Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

38 år och börjat röka

Anonym (Idiotiskt) skrev 2017-12-13 21:48:11 följande:

Är 38 år och tills för ett år sen hade jag kanske provat att röka fem gånger i hela mitt. Träffade en ny man i januari och han feströkte och jag började också göra det. Gillade att ta ett par cigg efter några glas vin och framåt våren-försommaren behövdes det inte vin för att jag skulle röka under helgerna. Innan sommaren var över så var jag daglig rökare och där är jag nu. Har varit en riktig renlevnadstjej som gillar att träna osv. Ändå är jag helt fast i rökningen nu och vet inte hur jag ska ta mig ur det eftersom jag gillar ciggen. Nån annan som varit så korkad att ha börjat i vuxen ålder? Hur slutar jag när jag vill sluta men ändå tycker så mycket om att röka?

Jag började i vuxen ålder också, fundera först om du tycker att de är ett problem för dig själv att du röker, är svaret nej så lägg ner planerna på att sluta röka.
  • Anonym (I)
    punktslash skrev 2018-02-04 14:04:55 följande:

Synnerligen dumt... Men nu kanske du lärt dig att inte testa sådant som är dumt att fortsätta med.

Det finns ju två utfall på att testa dumheter, antingen gillar man det inte och då var det onödigt att testa - vilket är det bättre fallet. Sedan finns det dåliga fallet, att man gillar det.

Fördömanden och pekpinnar, otroligt ointressant med sånt. Gissningsvis har du egna beroenden eller mindre smickrande sidor men du döljer dessa för omvärlden eller hur?
  • Anonym (I)
    Anonym (Känner en till) skrev 2018-02-08 00:07:45 följande:

Vad fick dig att börja som vuxen?

Jag hade länge viljat men kanske varit lite för feg tidigare. Livet är kort och jag ville inte vara någon som ångrar något jag inte gjorde i livet. Jag var också trött på att många människor betraktade mig som en mes.. Sedan jag var ungefär 9-10 år har jag tyckt att de varit häftigt/coolt med rökning. Lägg till att jag tycker att de är gott och jag gillar kicken jag får.
  • Anonym (I)
    Handsfree skrev 2018-02-10 23:58:23 följande:

Känn är inte dumma för ni börjat röka, jag är 53 år och har också börjat röka, tycker om att ha ciggen i munnen när jag är ute och går, röker handsfree, tänker mig att det finns många som röker utan att tala om det och visst kostar det lite men man lever ju bara en gång.

. Nice, väldigt sant att de finns en hel del människor som smyger med att de röker.
  • Anonym (I)
    Anonym Idiot2 skrev 2018-02-10 16:30:40 följande:

Jag har också börjat röka nu i vuxen ålder och känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag var också för feg för att börja redan i tonåren när jag innerst inne ville göra det. Tyckte det luktade så gott när andra rökte och det gav en skön attityd på något sätt. Höll då också på mycket med träning och idrott så det passade väl inte heller riktigt ihop med min personlighet under den tiden. Sedan gick åren fram till förra sommaren då jag blev tillsammans med en feströkare. Då kunde jag så klart inte längre motstå frestelsen att prova själv och gissa om det kändes rätt. Älskade både smaken och känslan och tyckte det var himmelskt GOTT!!! Fastnade mer eller mindre direkt och redan efter ett par veckor började jag röka dagligen och har fortsatt på den vägen sedan dess. Tycker på något sätt att det känns befriande och skönt att vara rökare, som att jag äntligen har hittat mitt rätta jag. Har så klart inga som helst planer på att sluta röka och tycker som du att det ger en skön kick och visst är det gott, socialt och snyggt att röka.

