• Hormonkarusellen

IVF våren 2018

Inalina skrev 2018-05-24 13:45:10 följande:

Hej alla! Jaha idag kom mensen lite tidigare än väntat men hej hopp va kul då kan jag köra igång nya protokollet??!! eller???? Nej men då visar det sig att mannen kommer vara på affärsresa den veckan när jag kommer behöva hans 5 minuters arbete för att locka fram sina simmare !! (vi gör ju dessutom vår IVF i Prag så inte jättesmidigt som ni förstår)

Så ledsen nu, har sett fram emot detta i 3 månader sedan vår misslyckade IVF i feb och nu kommer sommaren och alla möten med vännernas nya bebisar (givetvis nr 2-3 i ordningen) som kommer vara skitjobbigt och vi har inte ens en baby på G!!! 

Någon som gjort IVF med fryst sperma? funderar på att skicka mannen till kliniken (i Prag...) så han får frysa in detta tills när mina ägg är redo om 2 veckor!!! 

Åh nej, hur kan man ha sån otur?! Förstår känslan, man får inte ens chansen, det är så orättvist! Och så ska man vara glad för andra, eller än värre - tycka synd om, för de blir så svettiga med sina gravidmagar.... hmmm...

Funkar det att frysa så tycker jag ni ska göra det, självklart!

Kram
  • Hormonkarusellen
    S91 skrev 2018-05-25 09:01:07 följande:

Jag förstår din frustration! Tror dock det är ganska ovanligt att man ens sätter in på första blödningen efter äggplock? Rätta mig om jag har fel, mig sa dom till att det inte är en riktig mens och att man väntar till blödningen efter, kanske är olika på olika kliniker :) hoppas verkligen ni hinner med en insättning innan sommaren! Kram

Nej det verkade vara lite ovanligt, beror kanske på att det ofta är så att kroppen inte återhämtat sig efter överstimuleringen. Men de hade ju gett mig nya medicinen och allt så jag hade såklart ställt in mig på det. Besvikelserna avlöser varandra, man tror man ska vänja sig men det gör men aldrig
  • Hormonkarusellen
    Inalina skrev 2018-05-25 14:51:49 följande:

Glad i hågen att vi skulle kunna börja ikväll med Gonal F (ja detta är ju alltid väldigt skönt och roligt haha..) så ville min klinik att jag skulle göra ett ultraljud för att utesluta några cystor etc för då kan det bli svårare med stimuleringen(?)

Så jag gick till gyn idag som GIVETVIS hittar en liten liten cysta i ena äggstocken, men som KAN vara en äggblåsa som bara ligger kvar och skrumpnat ihop.

Jag vet hur min klinik i Tjeckien funkar och de kommer vägra låta mig börja med hormonerna nu när detta har hänt och jag är så JÄKLA less på detta nu. att slitas mellan hopp och förtvivlan för att ens SÄTTA IGÅNG!!??!?? vet faktiskt inte vad jag ska göra just nu, avvaktar svar från kliniken men är 99% säker på att de kommer be mig vänta, göra nytt ultraljud nästa cykel och sen köra igång. (vilket inte kommer funka de närmsta 3-4 mån pga semester och annat)

Jag tror fasen att jag går och köper en hundvalp nu!!! tror inte det är menat att vi ska ha några barn 

Det känns som det här forumet är ända stället någon kan säga att man förstår... för den som inte gått igenom samma sak förstår inte hur hemskt det känns. Och det är så svårt att sätta ord på känslan också... men jag fick i te börja min medicin som skulle ge slemhinna, och missar insättningen. Överstimuleringen var inte helt över. Om jag svarar perfekt på behandlingen hinner vi en insättning innan sommaren, men behöver min kropp så lite som en dag extra, då är det försent.... då får jag avbryta och gå en hel sommar till utan att någonsin haft en ägglossning medan vi försökt eller fått en insättning. Aldrig en chans. Och precis nu berättade en kollega att hon är gravid, vilket jag såklart visste men låtsades inte förstå - det är bara för orättvist! Det var min tur, inte hennes....

men det ska bli vår tur, det är bara en fråga om när....

träffade ett medium som sa en sak som gör att jag ska bli gravid i aug.. så om återföringen inte blir får jag väl tro på henne och att det kommer fungera efter semestern... hoppet är det sista som överger oss!

Kram på dig, ha en riktig skitdag, gråt massor och kom igen imorgon! <3
  • Hormonkarusellen

Varför får man aldrig känna som man känner? Varför ska andra alltid tala om att det kan ta låååång tid, och ni är så unga - många är ju 36,37,38 innan de får barn.. och man kan ju få missfall också!

