Inlägg från: EmberEyes |Visa alla inlägg
  • EmberEyes

Min dotter fast ändå inte.....

Härligt att du har världens bästa tonåring! Idag kan familjer se ut precis hur som helst, det viktigaste är att det finns kärlek, hänsyn, respekt och omtanke för varandra.

Hur mycket har du och dottern pratat om hennes ursprung under hennes uppväxt? Jag antar att hon vet om att du inte är spermadonatorn. I din situation hade jag helt ärligt kontaktat någon professionell för att vägleda, kanske någon form av familjeterapeut eller via BUP. Just tonåren är väldigt känsliga.
    En sak som jag tror alla föräldrar gör är att hela tiden affirmera sin oändliga kärlek till sina barn, och det är kanske extra viktigt i er sits. Och det tror jag att du gör också, om jag läser mellan raderna.

Det ända jag har att inflika är att du nog behöver tänka över hur du uttrycker dig. Du har adopterat flickan, hon är din dotter helt på riktigt och du är hennes pappa helt på riktigt. Oavsett biologi så är du otvivelaktigt hennes pappa. Att säga "fast ändå inte" är en sådan sak som skulle kunna rasera dotterns värld, trygghet och tillit till dig.

Svar på tråden Min dotter fast ändå inte.....