Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Trekant

Igårkväll fick jag veta min sambos stora fantasi (bart ihop i 7 månader). Han skulle vilja ha en trekant någon gång, kanske även med någon som man träffar flera gånger men inte så ofta. Givetvis blir det inte av om jag inte vill. Jag har inte ändrat åsikter om min sambo pga detta. Men jag har en del att fundera och grunna på. Jag har idag svårt att slappna av under sex och släppa loss. Så därför har jag svårt att tänka mig en tredje person. Fler som vart i liknande situation och vad hände sen? Observera att jag inte vet om jag vill eller inte.

• Svar på tråden Trekant
  • Anonym (Ts)
    Pretorian IV skrev 2017-12-09 13:02:39 följande:

Vilken typ av trekant? Extra av ditt kön eller av din sambos kön?

Spelar ingen roll, det skulle jag isåfall få bestämma (jag är kvinna, sambon man)
  • Anonym (Ts)
    Pretorian IV skrev 2017-12-09 14:27:02 följande:

Vilket skulle du helst kunna tänka dig? Är ju lite skillnad på om du ska få vara i centrum för två män (eller är din man bi?) Eller om du ska dela din man med en extra kvinna. Är du sugen på tjejsex så att ni har har sex med henne båda två isåfall?

Finns många varianter på trekant, och bara för att man kan tänja sig en variant behöver inte betyda att man gillar de andra

Jag vet inte, som sagt vet jag inte ens om jag kommer vilja göra detta eller inte. Men som min sambo själv så "du har mycket att fundera på men vill du inte så ska vi inte"
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Le) skrev 2017-12-09 15:39:54 följande:

Tips är att vända dig till hittasexpartner.com eller bc för att hitta en partner. Väldigt simpelt!

Det får sambon fixa öm det skulle bli något. Men jag vet inte ens om jag vill
  • Anonym (Ts)
    Pretorian IV skrev 2017-12-09 16:52:18 följande:

Ja, fundera ordentligt. Tycker det är lite märkligt att han inte själv vet vilken typ av trekant han vill att ni ska ha, då det som sagt är rätt stor skillnad på MKM och KMK.

Vet och Vet, det är jag som får bestämma. Han kan tänka sig att testa båda
  • Anonym (Ts)
    Skånepar skrev 2017-12-27 19:15:30 följande:

Varför sitter du och diskuterar detta med oss här här på FL.

Diskutera med din kille, det är han som har svaren på allt.

Nej han har inte svaren på allt. Jag vill ha lite input från andra som kännt liknande s8m jag och hur det blev efteråt och så.
  • Anonym (Ts)
    villmerx skrev 2017-12-28 06:54:32 följande:

Ni kunde ju helt klart gjort nåt bättre av det sj med ju låter dö tråkigt det ni gjorde. men sen e det frågan ju med om kvinnorna kan leka med varandra lite med osv så bättre än det ni gjorde går ju lätt o göra det :)

Ja det känns som om det va väldigt tråkigt som ovan beskrev. Jag är inte orolig för den biten. Jag är mer orolig för att jag i nuläget inte vet hur jag skulle reagera om en annan tjej var med likaså om en annan man skulle vara med. Lite nyfiken är jag men just nu är jag lite för osäker på mig själv tror jag :)
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Stoffe) skrev 2017-12-28 09:18:23 följande:

Tror du TS att du blir mer svartsjuk om det är en tjej som är med?

Jag vet inte. Det jag känner nu är att jag inte vet min reaktion på att en annan tjej är med, men tror inte att jag skulle bli svartsjuk efteråt eftersom det ska vara ett gemensamt beslut från oss. Utan det är mer min reaktion under själva akten jag funderar över
  • Anonym (Ts)
    Anders 386 skrev 2017-12-28 09:35:01 följande:

Den tveksamhet som du visar - samt att det låter mer som att det är killen som vill, pekar på att du ska lägga ner just nu. Jag tolkar det som att du egentligen inte direkt ser fram emot en trekant utan mest är inne på det för att inte din partner ska bli besviken. Men han har ju faktiskt uttalat att han är OK med ett nej.

Lägger ni ner nu så betyder ju inte det att det aldrig blir nåt - du kanske blir lite frestad om några år?

Jag tycker nog att 7 månader ihop är lite för kort tid också för att ta risken. Men det beror på vad du har för förväntningar på förhållandet i framtiden?

Men det är bara min spontana känsla... 

Jag funderar ibland och det lockar lite. Men jag är osäker på vissa bitar och det är säker jag kommer prata med min sambo om när jag känner att det blir läge. Men jag tänker inte gå med på det om jag är osäker. Jag ska känna mig helt säker på att jag verkligen vill innan vi ens planerar något sånt. Men vi kommer troligtvis prata en hel del om det.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Vänta) skrev 2017-12-28 09:39:18 följande:

TS om jag vore du så skulle jag helt enkelt vänta och låta idén sjunka in ett bra tag utan att fundera aktivt på den. Jag tror att det lätt blir dåligt om man gör en sån här grej utan att vara någorlunda säker på att man vill. Och man ska aldrig göra det för sin partners skull mot sin egen vilja, det blir bara uselt.

Sen så brukar man rekommendera att man som par inte tar med ytterligare personer innan man har ett riktigt stabilt förhållande där man öppet kommunicerar om allt.

Å andra sldan - Nuförtiden verkar vissa tycka att det är norm att ha sex med flera samtidigt och det är väl okej för dem. Men så verkar du inte känna?!

Om du vill ha kvar och utveckla ditt förhållande så var riktigt försiktig här.

Vi kommunicerar redan öppet om allt så det är inga problem där, vi är även sambos. Men jag kommer inte göra något innan jag känner mig helt säker på att jag vill och han är helt införstådd med det och det är ju såklart helt okej från hans sida om det aldrig skulle bli så. Jag är viktigast för honom.
Svar på tråden Trekant