Hjälp, sambon dumförklarar mig. Svärföräldrar
Hej. Jag och min sambo fick barn för 4 månader sedan. Hans föräldrar bor 60 mil bort. Jag har en son sedan tidigare.
Jag och sambons föräldrar har en historia bakom oss. Ganska tidigt i vårt förhållande så var sambons mamma på mig om olika saker. Sen kom en dag då de båda hoppade på mig när vi var på besök, de nedvärderade mig totalt och sa att jag förstörde sambons liv och borde lämna honom ifred. Osv osv. Jag hade inte gjort någonting, det de inte gillade var att deras son flyttat till mig. Som är 60 mil bort. Vi har varit tillsammans i 5 år nu. Jag och sambon tog avstånd på mina villkor pga detta, för att jag ville ha en ursäkt. Jag fick aldrig ett förlåt och har ännu inte fått det.
Men nu när vi har fått barn så kommer de och hälsar på en gång i månaden, över helgen. En av gångerna kom de onsdag till söndag.
De övertalade oss att de skulle komma 2 dagar efter förlossningen. Vi hann knappt komma hem från BB. Därefter kom de över helgen.
När de kommer och hälsar på så ställer sambon in allt vi har planerat, för då ska hans föräldrar vara i fokus eftersom vi träffar dom så sällan enligt han. Han tar vår son mycket mindre när de är hos oss. Han lägger mindre energi på resten av familjen och har sina föräldrar i största fokus.
Sambon tycker att jag blir mer krävande när de är hos oss, men det är pga det förflutna, samt att han lägger så mycket energi på sina föräldrar. Jag blir så arg på honom.
Men ah, nu på lördag ska vi ha dop, hans föräldrar ska sova hos oss hela helgen, vi har inget gästrum så de sover i vardagsrummet. Jag tycker det är jobbigt och vill bara ha lugn och ro efter dopet. Men det vill inte sambon. Jag föreslog hotell, men det var inte okej, hans föräldrar idiotförklarade det.
När de är här så sitter de mest och säger samma saker, inget intressant. Jag föreslår att jag och sambon ska passa på att gå it och äta osv, så kan de vara barnvakt. Men det är inte okej eftersom vi ska lägga tiden på hans föräldrar.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag vill inte att hans föräldrar ska komma över helgen en gång i månaden. Jag kan absolut umgås med dom, men jag vill att de ska ta in någonstans. Men det går inte för sambon. Han vill ha dom hos oss.