• Sjundehimlenfinns

Gravid och mens!! Clearblue visar fel veckor

Läst hur många trådar som helst men blir inte klokare så gör en egen och hoppas på någon som vart med om liknande.

Hade ÄL runt den 15/11 och ett par dagar efter det började jag blöda pyttelite, bara på pappret vid toabesök och detta höll på i flera dagar fram till BIm då jag fick min mens, eller väldigt mensliknande blödning men eftersom den kom exakt på BIM så tänkte jag självklart mens. Inga klumpar, och ingen mensvärk. (Brukar ha stora klumpar vid mens annars)

Allt är så förvirrande då jag har och hade massa gravidsymtom som jag annars aldrig känner vid mens, tex ryggont i svanken, molvärk i sidan av magen och tröttare än vanligt så jag valde först göra ett ÄL-test som jag hade hem som visade ett tydligt streck och då gjorde jag ett gravtest med ett svaaagt streck, detta var BIM +2. För att bli helt säker tog jag i morse ett clearblue test med veckoindikator som visar gravid 1-2 veckor,,

Nu är jag orolig för att det kan vara missfall, utomkvedshavandeskap eller Att fostret inte utvecklar sig som det ska. För om jag räknar på min senaste mens borde jag vara i vecka 5 men testet visar ju bara 1-2 veckor?

Är det MF finns ju inget att göra men är så himla orolig för utomkveds då jag hört att äggledaren kan spricka o att man får operera bort den!!

MEN jag har fortfarande ryggont och känner mig gravid, hur länge känner man gravidsymtom om man har MF?

Någon Annan som haft mensblödning och fått plus på gravtest där graviditeten gått bra? Jag ska ringa MVC på måndag såklart och fråga om råd och be om vul eller blodprov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-02 11:50
    Måste tiläggägga att gravtesten på stickor bllir starkare för varje dag. Kan de bli så vid MF??

• Svar på tråden Gravid och mens!! Clearblue visar fel veckor
  • Krusbärskompott

Clearblue visar veckor från befruktning, ej från SM.

Det finns dessutom massa trådar här inne om folk som inte fått omslag på deras digitala test de dagar de borde få det (dvs det står fortfarande 1-2 när det "borde" vara 2-3).

Om stickorna blir starkare är du troligen gravid. Man kan blöda utan att det blir missfall, så det är omöjligt att lova hur det blir för dig.

Vid extrauterin graviditet brukar det bli svår, ofta ensidig smärta, inte bara typ mensmol.

Svar på tråden Gravid och mens!! Clearblue visar fel veckor