IVF våren 2018
Åh det låter som att du är på G nu att göra IVF!!! hoppas det går fort nu för er så ni slipper stå i startgroparna för länge!! kram!!
Åh det låter som att du är på G nu att göra IVF!!! hoppas det går fort nu för er så ni slipper stå i startgroparna för länge!! kram!!
Spolning imorgon, så ska remissen skickas. Och jag är SÅ stressad för jag har tappat lite av de kilo jag gick upp, nere på samma vikt igen. Tänk om de inte skickar remissen?! Kan inte slappna av, så orolig över detta.... och antagligen är det därför jag tappat..... vad ska jag ta mig till....
Att dom hänger upp sig på ett kilo sådär.. jag tycker det låter sååååå överdrivet. Hur har dom inte behandlat dig egentligen? Alla turer fram och tillbaka. Hoppas verkligen att de skickar remissen ändå!! Jag hade blivit tokig annars!! Stort lycka till! Hoppas ni får komma igång snart :)
Det kommer gå bra!! Måste du ställa dig på vågen varje gång du går till gynekologen?? Nu är du ju igång!!! Kram!
Kan du inte dricka väldigt mycket vatten innan och ha något tungt i fickorna på kläderna? Kanske hjälper det något iallafall. Lycka till!
Åh heja dig!!! Jag tyckte också spolningen gjorde skitont, kanske har man blivit lite härdad sedan dess men fortfarande är spolningen det värsta jag upplevt i form av smärta i alla fall. Vissa verkar knappt känna någonting men jag tror jag har en ganska ärrad livmodertapp och väldigt 'trångt' i ena äggledaren så det var förmodligen därför...
Hur långt kan du tänka dig att åka? Jag tog remisden som min gyn skrivit till Akademiska sjukhuset och så mailade jag den själv till Linnekliniken i Uppsala. De har jättekorta väntetider (oftast under en månad) och jag har för mig att de har avtal med landstinget i Stockholm. Så det kostar inte mer fastän de är privata. Att de dessutom har hög succsesrate gör ju inte heller något... Vi var på totalt 4 besök, och nu är jag gravid. Ett inskrivningssamtal, ett ultraljud, ett äggplovk och en återföring.
Bodde du i Stockholm? :) för oss gick det väldigt fort med att remissen blev skickad till vårt första ivf besök. Vi fick remiss slutet av juni, vi bad om remiss typ i början av juni. Sen får man flera olika kliniker att välja bland. Ringde dom i början av juli, tyvärr var det semester, men fick iaf första besöket i slutet av augusti så jag tycker det gick fort. Trodde det skulle ta typ 6-8 månader!
Hej tjejer! Är det någon annan som står i kö för IVF via landstinget i Stockholm just nu? Hur ser köläget ut? Min man och jag var på möte med läkare på mottagningen som gjort utredningen idag och jag var så bestämd och säker på innan mötet att läkaren skulle säga att vi skulle få prova hormonstimulering med tabletter innan då min ägglossning verkar utebli trots god äggreserv. Läkaren berättade dock idag att min man också har nedsatt antal spermier och även kvaliteten (inte mycket på något men lite på båda) vi blev därför erbjudna IVF remiss direkt... Mycket blandade känslor på en gång. Vi har försökt i 1,5 år.
Nej utan jag fick hem remiss ifrån karolinska Huddinge å där stod det flera val. St Göran t ex. Typ ?gör ett aktivt val av dessa kliniker. Gör du inget val så hamnar du hos oss?. Typ. Så behövde aldrig gå dit. Utan valde direkt å ringde Stockholm ivf :)
Jag har gått på Livio fertilitetscentrum på Kungsholmen men vill nog helst till Huddinge sen pga att jag jobbar i Huddinge men är det för lång kö där så spelar de egentligen ingen roll. Du/ni då? Vart har ni gått och vart vill ni? :)