Inlägg från: zdudmwml |Visa alla inlägg
  • zdudmwml

Köpa melatonin från usa?

MammaSofie78 skrev 2018-04-19 11:21:37 följande:
    Jag och mina 2 äldsta barn har ätit Melatonin i flera år förut va dom på licens men det har dom tagit bort, har själv funderat på om det är möjligt att beställa dom från USA och vad det kostar, har även provat Cirkadin men det är inte något jag rekommenderar, Melatonin är kroppens egna sömnhormon och vissa personer saknar kroppens egna Melatonin vilket är varnligt för personer med ADHD eller ADD. Men har man sömnproblem oavsett om man är vuxen eller barn så kan jag rekommendera att be läkare att man vill prova Melatonin då det är bättre en sömntabletter, för Melatonin är kroppens egna sömnhormon i tablettform.. innan min dotter på 16 år fick Melatonin somnade hon vid ca 23-24 på nätterna och va trött på morgonen och blev aggressiv och brukade våld mot mig. Men efter att hon fick Melatonin somnade hon vid den tiden hon skulle på kvällarna och blev snäll, glad och trevlig. En helt annan tjej helt enkelt.
    Cirkadin ÄR melatonin...

Man saknar inte melatonin, det utsöndras på fel tider. MAn kan alltså inte prata om att man har en melatoninbrist, man har en felaktigt inställd sömnrytm. Melatonin hjälper bara om man har denna försenade utsöndring, annars är det lika effektivt som sockerpiller. Det betyder att man inte kan ersätta annan sömnmedicin med melatonin utan de kompletterar varandra.

Det allra viktigaste är att få sova. Vissa människor blir hjälpta av melatonin andra blir det inte och då är det bättre att ta annan sömnmedicin.
  • zdudmwml
    Marie89 skrev 2018-02-01 16:27:53 följande:
    Som sagt har vi äntligen fått hjälp nu. Min tanke med melatonin var att ge det i kanske 2 veckor för att få in sömnrytmen, ofta kan det hjälpa. Atarax som vi fått nu håller vi redan på att trappa ut. Jag skulle aldrig ge mitt barn medicin om det inte verkligen behövdes, i vårat fall har vi ett äldre syskon med stora handikapp, lillasyster blev till innan vi förstod allvaret, med ett barn som kräver hjälp med precis allt och mycket läkarbesök och med ett barn som aldrig sover bra så orkar man inte tillslut längre och då ser jag medicin som en bättre åtgärd än att vi båda föräldrar skulle gått in i väggen
    Skönt att ni fått hjälp. Jag håller tummarna för att det kommer att funka för er.

Det finns en anledning till varför man torterar människor genom att förhindra att de sover...

En parantes i sammanhanget och lite OT är att Anna Wahlgrens 5-minuters metod grundade sig i vad hon snappat upp vad en barnläkare rekommenderade till föräldrar med extremt sömnstörda barn. Det handlade alltså om extrema situationer där föräldrarna upplevde sån extrem stress pga sömnbrist att det många gånger slutade i tragedier. DÄR var 5-minuters metoden en sista desperat åtgärd. Det var så det var tänkt att användas - i desperata situationer.

Sen kom AW och applicerade det på vanliga barn med vanliga ovanor.
Svar på tråden Köpa melatonin från usa?