Inlägg från: Inga bekymmer |Visa alla inlägg
  • Inga bekymmer

Blödning v. 14

Är ju omöjligt att svara på om det är början på ett missfall eller inte så konstigt att du inte fick komma in när du är så pass långt gången ändå. Jag fick kraftig blödning och ont i magen i vid 12 fulla veckor och fick komma in till gynakuten. Jag var helt säker på att det var missfall då jag tidigare haft ett i v 11 med precis samma förlopp, först blödning och sedan började magont. Men den här gången var det inte missfall och jag är nu i v 16. Hade sparsam blödning under hela förra v men ska på ett ultraljud på måndag igen så jag har avvaktat och försökt att ta det väldigt lugnt och inte oroa mig. Nu vet jag att moderkakan ligger väldigt långt ner så troligen är det ingen fara.

Det finns hopp och långt ifrån alla blödningar är ju missfall men ligg på lite så du får komma in och se och slipper oroa dig i onödan om det inte är nån fara. Lycka till!

• Inga bekymmer
    lycka83 skrev 2017-12-05 13:05:16 följande:

Tack för alla svar! Blödde inte mer än den dagen och lyssnade på hjärtat med en doppler så jag hoppas jag kan vara lugn!

Så härligt att höra! Jag tror du kan vara lugn nu.:) Grattis????
  • Inga bekymmer
    Inga bekymmer skrev 2017-12-05 13:22:09 följande:

Så härligt att höra! Jag tror du kan vara lugn nu.:) Grattis????

Skulle självklart inte vara massa frågetecken efter Grattis utan en smiley. Vet inte hur andra får till smileys på familjeliv...:)
  • Inga bekymmer
    Virparitakarani skrev 2017-12-11 14:20:20 följande:

Hej igen. Nu har jag kommit hem och är totalt slut. Till sist fick jag göra ett vul som visade ett litet foster i sin hinnsäck. Han tyckte det satt längre ner än "vanligt" men vad det hade med saken att göra framgick inte.

Man såg också en koagel som satt mer i mitten av livmodern. Alltså blodet då. Man kunde se det som en bubbla liksom. Han sa att det såg ut som en normal graviditet förutom då att där fanns blod. Han trodde det kunde vara ifrån moderkakan det blödde. Vad det nu innebär. Han kunde inte säga om det var blod av annan anledning eller missfall. Så jag ska vänta i 10 (!!!!) dagar och komma in igen. Hur ska jag tänka nu?

Det kan vara ett missfall som precis startat - eller att som han sa "fostret följer med blodet ut" eller så är min graviditet precis som den ska - bara att det blöder lite från någonstans..... Vad ska jag tro??? <|3

Om moderkakan ligger långt ner så kan det ju vara därifrån det blöder. Kan ju också vara 2 foster och att det blivit missfall på ett. Är ju väldigt svårt för dem att säga såhär tidigt.. Såg han nåt hjärta som pickade? Tyvärr kan de ju inte göra nåt och förstår att väntan är jättejobbig.

Håller tummarna att det ser bra ut om 10 dagar! Det jag skulle göra nu om jag vore du är att vila så mycket som möjligt.?
Svar på tråden Blödning v. 14