• Azerp

IVF våren 2018

prickblomma81 skrev 2018-02-09 21:16:38 följande:

Hej!

Jag och min sambo ska precis börja vårt första ivf-försök (och förhoppningsvis sista...). Jag fick mens idag men bara lite grann, börjar nog ordentligt imorgon så jag räknar söndag som första sprutdag med Menopur (ssk på kliniken sa att det skulle vara en _riklig_ mensdag för att räknas). Dock infaller ju då sprutdag 6 på en fredag och då vi bor långt från kliniken skulle jag få skicka hormonprovet. Detta går ju inte om det är en fredag, då kommer det ju inte fram förrän måndag :( Någon som fått ta hormonprov redan efter fem dagar? Eller efter nio som blir alternativet??!

Hej! Vad spännande, hoppas allt kommer att gå bra för er :) Så blev det för mig när mensdag nr 2 var på en måndag fick jag komma på UL+blodprov följande måndag. Jag skickade oxå blodprovet med express då vi har en bit till kliniken.
  • Azerp
    S91 skrev 2018-02-10 10:20:50 följande:

Hur gick det för dig sen?

Mariana79 skrev 2018-02-10 11:20:10 följande:

Det är planerat att jag oxå ska ta 2 st ovitrelle.. vad tyckte du om att ta 2, fick du mycket ont? Förra gången jag tog 1 ovitrelle ömmade det och värkte det på så dant att bilresan till kliniken var en pina speciellt när man åkte i gupp osv.. undrar hur det då ska bli med 2..

Hur har det gått för dig? Hoppas du fått bra resultat!

Än sålänge har det gått bra, fick ut 15 ägg på äggplocket varav 11 blev befruktade. Gjorde återföring på dag 3 och är nu på ruvardag 8. Fick 4 st till frysen. Men man törs lixom ändå inte ta ut något i förskott. Tar dagen som den kommer och hoppas såklart att detta ska leda till något gott till slut.

Det gick jättebra att ta 2 st, tror det gjorde susen för oss. Var väl lite öm i magen men det var jag i slutet av de andra sprutorna oxå:)
  • Azerp
    S91 skrev 2018-02-10 12:07:12 följande:

Oj vad många befruktade! Odlade de vidare de som gick i frysen till blastocyster eller frös de ner 3-dagars?

Håller alla tummar att det får vägen för er! Var det ert första försök? När har du testdag?

Mariana79 skrev 2018-02-10 12:10:34 följande:

Wow stort grattis till strålande resultat! Nu håller vi tummarna. Jag tror och hoppas på att dubbel ovitrelle är bra för mig med. Lycka till nu!

Ja de blev långtidsodlade:) Tack så mycket hörrni, hoppas det går bra för oss alla här inne. Nej vårat andra, gjorde första i november men kom aldrig till återförande då, 15 ägg då med men endast 5 mogna ägg och bara ett befruktades men delade inte på sig som de skulle:( Räknades inte som ett försök från kliniken men det är ju ändå ett försök för oss lixom. Så jag hoppas innerligt på revanch nu.. Ja jag håller tummarna för dig att dubbla ovitrelle ger dig bra resultat! Testdag 17/2, känns som att jag kommer tjuvtesta men vi får se:)
  • Azerp
    Inalina skrev 2018-02-13 09:23:09 följande:

Ett av mina två embryon hade klarat sig till idag så jag har återföring kl 12:15!!!!  

Härligt! Lycka till:)
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2018-02-13 15:36:44 följande:

Ikväll dubbeldos ovitrelle. Äggplock på torsdag kl 08.30! Må högre makter vara med oss <3

Håller alla tummar jag har!!:)
  • Azerp

Testdag imorgon men jag kunde ju såklart inte hålla mig, drömde natten mot onsdag (alla hjärtans dag) att jag plussade så jag testade faktiskt då och det blev positivt i verkligheten oxå:?) Nu börjar väl nästa olidliga väntan och oro men snälla håll tummarna. Hoppas det ger hopp till er andra nu och att det till slut går vägen för alla kämpar, det är vi värda <3
  • Azerp
    8992 skrev 2018-02-16 09:31:35 följande:

Stort, stort grattis!

Inalina skrev 2018-02-16 09:32:26 följande:

Men åh STORT grattis till dig!!!!! underbar dröm (och verklighet)

Mariana79 skrev 2018-02-16 09:35:30 följande:

Men lägg av!!! Wiiii woohoo och yippi! Stort Grattis!!!

Taaack!:) Och grattis till ditt resultat oxå, håller tummarna för dig!<3
    Kokonattsu skrev 2018-02-16 10:11:34 följande:

Jag tyckte det kändes som ett myggbett, blev sambon som stack mig. Vi kör med gonal-f.Grattis :)

Tack hörrni!!! Håller tummarna att det blir flera plus i gruppen:)
  • Azerp
    FrökenBlåklocka skrev 2018-02-16 11:38:46 följande:

Åh grattis!!!

