Inlägg från: Anonym (Gold) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gold)

38 år och börjat röka

Här är en till som gått och blivit rökare som vuxen. Jag rökte lite när jag va yngre men va aldrig heltids rökare.. Men så rökte en vännina under en vinkväll o fråga om jag ville ha en. Det här va för ett år sedan nu röker jag ca 10 om dagen. Har länge gått o haft ågren över det men nu kommit till en punkt att jag faktiskt trivs med att röka.

• Anonym (Gold)
    Anonym (Idiotiskt) skrev 2020-08-26 20:38:37 följande:

Vad var det som fick dig att börja?

Nyfiken blir nog svart. Ren impuls när jag hade en vän över på lite vin.
  • Anonym (Gold)
    Anonym (En till) skrev 2021-08-15 04:03:39 följande:

Hej

Jag är i motsvarande situation där jag efter år av feströkande nu känner att jag blivit beroende efter semestern där det blev mer rökande än vanligt. Känns fel men njuter ändå av att röka i vardagen och för mig som alltid varit ordentlig känns det lite ?nauty? att röka????

Hur har det gått för er sedan senast?

Röker ni fortfarande och känner att det känns rätt?

I så fall varför?

Känns som jag är i ett vägskäl. Är det värt att fortsätta röka eller ska jag försöka sluta?

Jag röker fortfarande och trivs med det. Ångrar inte att jag började. Jag gillar att längta efter en cigg, skulle aldrig vilja vara utan en cigg till morgonkaffet eller till vinet eller det sociala som blir när man röker.

Jag känner igen mig din berättelse.
  • Anonym (Gold)
    Anonym (man) skrev 2021-11-05 18:57:37 följande:

Det viktigaste är att du slutar. Då slutar troligtvis hon också. Självklart kan du inte tro att din dottrer ska sluta om du nu fortsätter själv.

Förlåt men kan inte låta bli att kommentera detta. Är en ganska stor skröna att barn gör som föräldrar gör. Framgår i med stor tydlighet i studier att barnens umgänge är den absolut störta faktorn till väg val i livet där efter kommer deras egen vilja samt syskon.Detta gäller allt ifrån rökning, fritidsaktiviteter till studie inställning mm.

Med ditt tänk så ska inte en vuxen kunna ta ett glass vin till maten heller om det är så att man har en ungdom i hemmet.

För tydlighetens skull så vill jag poängtera att det så klart är bättre om föräldrar inte röker men någon direkt betydelse har det inte.
  • Anonym (Gold)
    Anonym (man) skrev 2021-11-06 10:26:48 följande:

Det du talar om är personlighet. Vilka vanor ett barn skaffar sig har föräldrarna stor del i villet också forskning visar.

Vad är det för fel med att ta ett glas vin? Man ska leva ett sunt liv själv och vara en förebild. I ett vuxet liv är det normalt att ta ett glas vin så det är något du bör visa dina barn.

Nej det är inte personligt. Vad har du läst om den forskningen du talar om?
  • Anonym (Gold)
    Anonym (man) skrev 2021-11-06 16:48:09 följande:

Snälla du. Framgång i livet är i högsta grad ärftlig just för att föräldrarna lär sin barn undermedvetet hur man lever. Det är ingen slump att yrke och karriär ofta ärvs. Akademikerbarn blir akademiker. Arbetarbarn blir arbetare. Bidragstagarbarn blir bidragstagare. Denna tråd är ett bra exempel på det. Hur TS har låtit sina dåliga vanor gå i arv.

Nu råkade du glömma att skriva var du läst detta.

Om du tänker ett varv till och börjar fundera på var akademikern bor kontra bidragstagaren och låglönearbetaren. Lyckas du sedan tänka tanken att dom till väldigt stor grad bor i helt olika områden med helt olika skolor och umgängen.Där har du den stora skiljelinjen på va det gäller vad olika gruppers barn vanligtvis väljer för yrkesbana.

Du får tycka vad du vill men bara för att man har en stark åsikt så blir den inte per automatik fakta.

Trevlig helg!
  • Anonym (Gold)

Här är en till som röker i bilen med rutan nerkörd en bit och med fläkten på minimum. Gillar det skarpt 

• Anonym (Gold)
    Anonym (Idiotiskt) skrev 2022-02-19 20:33:38 följande:
    Ingen rökning i bilen för oss. Blir det inte ofräscht? Röker du inne hemma också?

Jag röker också Marlboro Gold vilket min sambo också gjorde när jag började, men numera röker han röda Marlboro. Äldsta dottern har rökt röda Prince sen hon började och yngsta dottern kör LM blå. I de två sista fallen slumpade det sig antagligen så när de började smygröka och utifrån vad kompisar rökte.
    Tänker du lukt? Nej så länge man inte kör fläkten för hårt så att röken kommer ut och inte bakåt i bilen så tycke inte jag att det blir ofräscht. 
  • Anonym (Gold)

Jag sätter på kaffe tar en cigg medans det blir klart och tar sedan en cigg till ihop med kaffet. Kan va bästa stunden på hela dagen.

• Anonym (Gold)

Jag testade av en slump en vejp och blir typ kär!
    beställde hem några stycken som tog slut på några dagar. Köpte fler och fler tills jag insåg att jag röker precis hela tiden så slutade med det motvilligt. 1,5-2 paket cigg om dagen får räcka 

Svar på tråden 38 år och börjat röka