• Anonym (misa)

Har jag utsatts för ett brott och vad gör jag?

Är det kriminellt att skicka något av följande i sms:

"Jag såg din sexköpare."

"Hur går affärerna?"

"Som du var klädd så skulle du nog åka och ha sex"

"jag får väl betala bättre så du vill träffa mig"

Jag blir väldigt ledsen av de här kommentarerna men känner mig osäker på om det verkligen kan få någon slags brottsrubricering? Egentligen vill jag inte att han ska få polisen på sig men det här känns inte rätt... Jag funderar på att bara ge han en chans att sluta om jag säger att jag mår dåligt av detta. Och om han ändå inte slutar kan man då komma någonstans med en anmälan? Det känns inte som solklara trakasserier om jag försöker titta med objektiva ögon. Men jag uppfattar det som vulgärt och antydande, och blir ledsen.

• Svar på tråden Har jag utsatts för ett brott och vad gör jag?
  • Anonym (misa)
    Anonym (Hej) skrev 2017-12-01 01:25:47 följande:

Sexuella trakasserier är det absolut.

Jag håller med för att det känns som det för mig, men jag undrar om polis och åklagare håller med. Kommentarerna känns lite vaga, som mer ett underliggande budskap men det kan även tolkas som rent sakliga frågor liksom tänker jag. Och om syftet inte är att kränka mig så har han väl sitt på det torra? Men jag är inte så insatt jag vet inte
  • Anonym (misa)

Jag vet vem som skickar och jag tror jag kan bevisa det.

Vad är det som gör att det uppfyller kriterier för sexuellt ofredande tror du? Om jag går vidare omed en anmälan så vill jag vara rimligt säker på att jag kommer få rätt. Är rädd att det är för vagt och abstrakt men hoppas jag har fel

• Anonym (misa)
    BossHoss skrev 2017-12-01 11:45:45 följande:

Är du eskort?eller är det bara falskt förtal som han håller på med och försöker såra dig. Vem är denne mannen för dig?

Nej jag är ingen eskort.

Jag har träffat den här mannen förut, och haft sex med honom. Har nämt för honom att vissa män jag träffat har gett mig saker och pengar. Men det har aldrig varit någon överenskommelse om sex för pengar, utan de har hjälpt mig på eget initiativ. Men han tycker väl ändå att det är ett sexköp det handlar om.

Förtal tror jag inte det är, om han inte publicerar kommentarerna officiellt utan bara sms mig privat.
  • Anonym (misa)
    Anonym (micky) skrev 2017-12-01 12:34:27 följande:

Jag är inte hundra på att det är åtalbart.

Är dessa bara exempel på vad som skrivs eller dom ENDA du fått ?

Det är bara några exempel. Men det är inte hela tiden utan det här kommer ibland.
  • Anonym (misa)
    BossHoss skrev 2017-12-01 13:13:08 följande:

OKnej förtal är det inte ur rättssyn menade mer allmännt.Varför diskuterar du med en tillfällig KK att andra män som du ligger med ger dig pengar och gåvor? Hade en tjej jag legat med påpekat detta för mig hade jag tagit för givet att hon menar att jag skulle ge henne gåvor som de andra männen. Alltså ett förklätt sexköp. Blocka hans nummer så slipper du kontakt med honom helt

Ok jag förstår hur du menar...nä några såna avsikter hade jag inte, jag var nöjd med att bara träffa honom utan att få något. Jag minns inte hur det kom på tal, han brukade ställa frågor om hur mina sexuella relationer sett ut. Men det ska jag tänka på att männen kan få för sig att jag antyder att jag vill ha något materiellt.
  • Anonym (misa)

Sen undrar jag om det blir en process vad kommer hända? Hur kontaktar de honom? Skickar ett brev eller griper honom? Jag vill inte att andra ska se att polis hämtar honom. Blir han bara kallad till en rättegång eller hur fungerar det? Och vad blir påföljden om han skulle bli fälld?

• Anonym (misa)
    Anonym (Stig) skrev 2017-12-01 19:01:50 följande:

Det blir svårt att få polisen att nappa på att han har begått ett brott. Ännu svårare att få en åklagare att driva ett mål i Tingsrätten. Ingen polis kommer att hämta honom.

Jag tänker också att det blir svårt, men nu frågade jag OM det skulle bli en process, hur går den till?
Svar på tråden Har jag utsatts för ett brott och vad gör jag?