Tack!!!:) Lycka till du med!
  • Azerp
    lyckobubblor skrev 2018-02-16 18:45:35 följande:

Åh, grattis! Vad roligt, och det ger verkligen hopp till oss andra <3

Tack<3 Ja, hoppas det blir en riktig plustråd:)
  • Azerp
    EndoS skrev 2018-02-17 00:14:20 följande:

Tyvärr får jag vara den tråkiga som bryter av med negativt besked. Hade testdag idag, och gick upp ganska tidigt för att göra det. Även sambon var med så klart. Precis som vi trodde så var det negativt :( Bestämde mig för att vara hemma från jobbet idag, kände inte att jag ville vara där bland allt folk och behöva prata med kliniken om resultatet och planera fortsättningen.

Hur som helst så fick jag börja spraya på en gång, och det tre (!) gånger om dagen så att min endometrios får lägga sig lite. De ska återkomma i veckan med vidare planering, men jag hoppas att vi kan få köra igen på en gång!

Stor kram till er! Hoppas ni inte behöver vänta länge för att köra igång igen. Vila och rå om varandra och ta er tid att vara ledsen och besviken<3
  • Azerp
    Cilia 82 skrev 2018-02-17 08:15:49 följande:

Grattis! Vad roligt för dig! ????

Tack:) Ja jättekul men är ändå nervös nu inför första veckorna<3
  • Azerp
    Inalina skrev 2018-02-20 08:50:47 följande:

En liten fråga, dricker ni andra kaffe nu under IVF-försök?

Jag håller mig till 1 max 2 koppar om dagen men vet att vissa är otroligt strikta med att undvika all koffein som finns..

Jag slutade med kaffe helt efter äggplocket. Fråga mig inte hur jag lyckades med det då jag är kaffetunna annars. Men är inte alls sugen på kaffe och har inte varit det sen jag slutade heller:) Nån halv kopp har jag tagit då många av mina kompisar umgås mest över en kopp kaffe, då blir det svårt vad man ska säga om man plötsligt inte vill ha.
  • Azerp
    Inalina skrev 2018-02-20 14:36:40 följande:

Ok, jag träffas mer o dricker vin med mina kompisar så där ser jag också en viss utmaning inför helgen då jag inte vill göra det nu... har du någon bra och vettig förklaring som du använt dig av :)?

hur känns det för dig nu, några grav symptom?  har ni fått tid för första VUL?

Dricker sällan alkohol så jag har inte behövt förklara något sånt faktiskt:) Dricker jag så är de oftast alkoholfritt och så har de varit senaste åren. Ett tips är ju att du köper dig ett alkoholfritt vin och låtsas som ingenting:)

Fattar nog fortfarande inte att jag har plussat, nu när jag läste ditt svar kom jag på mig med ?vad menar hon med grav symtom? hehe. Har jätteont i brösten men annars mår jag som vanligt:) Ja vul blir 9/3, räknar ner dagarna nu.
  • Azerp
    Inalina skrev 2018-02-20 15:39:28 följande:

Nä det verkar ju smartare och smidigare från första början, att inte dricka alls :)

haha skönt att du inte börjat gå i mamma-kläder och stanna av livet helt och hållet för att du plussat ;) låter sunt tycker jag!

ja mina bröst värker otroligt, men vet att det är proggisarna så inget grav tecken för mig. men oj vad jag letar gravtecken... får hoppas jag kan projicera mig gravid, det vore nåt! 

Ja det har varit smidigt på det viset faktiskt! Haha nejnej, dagarna går lixom och man vill ju inte övertänka på det nu heller första veckorna. Jag trodde att de var biverkning av lutinus under ruvartiden endast men när jag slutade med dom efter plusset blev nästan värken i brösten värre. Många gånger när jag ruvade stack det och krampade lite från livmodern, vill få det till något bra symptom.
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2018-02-20 15:50:03 följande:

Vänner!

Jag har en inflyttad gäst nu som är varmt välkommen att stanna till november <3

En jättefin blasto satte de in, den fick toppbetyg <3

Och vet ni, 3 st till frysen fick vi!!! Det har vi aldrig fått förut :)

Så lycklig nu <3 Kram på er!

Härligt! Och vad skönt att ha i frysen oxå så du slipper den stressen. Håller tummarna att den borrar in sig ordentligt nu<3
  • Azerp

[quote=78500378][quote-nick]lyckobubblor skrev 2018-02-25 08:09:49 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad underbart! Stort grattis <3

• Azerp
    Anonym (BaKu) skrev 2018-02-25 08:05:53 följande:

Suck, där kom mensen... Har haft småblödningar sen i torsdags. Igår ökade det och idag kom mensen. Bortsett från hormonbehandlingen så var det bim idag...just nu känner jag ingenting. Trodde jag skulle känna mig förstörd, men det kommer nog när jag ringer kliniken och måste säga det högt.

Beklagar, håller tummarna hårt för att det går bättre nästa försök!
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2018-03-05 12:55:24 följande:

Förlåt min inläggsbombning... försöker lägga in en bild men det går inte..

Jag åkte hem på lunchen och fick positivt!!! Gravid 2-3 obeskrivlig Lycka!!

Åååh grattis!!<3 Äntligen! Hade på känn att de skulle gå vägen för dig denna gång:)
Svar på tråden IVF våren 2018