Anonym (Camilla) skrev 2022-08-17 22:07:29 följande:
Här i Grekland röks det friskt överallt och framförallt på restaurangerna. Vejpning mycket vanligt också. Nästan som det är mer ovanligt att folk inte röker till ölen/drinken.
-
Kollade upp det där, rökförbudet inomhus kom 2005 dvs långt innan jag hade en tanke på att röka.Anonym (En till) skrev 2022-08-15 23:14:10 följande:För inte så väldigt länge sedan var det ju OK att röka inomhus på restauranter och discon?.
Blir det mycket spring eller avstår du att röka när ni är ute?
Som svar på din fråga så är det lite olika och beror på vad vi gör och vilka jag är ute med. Går alltid ut och röker efter varmrätten på restaurang. Föreställningar med paus funkar ju också bra. Att helt avstå en hel kväll, särskilt om jag tagit ett par glas vin, klarar jag inte. -
Imponerande ändå att du fixar det. Finns det ingen möjlighet alls att smyga iväg någon gång under dagen? Misstänker att första blossen efter arbetsdagens slut smakar extra gott.Anonym (Tuva) skrev 2022-08-18 22:24:03 följande:
I tisdags började våra elever skolan och jag kan villigt erkänna att det varit jobbiga dagar att inte kunna röka på 8-9 timmar efter en lång sommar då jag kunnat ta en cigg när jag blivit sugen. Nåja, bara att stålsätta sig, det funkade ju förra läsåret.
-
Att röka i bilen går bort för mig. Kände direkt vid ett tillfälle då äldsta dottern lånat bilen att hon rökt i den. Hennes (bort)förklaring var att hon fastnat i en lång kö pga olycka, blivit så röksugen men haft rutan helt nedvevad. Ändå kände jag det trots att jag själv är rökare.Anonym (Tuva) skrev 2022-08-21 16:39:36 följande:Nej, som jag skrivit tidigare i tråden vill jag verkligen inte riskera att lukta rök i skolan.
Ja, den första ciggen efter arbetsdagens slut är nästan dagens bästa. Tidigare rökte jag i bilen hem men nu delar min kille, som numera är min sambo, och jag på bil och även om han är 100 % överseende med att jag röker så är det no-no att röka i bilen. Ibland stannar jag efter vägen men oftast håller jag mig till dess att jag är hemma.
Förstår dock att du är ordentligt röksugen efter jobbet, måste väl vara 7-8 timmar utan cigg? -
Haha? det var faktiskt roligt uttryckt av digAnonym (Hmm) skrev 2022-08-28 14:08:14 följande:
Alltså det är int ciggen i sig du älskar utan nikotinet. ts du verkar ha någon lags psykos ang cigg, du kanske borde söka lite hjälp för det? Alla vet att cigg är skadligt men du verkar titta på det som en flicka tittar på sin första häst.
Något måste vara fel. Säger det inte för att vara taskig utan i all välmening.
Har du testat Zyn Citrus styrka 2 än eller ?
??som en flicka tittar på sin första häst.?
Jag förstår att du menar väl och jag vet att rökning är skadligt, men just nu VILL jag röka. Tack ändå för bra tips när jag kommer på bättre tankar. -
Anonym (Tuva) skrev 2022-11-15 18:23:11 följande:Haha.. tack! Men det har jag knappast i andra sammanhang när det kommer till rökningen.
Ja, det finns några till som röker men de jobbar inte så nära mig. Blir ju självklart röksugen flera gånger om dagen men samtidigt är det en vana att inte röka när jag jobbar.På tal om lärare som röker? min yngsta dotter berättade om en händelse tidigare i höstas. Hon och hennes kompis gick för att röka på en rast. Om jag fattat rätt går de bakom något garage eller liknande som ligger precis utanför skolans område. När de rundar hörnet på byggnaden blir de jättepaffa, där stod nämligen en av skolans lärare redan och rökte. Läraren blev minst lika förvånad och släckte snabbt sin cigg och gick lite skamset därifrån :)Anonym (Tuva) skrev 2022-11-15 18:23:11 följande:Haha.. tack! Men det har jag knappast i andra sammanhang när det kommer till rökningen.
Ja, det finns några till som röker men de jobbar inte så nära mig. Blir ju självklart röksugen flera gånger om dagen men samtidigt är det en vana att inte röka när jag jobbar. -
Låter ju väldigt praktiskt, men är det ens tillåtet med tanke på att de flesta som går på gymnasiet fortfarande är under 18?Anonym (Camilla) skrev 2022-11-20 00:12:18 följande:Min dotter och hennes klasskamrater som går på gymnasiet har faktiskt en rökruta precis utanför skolområdet. Dit går också de rökande lärarna. Någonstans måste de ju ta vägen?
-
Är det någon av er som testat vape?
Yngsta dottern har skaffat en sån för att använda när hon inte har möjlighet att röka cigg. I plugget använder hon den på toaletten om det är tajt mellan lektionerna och inte hinner gå ut och röka. Hon använder den även här hemma ibland när hon inte orkar gå ut att röka, eller som de senaste dagarna då det varit svinkallt.
Jag har fått testa den men tycker inte alls att det är samma känsla som att röka en cigg. -
Röker ni när ni är sjuka?
Jag åkte på en rejäl influensa strax efter nyår och mådde verkligen skit. Faktum var att jag inte ens hade en tanke på att röka under 3-4 dagar när jag mådde som sämst, men så snart jag kände mig lite piggare blev jag röksugen som bara den trots att jag fortfarande var sjuk. Det var ju bra, men kändes lite märkligt att inte bli det minsta röksugen när jag mådde som sämst.
Yngsta dottern var också ordentligt sjuk några dagar men hon gick ändå ut och rökte så det där verkar vara olika.
Hur är det för er andra I tråden? -
Har aldrig rökt menthol trots att det fanns när jag började. Har faktiskt nästan rökt några andra cigg än Marlboro Gold med undantag för att jag enstaka gånger fått någon cigg från min sambo eller mina döttrar som alla röker andra märken.Anonym (Camilla) skrev 2023-01-26 16:23:19 följande:Jadå, både dottern och jag rökte menthol då och då före pandemin innan de förbjöds och de var riktigt goda. Kan sakna dem mycket. Inte att röka hela tiden men som omväxling. Åker jag på semester till Schweiz eller utanför EU, typ Asien, röker jag ofta menthol.
-
Längesen det var något liv i den här tråden men jag vill hur som helst önska ett gott nytt år, oavsett om ni fortfarande röker eller inte. Jag blossar vidare?