Inlägg från: Anonym (Menmildamakter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Menmildamakter)

Har den ena föräldern rätt att ta barnet över natten utan att fråga?

Inte undra på att världen ser ut som den gör. Den det är synd om är barnet. Ni två däremot borde växa upp! Beter er som omogna barnungar båda två. Sluta grina och ta ditt ansvar som en vuxen med barn.

felicityporter skrev 2017-12-10 01:18:36 följande:

Beter jag mig som en barnunge? Jag borde anmält till polisen direkt istället för att ringa mina föräldrar, det kan jag hålla med om. Men samtidigt vill man ju inte att pappan ska få för mycket skit om det går att lösa på annat vis.

Läs din egen text i trådstarten och om du inte fattar hur omoget ni beter er båda två så är det beklagligt.

Inte undra på att världen ser ut som den gör. Den det är synd om är barnet. Ni två däremot borde växa upp! Beter er som omogna barnungar båda två. Sluta grina och ta ditt ansvar som en vuxen med barn.

felicityporter skrev 2017-12-10 01:18:36 följande:

Beter jag mig som en barnunge? Jag borde anmält till polisen direkt istället för att ringa mina föräldrar, det kan jag hålla med om. Men samtidigt vill man ju inte att pappan ska få för mycket skit om det går att lösa på annat vis.

Läs din egen text i trådstarten och om du inte fattar hur omoget ni beter er båda två så är det beklagligt.
    felicityporter skrev 2017-12-10 01:34:04 följande:

Jag ska göra slut, jag fick tipset om familjeterapi eftersom många småbarnsföräldrar har det jobbigt. Men tyvärr ger det inte min sambo någonting eftersom han är en klassisk "välja russinen ur kakan"-typ och lyssnar inte på det han borde lyssna på utan hör det han vill höra. Han är alldeles i fel stadie i livet för barn och jag önskar att jag insåg detta tidigare, tyvärr var jag totalt förblindad av kärlek då.

Jag tänker göra slut idag när hans mamma kommer. Problemet är att hans mamma är labil också och ser inga som helst fel i hennes lilla "påg", jag är alltid den elaka och han är en ängel som inte har några som helst fel och brister. Det kommer bli två mot en och det är tufft. Hans mamma gapar och skriker lika mycket som min sambo. :(

Jag vill bara att vår son ska ha en stabil uppväxt - det är allt. Jag och min sambo kan inte erbjuda honom det tillsammans. Vi måste sära på oss - tyvärr.

Jo, det är ju mycket moget att göra slut med sambon med hans mamma involverad???! Det är inte så att det är lite drama Queen över dig? Tror knappast att du på allvar tänker göra slut utan mer på att du är arg och vill hämnas. Och visst stämmer det kanske att många småbarnsföräldrar har det jobbigt men..........så tidigt som 2 månader efter första barnet föds......? Nja knappast ...då har nog det jobbiga börjat betydligt tidigare än innan man blev småbarnsföräldrar.

Vad du borde göra är att istället för att agera på ilska verkligen sitta ner och tänka igenom hur du vill att ditt barns uppväxt ska se ut och vad du kan göra för att se till att det ska bli en sådan uppväxt. Och om det innebär att ni bör separera så ska du genomföra det så vuxet och moget och lugnt som möjligt och det gör man knappast genom att starta ett drama med svärmor som vittne. Att bete sig som en tonåring och " göra slut " när man är upprörd och arg kommer knappast gagna ditt stackars barn ett dugg! Skrik och gap oavsett från vem av er ( misstänker att inte du heller är så dålig på att skrika ) tar barn skada av även om de är spädbarn.

Bete dig istället moget och vänta till ni båda två är lugna och lägg fram det sakligt att du inte tror att ni tillsammans kan bli bra föräldrar och därför bör separera.

Om det nu är det du verkligen vill och tänker göra?!

En pappa som knarkar, skriker, bråkar och springer till mamma stup i ett ......en mamma som är otroligt naiv, avlar barn med en knarkare som " lovat" sluta, som grinar varje dag för att mannen inte vill ha sex , som dessutom är så barnslig så hon tror att han plötsligt kommer bli årets pappa?! Och som hon dessutom vet ljuger om det mesta?

Och som dessutom inte kan göra slut med aset för då kommer hans mamma farande och bestämmer att det minsann inte går?!

Någonting säger mig bestämt att det knappast bara är han och mamman som är labila!!!

Vad detta stackars barn kommer vara tvungen att stå ut med under sin uppväxt kan man ju tyvärr bara ana.........

Svar på tråden Har den ena föräldern rätt att ta barnet över natten utan att fråga?