Vill bara gråta.. morsdag som skulle vara dagen då vi avslöjade graviditeten, om första insättning funkat blev såklart en mysig dag, men vi är inte ens nära första insättning än. Och redan förra morsdag skulle vi vänta barn. I min dröm såklart, men man drömmer ju....

och trettioårskalas har sällan känts så pissigt som i år, bara en påminnelse om att man inte blev ?klar före trettio? som man naivt hade planerat, utan inte ens kommer vara gravid på trettioårsdagen.

Jag förstår att man vill så väl, men att berätta för mig att det kan dröja 6år till med massa missfall är liksom inte peppande när jag är så ledsen över att de stoppat vår insättning - igen! Mors dag blev inte som jag tänkt, och inte som jag tänkt som plan b c eller d heller.... slutar dagen som deppig och ledsen

• Hormonkarusellen
    anina skrev 2018-05-27 23:13:36 följande:

Jag är så trött på ?du är så ung, så du har tid?. Sjuksköterskan sa det t.o.m när jag åkte in när jag hade mitt missfall.

För att inte tala om ?slappna av så löser det sig?.

Skickar massa kramar istället för uppmuntrande ord. Tänker på dig. Kram

Tack, ibland är det just en kram man behöver, inte konstiga förslag på lösningar.. försöker peppa om till en ny arbetsdag, ut och njut i solen på lunchen och ta tillvara fina vädret <3

Snart måste tråden vända igen, några positiva besked före sommaren är vi värda!
  • Hormonkarusellen
    Inalina skrev 2018-05-28 11:52:26 följande:

Förstår (liksom många andra här) hur du känner...man utgår ju alltid från sina egna förväntningar och förhoppningar och 'goda råd' från folk som inte vart i närheten av samma sits som man själv avstår man gärna.

ingen vet ju om att vi går igenom IVF, men jag tycker tjejer i min ålder verkar ha rätt mkt sunt förnuft ändå och frågar inte rakt ut hur vi tänker om barn eller 'när vi ska skaffa'. 

När läkare etc säger att 'ni är så unga' försöker de ju peppa dig i alla fall, även om det inte hjälper, kanske det känns lite bättre än vad jag fick höra förra veckan ' jaa du är ju 34 så det är ju inte direkt ungt...

Min mamma (som heller inte vet något) sa i telefon förra veckan: 'Vänta inte för länge med att skaffa barn, då kan det ju bli svårt att få några alls...' Hon märkte att jag blev rätt kort i tonen efter att hon sagt det och skrev ett sms senare och bad om ursäkt och hoppades att jag inte tagit illa upp..men alltså tror min egen mamma att jag är helt dum i huvudet och inte förstår att det blir svårare med åldern?? suck.. svalde dock detta då jag inte är sugen på något familjedrama.

hoppas du kan hitta lite styrka här i tråden, du är inte ensam om dina tankar kram!

Jag tycker också man generellt är mer försiktig nu, eller så har folk börjat förstå - en kombination kanske. Mamma och pappa säger inget alls. Men om de då förstått - borde inte just dem faktiskt fråga?! Är man så feg för sin egen dotter? Konstigt tycker jag....

Men svärmor vet nu, och hon försöker ju på sitt sätt. Men det blev så fel...

Jag har faktiskt tagit samtalsstöd nu, testade app med psykolog och det fungerade faktiskt över förväntan. Ska boka uppföljning igen tänkte jag. Och nu jobbar jag på att inte undvika folk, och försöker ta kontakt med mina vänner och släktingar igen efter att ha hållit dem på avstånd ganska länge nu.

Kan verkligen rekommendera er om ni vill ha mer stöd, appen var toppen!
  • Hormonkarusellen

Lutinus.... man hade ju hört att det kunde vara lite jobbigt, men hur har ni upplevt det? Om tabletten åker ut skulle man ta en ny sa dem.. om den kommer som en stor vit sörja ändå kort efter jag satt in den - ska jag ta en ny då?

Trosskydd hjälper inte, det kommer både vätska och gegg och känns otroligt ofräscht... gissar att det är normalt, men vad säger ni andra?

• Hormonkarusellen
    My102 skrev 2018-07-03 12:30:21 följande:

Jag använde bindor istället för trosskydd. Trosskydd hjälpte inte

Anonym (Floppy) skrev 2018-07-03 12:22:34 följande:

Sist tog jag bara ett par dagar bara innan det blev klart att vi inte fick insättning. Då rann det massor, hade binda.

