Hur var det att leva på 70-talet?
Det jag minns från 70-talet är den sexuella frigörelsen. Liksom mottot kunde vara bland helt vanliga tjejer att "vem tackar en för att man är pryd"!
Det jag minns från 70-talet är den sexuella frigörelsen. Liksom mottot kunde vara bland helt vanliga tjejer att "vem tackar en för att man är pryd"!
Minns den UNDERBARA "I can help" med Billy Swan. Vilken låt. På den tiden skramlade man inte bara med instrumenten och sjöng "take me tonight" 47 gånger.
Vår familj bodde i Stockholms innerstad när jag var tonåring på 70-talet MEN jag minns inte ett DUGG av snabbmatställen. De måste ju ha funnits då? Man var smal som en speta och att äta var liksom av underordnad betydelse och så var det för mina kompisar också. Liksom Man ÅT inte hela tiden! eller var det bara jag/vi?
Nu minns jag plötsligt de här "lappskorna" som väldigt många av oss hade på vintern! Förekommer dom på barn och unga idag?
Böcker och TV-program skulle alltid vara socialrealistiska. Kanske därför jag älska fantasy idag.Minns att I ett barnprogram sa de att man inte skulle vara rädd för kommunistspöket..
Jag har pratat med många människor i olika generationer. Allt från de födda tidigt 1900-tal. De är faktiskt rörande överens om att Sverige var som bäst på 60-80 talet. 60-talet nämns som särskilt positiv. Obefintlig arbetslöshet, låg kriminalitet, bra sjukvård, bra arbetsförhållanden, stabila familjeförhållanden, väldigt generöst välfärdssystem mm mm.