-
Jag fattar! Tycker bara att detta är så obekvämt. Mina elever ser upp till mig, jag vill inte bidra till att de ser rökning som något bra. Nåja, det är som det är och hur jag än vrider på detta så är jag rökare vilket jag inte kan eller ska förneka.Anonym (Idiotiskt) skrev 2022-04-30 22:27:15 följande:Osis! Men det är bara att stå för vem du är och för dina handlingar. Att du röker gör inte dig till en sämre människa, det gör det däremot om du ljuger.
-
Självklart ångrar jag mig. Det finns ju inga direkta uppsidor med att röka, förutom att jag tycker det är både gott och avslappnande. Är ännu inte beredd att göra slut med ciggenAnonym (En till) skrev 2022-05-01 00:24:01 följande:Ångrar du att du började eller njuter du bara av attvara rökare?
-
Idag kom frågan som jag bävat för. Dessutom inför hela klassen. Det var inte X som såg mig röka som frågade utan hennes kompis Y.
Y: - Fröken! Röker du?
Jag: - Mmmm? ibland.
Y: -Varför det? Det är ju farligt.
Jag: - Ja, det är jättedåligt och farligt. Jag började när jag var ung och har inte klarat av att sluta helt? men det är jättedåligt att röka. Jag försöker verkligen sluta och ni ska aldrig börja med något sådant dumt.
Pinnochio?. -
Så är det. Känns som att alla vet nu.Anonym (En till) skrev 2022-05-07 11:10:55 följande:Skönt att ha det bakom sig och eleverna har redan glömt. Varje litet steg gör livet lite enklare genom att det går att röka mer öppet och att man inte behöver smyga med det.
-
Jo, det känns skönt.Anonym (En till) skrev 2022-05-07 18:56:01 följande:Känns inte det bra?
-
Ja det känns skönt att alla vet och jag behöver inte låtsas eller köra några halvsanningar. That?s me liksom!Anonym (Camilla) skrev 2022-05-07 23:06:49 följande:
Förstår att det är jobbigt men sanningen kommer alltid fram. Livet blir trots allt lättare när samvetet är renat.
-
Eftersom vi i stort sett bara är rökare som skriver i den här tråden måste jag få fråga. När på morgonen röker ni er första cigg? Före eller efter frukost?
När jag hade börjat röka så var det inte bråttom för mig med första ciggen, då tog jag den till kaffet i slutet av frukosten. Men numera måste jag röka innan frukosten, typ det första jag gör när jag gått upp. Hur är det för er andra? -
Jadå, det fixar jag. Är så invand med att inte röka under dagtid även om röksuget sätter in rejält i samband med kaffe och lunchen. Brukar ta ett vanligt tuggummi. Röker två cigg på morgonen och sedan blir det ingen förrän jag åker hem.Anonym (En till) skrev 2022-06-05 09:58:51 följande:Hej Tuva,
Klarar du fortf en hel dag i skolan utan cigg och hur gör du i så fall. Ställer frågan då det verkar som ditt behov eskalerat en del. vilka cigg röker du?
Eskalerat vet jag inte bara för att jag behöver röka direkt på morgonen. Ligger nog stadigt på ca 10 om dagen när jag jobbar och max 15 när jag är ledig. Är det alkohol inblandat blir det fler. Röker vanligtvis Marlboro Gold men köper vita Prince ibland för att variera mig lite. -
Jag har ju inte upplevt det i Sverige (när kom förbudet?) men var i Oslo förra helgen och det var verkligen nice att kunna ta en cigg till kaffet eller ölen på uteserveringarna.Anonym (Idiotiskt) skrev 2022-08-12 17:05:15 följande:
30 grader varmt och Gud vad jag saknar att få röka på uteserveringar?.
-
I tisdags började våra elever skolan och jag kan villigt erkänna att det varit jobbiga dagar att inte kunna röka på 8-9 timmar efter en lång sommar då jag kunnat ta en cigg när jag blivit sugen. Nåja, bara att stålsätta sig, det funkade ju förra läsåret.