Nu kör jag utan. Börjar rinna ett par timmar efter jag fler in det men tycker ändå det kladdar mindre. Har funkat bra även om leggings/strumpbyxor får tvättas dagligen.

Percafluviatilis skrev 2018-07-03 11:35:32 följande:

Jag upplevde att det kom mest hela tiden efter några dagars användning. Tror det kan vara från den förra tabletten om det kommer vit sörja så fort efter. Jag hade trosskydd som jag bytte ofta. Sov på en handduk på natten för att kunna lufta.

Tack för svar, då är jag lire lugnare man kan ju alltid ringa mottagningen, men när man innerst inne vet att det är lugnt, bara vill höra någon säga det, känns det så dumt att slösa deras tid...

Imorgon har vi insättning, och när vi går hem stänger kliniken för sommaren. Snacka om sista chansen

Håll tummarna nu!!!! Snart ett och ett halvt år sedan jag började med Letrozol, fick aldrig äl på det och ivf har bara gått med motgångar med överstimulering och avsaknad av menscykeln.. nu är det första gången som vi faktiskt är nära ett resultat, första gången vi faktiskt har chansen att bli gravida. Om Sverige vinner kanske det går vägen, då får vi lilla Frysta Frasse insatt på independence day... haha, nej jag har inte alls gått bananas, jag är lugn som en filbunke (sväljer en näve smågodis till utan att tugga) .

Hur går det för er? Har håller mig från tråden ett tag, det blev för tungt möt överstimuleringen förstörde två möjliga insättningar i rad... nu är jag med igen, och vill höra hur ni andra mår
  • Hormonkarusellen
    Inalina skrev 2018-07-05 10:04:28 följande:

Men heeej så kul att se dig här igen!!! och vad härligt att du nu ruvar!!! wihoo!!

är det en blastocyst du fick tillbaka? du får namnge lilla embryot efter Forsberg eller Grankvist haha!

jag fick faktiskt mitt första plus någonsin på midsommarafton efter senaste behandlingen, slutade i tidigt MF dock efter 2 dagar men overkligt ändå att få se sina första positiva gravtester! Vi har två blastisar i frysen, blir förmodligen insättningen i aug/sep! Hoppas det går vägen för dig, du har ju gått igenom så otroligt mkt!!! Stor kram

Vad trist att du är kvar men kul att höra från dig! Så tråkigt med missfallet, men jag antar att man får vara beredd på det också. Så svårt att veta vad man ska göra om dagarna bara. Jobbet är ändå okej, men mellan 19-23 går jag under hemma! Vet inte vad jag ska sysselsätta mig med riktigt...

Nu håller jag alla tummar för den här lilla Frys-Frasse - den kanske får namn efter en spelare eller amerikansk president också, haha!

Vad har ni för planer i sommar?
  • Hormonkarusellen
    Inalina skrev 2018-07-05 14:52:20 följande:

ja jag håller med  hade hoppats få byta till någon härlig 'gravid 2018-tråd' där man kunnat jämföra olika biverkningar o annat kul, men icke...

du kan ju alltid låtsas som att du inte alls går o ruvar och inte alls har någon anledning att leta gravtecken varannan minut ;) 

(jag kände faktiskt inget alls innan jag plussade, mina symptom var förmodligen bara från progesteronet och det vande sig kroppen vid efter någon vecka så när plusset kom var allt helt lugnt...)

vi ska åka till sverige och hälsa på alla kompisars nya bebisar (åh så roligt...)  kan åtmistone njuta av lite gott vin och så i alla fall (har sagt detta varje sommar senaste 3 åren - jag SKITER i gott vin egentligen såklart)

Hoppas du får ruva hela sommaren  och att Sverige vinner fotbollsVM! Kram!

Ja det var en smart idé idag fick sambon ta kort när jag tog ett bad, med kläder på och vatten i vinglas.... aldrig varit mer sugen på ett bad med tända ljus och kallt vitt vin... för jag kunde inte tagit det i förrgår? XD

Har tänkt som du med vin annars, jag VILL ju inte få dricka det, sådet smakar inte speciellt bra... antagligen därför jag blev sugen nu när jag (äntligen!!!) inte får

Hoppas sommaren blir lång och alkoholfri för mig, och varm och härlig för dig! I augusti drar ni väl igång igen? Det är skit att man ska vänta men tänk så utvilad din kropp kommer vara nästa försök <3
Svar på tråden IVF våren 2018