Inlägg från: Mickisela |Visa alla inlägg
  • Mickisela

Flytta till Umeå

Hej! Jag såg att det var ett tag sedan tips om bra-att-bo-i-områden i Umeå var aktuella här på sidan och tänkte därför be om lite uppdaterade åsikter.

Jag och min pojkvän planerar att flytta till Umeå tätort nu i sommar (2018). Jag har gjort lite efterforskning och vad jag kunnat läsa mig till verkar Haga och Mariehem passa in på vad vi söker.
    Det är så att vi har en liten labradorvalp och planerar att skaffa barn inom de närmsta åren så vi söker oss till ett lugnt och stillsamt område med nära till natur. Min pojkvän som är mitt i sin utbildning ska fortsätta sina studier på Umeå universitet och jag som idag jobbar ska börja studera jag också. Detta begränsar oss till områden med cykelavstånd till universitetet då vi inte har bil i dagsläget.

Vi är verkligen inte den högljudda typen av studenter utan har lagt fester och härj bakom oss. Därav undviker vi helst studenttäta områden i den mån vi kan då det bara kan vara till besvär för valpen.

Så vad tror ni med kännedom om Umeå? Vilka områden bör vi satsa mest på? Har tyvärr bara stått i bostadskö sedan i september (2017) då vi bestämde oss för att flytta. Vill helst bo i hyresradhus men med tanke på vår rådande ekonomi och omständigheter kan vi tänka oss bo i en lägenhet på ca 3rok tills min pojkvän är klar med studierna och vi kan börja titta på att köpa. Vi har ett övre tak på runt 8000kr/mån.

Tacksam för alla svar

Svar på tråden Flytta till Umeå