Magnefico skrev 2017-12-06 19:10:45 följande:
Vad är det som inte stämmer menar du?Ja det har jag tänkt på. Allt kan givetvis hända. Det enda man kan gå på är sannolikheten. Den aäger att man effektivsst skyddar barn med aktiv säkerhet, inte passiv. Sedsn är det såklsrt ännu bättre att dessutom åka bakåtvänd. Men om man sitter och är orolig för att vända sin 3-åring bör man lyfta blicken och komma ned på jorden.Var har jag skrivit att nya torkarblad skyddar vid en krock? Varför bemödar du dig om att svara nä är du inte ens läsr vad jag skriver?
Exempelvis skriver du om automatisk väjning på alla "vettiga" bilar, när automatisk väjning inte finns på våra vägar ännu. Du skriver att antisladdsystemet "tar hand om" vattenplaning och halka vilket helt enkelt inte stämmer.
Magnefico skrev 2017-12-06 19:10:45 följande:
Vad är det som inte stämmer menar du?Ja det har jag tänkt på. Allt kan givetvis hända. Det enda man kan gå på är sannolikheten. Den aäger att man effektivsst skyddar barn med aktiv säkerhet, inte passiv. Sedsn är det såklsrt ännu bättre att dessutom åka bakåtvänd. Men om man sitter och är orolig för att vända sin 3-åring bör man lyfta blicken och komma ned på jorden.Var har jag skrivit att nya torkarblad skyddar vid en krock? Varför bemödar du dig om att svara nä är du inte ens läsr vad jag skriver?
Du överskattar bilens säkerhetssystem. Du skriver att automatisk väjning sitter på alla vettiga bilar när det inte är sant, du skriver att antisladdsystemet "tar hand om" vattenplaning vilket inte stämmer, du skriver att det är viktigare med höga poäng på euroncap vid krock än bakåtvänd barnstol vilket inte heller stämmer.
Det som stämmer är att så lite bilåkning som möjligt samt så säker körning som möjligt är viktigare än bakåtvänd barnstol. Det fantastiska är att vi inte behöver välja :)