Härlig inställning! Du verkar laidback och skön som de flesta rökare jag mött i livet.
  • Anonym (I)
    Anonym Idiot2 skrev 2018-02-12 23:40:14 följande:

Skojigt att någon mer än jag är intresserad av mina rökvanor och ett inlägg till kan jag väl göra. Ja visst känns det som man blir mer röksugen på platser där man inte borde röka, men riktigt så tokig är jag väl inte så att jag vill röka och träna samtidigt. Men efter träningen så kan jag lova dig att det blir tätt mellan ciggen. Försöker faktiskt att inte röka alls under ett par timmar innan jag tränar men då är jag alltid så röksugen efteråt att jag måste gå raka vägen ut och röka. Med det värsta suget tillfredsställt känns det sedan mycket skönare att gå in igen och duscha. Det ser säkert förskräckligt ut när man står i träningskläder utanför gymmet och suger så hårt man bara kan på en cigg men jag tycker det är så gott och jag klarar inte att vänta med första ciggen till efter duschen. Måste ha en direkt efter träningen och sedan tar jag ytterligare en eller oftast två efter varandra direkt när jag kommer ut från gymmet efter duschen. Efter det så känns gympasset riktigt skönt :)

Du går din egen väg, stort plus för de! Gillar också att träna trots att jag är rökare.
  • Anonym (I)
    Anonym (Idiotiskt) skrev 2018-02-13 00:44:49 följande:

Det gör jag också! Har lagt ner alla tankar på att sluta, trivs numera bra som rökare och känner mig bekväm i det. Värdelöst för konditionen men tränar fortfarande mycket.

Bra inställning, träning är bra.
  • Anonym (I)
    Anonym (Idiotiskt) skrev 2018-02-17 01:51:28 följande:

Glömde skriva att ytterligare faktorer som gör att jag i nuläget inte har några tankar på att sluta röka är att mannen också gått från bara feströkning till daglig rökning (typ mitt fel...) och att min 17-åriga dotter röker. Det finns inte på kartan att jag skulle kunna sluta samtidigt som de fortsätter att röka och de tänker antagligen likadant. Finns fortfarande några situationer där det känns ovant och obekvämt att röka, men det är ändå frapperande hur snabbt man blir en rökare på riktigt och förhåller sig till det i vardagen. Älskar mina cigg, något som inte fanns på kartan tidigare.

Du gör rätt, finns ingen anledning att känna någon som helst ångest.
  • Anonym (I)
    Anonym (Känner en till) skrev 2018-02-21 22:50:53 följande:

Ja, det verkar som att ni sitter fast ordentligt i rökningen. Du får ändå se de positiva bitarna i övrigt, att du tränar din kropp och att den inte varit utsatt för rökning särskilt länge. Tycker ändå det verkar vettigt att du accepterat att du är rökare, det är ju ett val som du gjort. Synd på dottern dock. Började hon efter dig, kanske påverkad av att det var mer ok när mamma röker eller rökte hon innan?

Sitter fast rejält?
  • Anonym (I)
    Anonym Idiot2 skrev 2018-02-12 23:40:14 följande:

Skojigt att någon mer än jag är intresserad av mina rökvanor och ett inlägg till kan jag väl göra. Ja visst känns det som man blir mer röksugen på platser där man inte borde röka, men riktigt så tokig är jag väl inte så att jag vill röka och träna samtidigt. Men efter träningen så kan jag lova dig att det blir tätt mellan ciggen. Försöker faktiskt att inte röka alls under ett par timmar innan jag tränar men då är jag alltid så röksugen efteråt att jag måste gå raka vägen ut och röka. Med det värsta suget tillfredsställt känns det sedan mycket skönare att gå in igen och duscha. Det ser säkert förskräckligt ut när man står i träningskläder utanför gymmet och suger så hårt man bara kan på en cigg men jag tycker det är så gott och jag klarar inte att vänta med första ciggen till efter duschen. Måste ha en direkt efter träningen och sedan tar jag ytterligare en eller oftast två efter varandra direkt när jag kommer ut från gymmet efter duschen. Efter det så känns gympasset riktigt skönt :)

Fortfarande rökare?
Svar på tråden 38 år och börjat röka