Köpa melatonin från usa?
MammaSofie78 skrev 2018-04-19 11:21:37 följande:
Jag och mina 2 äldsta barn har ätit Melatonin i flera år förut va dom på licens men det har dom tagit bort, har själv funderat på om det är möjligt att beställa dom från USA och vad det kostar, har även provat Cirkadin men det är inte något jag rekommenderar, Melatonin är kroppens egna sömnhormon och vissa personer saknar kroppens egna Melatonin vilket är varnligt för personer med ADHD eller ADD. Men har man sömnproblem oavsett om man är vuxen eller barn så kan jag rekommendera att be läkare att man vill prova Melatonin då det är bättre en sömntabletter, för Melatonin är kroppens egna sömnhormon i tablettform.. innan min dotter på 16 år fick Melatonin somnade hon vid ca 23-24 på nätterna och va trött på morgonen och blev aggressiv och brukade våld mot mig. Men efter att hon fick Melatonin somnade hon vid den tiden hon skulle på kvällarna och blev snäll, glad och trevlig. En helt annan tjej helt enkelt.Man saknar inte melatonin, det utsöndras på fel tider. MAn kan alltså inte prata om att man har en melatoninbrist, man har en felaktigt inställd sömnrytm. Melatonin hjälper bara om man har denna försenade utsöndring, annars är det lika effektivt som sockerpiller. Det betyder att man inte kan ersätta annan sömnmedicin med melatonin utan de kompletterar varandra.
Det allra viktigaste är att få sova. Vissa människor blir hjälpta av melatonin andra blir det inte och då är det bättre att ta annan sömnmedicin.